Kobiety kiepskimi klientami hoteli

Kobiety kiepskimi klientami hoteli17.01.2010 09:00
Sabina Stodolak

Sieć hoteli Novotel powtórzyła swoje słynne badania z 1999 roku, odkrywające co tak naprawdę dzieje się za hotelowymi drzwiami. Z opublikowanego ostatnio raportu wynika, że kobiety są znacznie bardziej problematycznymi klientami hoteli niż mężczyźni – zostawiają brudniejsze pokoje, wynoszą suszarki i poduszki z hoteli i dają mniejsze napiwki.

Sieć hoteli Novotel powtórzyła swoje słynne badania z 1999 roku, odkrywające co tak naprawdę dzieje się za hotelowymi drzwiami. Z opublikowanego ostatnio raportu wynika, że kobiety są znacznie bardziej problematycznymi klientami hoteli niż mężczyźni – zostawiają brudniejsze pokoje, wynoszą suszarki i poduszki z hoteli i dają mniejsze napiwki.

Badanie Novotel przeprowadził w 30 swoich hotelach zlokalizowanych w Nowej Zelandii, Australii i na Fidżi. W porównaniu do badań sprzed 10 lat, klienci hoteli okazali się nieco bardziej cywilizowani – zostawiają pokoje w większym porządku, rzadziej każą wymieniać ręczniki, przywożą ze sobą mniej bagażu, częściej podróżują z laptopami i wybierają bardziej zdrowe dania z menu. Nadal jednak – tak jak i 10 lat temu – to kobiety okazują się gorszymi gośćmi. To co zmieniło się w kobietach, to częstsze jadanie w samotności oraz częstsze wypożyczanie filmów pornograficznych (z badań wynika, że wypożycza je 12% kobiet).

W porównaniu do mężczyzn, kobiety:

  • pozostawiają większy bałagan w pokoju hotelowym (69% kobiet pozostawia nieporządek)
  • częściej zalewają łazienkę wodą (72%)
  • chętniej wynoszą z hotelu „pamiątki” – zarówno te dopuszczalne – jak bezpłatne szampony czy balsamy, jak i te, których wynoszenie jest zwykłą kradzieżą, czyli suszarki, poduszki czy szlafroki.
  • dają niższe napiwki

Mężczyźni też mają swoje przywary – częściej można ich (niż kobiety) spotkać nagich na korytarzu.

Przy okazji sondażu, zapytano obsługę hoteli o najbardziej dziwaczne prośby jakie składali klienci. Trzeba przyznać, że praca w hotelu nie może być nudna, jeśli w pracy zdarzają się takie przypadki jak:

  • prośba o przygotowanie kąpieli i włożenie do wanny 33 gumowych kaczuszek
  • odmowa zapłacenia dodatkowej opłaty za pokój z widokiem na ocean, gdyż – jak tłumaczył gość – cały tydzień lało i widok był nic nie wart
  • prośba o wypełnienie wanny czerwonym winem
  • żądanie zorganizowania w hotelu spotkania gościa z premierem Nowej Zelandii
  • chęć zorganizowania przez gościa ceremonii leczniczej przeprowadzanej przez szamana w lobby hotelu. Ceremonia miała na celu wspomóc odrastanie ręki, którą gość stracił w wypadku motocyklowym
  • prośba o wypełnienie pokoju sianem (goście byli miłośnikami życia blisko natury)
  • żądanie natychmiastowego usunięcia gada ludożercy z pokoju hotelowego (gad ludożerca okazał się być 3 cm gekonem, który przez przypadek dostał się przez okno do pokoju)
  • Jednemu z klientów zdarzyło się nawet ściągnąć uniform z jednego z pracowników, przywdziać go i pójść w nim na własny ślub. (Zapominalski Pan Młody nie przywiózł ze sobą do hotelu garnituru).

A co goście hotelowi zostawiają w hotelach? Zapomnienie o szczoteczce czy skarpetkach nie jest niczym dziwnym, ale co obsługa hotelu ma zrobić w sytuacji, kiedy gość zostawi:

  • protezę ręki
  • węża
  • habit zakonnicy
  • sztuczną szczękę
  • siodło
  • 2 metrową rzeźbioną statuę
  • dziecko?

Badanie przeprowadzono w nieco odmiennym kręgu kulturowym, być może więc Polki nie są aż tak kiepskimi klientkami. Macie tendencje do wynoszenia poduszek z hoteli? I przyznajcie się – biegacie nago po korytarzach czy nie?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.