KE nie podobają się długoterminowe umowy

KE nie podobają się długoterminowe umowy03.09.2008 10:30
K Falernowa

Komisja Europejska najwyraźniej ogólnie nie przepada za wysokimi cenami. Już "ustawia do pionu" operatorów telekomunikacyjnych obniżając odgórnie maksymalne koszty połączeń i SMS-ów roamingowych. Teraz przyszła kolej na dostawców Internetu: KE chce zlikwidować długoterminowe umowy abonenckie.

Podpisywane na 36 miesięcy umowy są dla usługodawcy najbardziej korzystne - po zrobieniu dokładnej kalkulacji kosztów, średnia opłata miesięczna i tak wychodzi porównywalna do umów krótszych; jednak dostawca ma klienta "przywiązanego" do siebie na dłużej. Za zerwanie umowy naliczane są zaś opłaty, które dodatkowo niwelują ewentualną stratę klienta.

Komisja Europejska najwyraźniej ogólnie nie przepada za wysokimi cenami. Już "ustawia do pionu" operatorów telekomunikacyjnych obniżając odgórnie maksymalne koszty połączeń i SMS-ów roamingowych. Teraz przyszła kolej na dostawców Internetu: KE chce zlikwidować długoterminowe umowy abonenckie.

Podpisywane na 36 miesięcy umowy są dla usługodawcy najbardziej korzystne - po zrobieniu dokładnej kalkulacji kosztów, średnia opłata miesięczna i tak wychodzi porównywalna do umów krótszych; jednak dostawca ma klienta "przywiązanego" do siebie na dłużej. Za zerwanie umowy naliczane są zaś opłaty, które dodatkowo niwelują ewentualną stratę klienta.

Mniej korzystne są długie umowy dla samych abonentów: ceny dostępu do Internetu mimo wszystko nadal spadają, pojawiają się też nowi dostawcy i coraz to inne promocje. Klient jednak, związany długą umową z obecną firmą, raczej nie zdecyduje się z nich skorzystać. Po uwzględnieniu kary za zerwanie kontraktu staje się to dla niego po prostu nieopłacalne.

Komisja Europejska chce zwiększyć konkurencję na rynku poprzez wyeliminowanie umów zawieranych na okres dłuższy niż 24 miesiące, a dodatkowo umożliwienie klientom ich zrywanie bez dodatkowych kar po już upływie roku.

Dostawcy rzecz jasna od razu zaprotestowali twierdząc, że przy narzuceniu krótszych umów podnieść będą musieli ceny dostępu do Internetu tak, aby zwróciły im się straty z tytułu krótszej "eksploatacji" klienta. Analitycy jednak nie sądzą, żeby ktoś się na to w praktyce zdecydował; na rynku jest już spora ilość firm proponujących takie usługi, w związku z czym podnoszenie cen szybko spowodowałoby odpływ klientów i, paradoksalnie, większe zyski tych, którzy cen nie podniosą.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.