Kolejna zmiana interfejsu Google’a. Logo firmy jak przycisk Start w Windowsie

Kolejna zmiana interfejsu Google’a. Logo firmy jak przycisk Start w Windowsie30.11.2011 17:30
Interfejs wymaga odświeżenia? (Fot. Flickr/dullhunk/Lic. CC by)

Od czasu, gdy Larry Page zasiadł w fotelu CEO, firma uraczyła nas dwiema czystkami wśród swoich usług i sukcesywnym modyfikowaniem interfejsów tych, które pozostały. Tym razem zmianie ulegnie główny element ekosystemu Google’a – pasek pozwalający na dostęp do wszystkich usług firmy.

Od czasu, gdy Larry Page zasiadł w fotelu CEO, firma uraczyła nas dwiema czystkami wśród swoich usług i sukcesywnym modyfikowaniem interfejsów tych, które pozostały. Tym razem zmianie ulegnie główny element ekosystemu Google’a – pasek pozwalający na dostęp do wszystkich usług firmy.

Biały, a później ciemny pasek na górze ekranu stał się charakterystycznym elementem usług Google’a. Choć zajmował nieco miejsca, to – o ile nie korzystało się z ekranu wielkości znaczka pocztowego – był wygodnym rozwiązaniem pozwalającym na łatwy dostęp do wszystkich usług.

Już niedługo zamiast paska pojawi się rozwiązanie znacznie bliższe temu, co oferują aplikacje desktopowe. Po wskazaniu kursorem logo Google’a rozwinie się z niego menu z aplikacjami. Podobnie jak w przypadku paska domyślnie widoczne będzie tylko kilka z nich – pozostałe pojawią się po wybraniu odpowiedniej pozycji z menu. Obok nazw będą również ikony aplikacji.

Introducing the new Google bar

Wyrzucenie ciemnego paska pozwoliło ponadto na poszerzenie obszaru z formularzem wyszukiwarki, co wygląda nieźle, ale w niczym nie poprawia sytuacji użytkowników korzytających z ekranów o małych rozdzielczościach. Niewielkiej modyfikacji ulegną również ikony w prawym, górnym rogu ekranu związane z serwisem społecznościowym.

Całość wygląda wyjątkowo spójnie i przejrzyście, nawiązując do znanego od lat rozwiązania stosowanego choćby w Windowsach (o ewolucji menu Start możesz przeczytać w tym miejscu). Nowe rozwiązanie będzie sukcesywnie pojawiało się u kolejnych użytkowników. U mnie – na razie – bez zmian. Dajcie znać, gdy zauważycie zmiany na swoich kontach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.