Kino domowe 3D na 103-calach

Kino domowe 3D na 103-calach22.12.2009 09:30
Szymon Adamus

Wiemy już gdzie, kiedy i co można zobaczyć na prezentacji kina 3D Panasonica w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia. A jakie ów pokaz pozostawia wrażenia?

Wiemy już gdzie, kiedy i co można zobaczyć na prezentacji kina 3D Panasonica w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia. A jakie ów pokaz pozostawia wrażenia?

Efekt WOW jest oczywiście obecny. Nie jest to coś czego byśmy nigdy nie widzieli, wszak obraz trójwymiarowy mamy już od dawna w kinach, ale wizja takiej technologii w domowym zaciszu działa na wyobraźnię. Oczywiście trzeba wziąć poprawkę na kontrolowane warunki na stoisku. Mini kino domowe jest szczelnie odcięte od reszty centrum handlowego, a więc jest ciemno i cicho. To idealne warunki do oglądania dobrze nakręconego materiału HD. Ciekaw jestem jak prezentacja Panasonica wypadałaby w bardziej naturalnych warunkach, z ostrzejszym światłem i w mniej dźwiękoszczelnym pomieszczeniu.

Jeśli idzie o sam obraz 3D, to jest on znakomity, ale nie pozbawiony wad. Konieczność noszenia okularów 3D, to podstawowy minus. Na szczęście są one zaprojektowane w taki sposób by nawet osoby noszące na co dzień szkła korekcyjne nie czuły dyskomfortu.

Inna sprawa to sam trójwymiar. Woda chlapie nam w oczy, śnieg sypie na kolana, a tor wyścigowy jest bardziej rzeczywisty niż kiedykolwiek dotychczas. Niestety konieczność wyświetlania dwóch obrazów, dla prawego i lewego oka, sprawia, że przy szybkich scenach jedna z największych zalet ekranów plazmowych, ich szybkość, wiele traci. Spokojne, jednostajne ujęcia wypadają rewelacyjnie. Jednak gdy kamera robi szybki obrót, widać wyraźne smużenie. Żadne 100, 200 czy 600 herców tu nie pomoże.

Zastanawiająca jest też kwestia oddziaływania obrazu 3D na ludzki organizm. Podobno podczas pierwszych pokazów Avatara 3D osoby cierpiące na astygmatyzm narzekały na zawroty głowy. Dziś wieczorem wybieram się na przedpremierowy pokaz tego filmu. Dam znać czy ?okularnicy? masowo opuszczali salę.

Bez względu na drobne niedociągnięcia rewolucja 3D nadchodzi wielkimi krokami. Start nastraja zresztą bardzo optymistycznie. Jeśli już teraz Panasonic jest w stanie zaoferować coś tak znakomitego, to aż strach pomyśleć co będzie za pięć lat gdy technologia się rozwinie, a konkurencja taka jak LG czy Sony również zarzuci świat swoimi rozwiązaniami.

Kino domowe 3D nie jest póki co idealne, ale jedno jest pewne - to przyszłość. Póki co można ją potraktować jako ciekawostkę, coś co znakomicie sprawdzi się w specjalnie przygotowanych filmach przyrodniczych, koncertach itp. Ale nie tylko. W dniu premiery Avatara na Blu-ray 3D ta trójwymiarowa kula śniegowa zacznie nabierać takiego rozpędu, że już nic jej nie powstrzyma. Pierwszy krok został już postawiony. Teraz czas na popularyzację, masową sprzedaż, silną walkę producentów i, co najważniejsze, szybki spadek cen telewizorów i odtwarzaczy 3D.

Źródło: HDTVmania

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.