Komentarz - (nie)udana promocja Toshiby

Komentarz - (nie)udana promocja Toshiby20.07.2010 11:55
Szymon Adamus

Pod wpisem dotyczącym promocji Toshiby w Hiszpanii pojawiło się kilka rozbieżnych komentarzy.  Postanowiłem dodać swoje trzy grosze komentując temat. Zapraszam do dyskusji.

Pod wpisem dotyczącym promocji Toshiby w Hiszpanii pojawiło się kilka rozbieżnych komentarzy.  Postanowiłem dodać swoje trzy grosze komentując temat. Zapraszam do dyskusji.

Przypomnijmy o co chodzi.

Hiszpański oddział Toshiby postanowił wykorzystać Mistrzostwa Świata w Piłce nożnej do promocji swoich laptopów i telewizorów. W promocyjnej ofercie można było kupić laptopa z najnowszym procesorem Intel Core i5 lub telewizor tego producenta, a jeśli Hiszpania wygrałaby mistrzostwa, to klient miał otrzymać zwrot pieniędzy. Produkt trzeba było zarejestrować na stronie producenta do 17 czerwca. Problem w tym, że informacje o konieczności rejestracji produktu nie były podawane w reklamach.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/07/Toshibaijejfani.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/07/Toshibaijejfani.jpg)

Ostatnio pytałem Was co o tym sądzicie i czy winę ponosi producent, czy sami klienci, którzy powinni wczytać się w regulamin. Zdania były podzielone.

Kapsel napisał.

[cytat]Jeżeli zawarto umowę przy sprzedaży i w niej nie zawarto ww. klauzuli to jest niedopuszczalne powoływanie się na przepis (czy coś innego) np. na stronie www. No chyba że było wyraźnie zawarte na piśmie że dane kwestie reguluje np. inny zapis, ale to nie fair bo wszelkie kwestie powinno się wyjaśnić i doprecyzować od razu, bez niedomówień. W każdym razie śmierdzi szwindlem!!! I mam nadzieję że klienci utrą nosa Toshibie.[/cytat]

Z kolei hideo krótko i zwięźle odbił piłeczkę

[cytat]Powinni zajrzeć do regulaminu.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/07/Toshibapilka.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/07/Toshibapilka.jpg)

Moim zdaniem Toshiba powinna dać znać już w reklamach o konieczności rejestrowania produktów, ale klienci powinni także wczytać się w regulamin. Powtarzam to zawsze przy przeglądach promocji sklepów czy nadawców. Regulamin trzeba przeczytać od deski do deski by nie mieć później niespodzianek.

Inna sprawa jest taka, że ten, bądź co bądź, bardzo ciekawy pomysł na promocję produktów Toshiby przez chytrość producenta teraz staje się niego bronią obusieczną. Obecnie dla wszystkich, poza samymi poszkodowanymi, nie jest istotne czy Toshiba dawała te informacje czy nie, czy powinna je umieszczać czy nie. Po całej akcji zostaje bowiem wyraźnie wyczuwalny smród, który raczej nie był zamiarem twórców. Smród, który trochę powisi nad marką i się rozwieje, ale na zawsze zostanie w pamięci internautów. O kwestii pisały bowiem portale i blogi z całego świata, a nie tylko Hiszpanii. Innymi słowy, jeśli Toshiba miała taki pomysł, to powinna też mieć dostatecznie dużo odwagi by zrealizować go na zasadach jasnych od samego początku. Oczywiście firma liczyła zapewne na to, że Hiszpania wcale nie wygra mistrzostw i będzie po krzyku. Ale stało się inaczej, a internauci są niestrudzeni w poszukiwaniu takich wpadek.

Pomysł fajny, promocja ciekawa, ale moim zdaniem bardziej zaszkodził Toshibie niż pomógł. Pewnie sprzedali "kilka" telewizorów więcej, ale co z tego skoro teraz mają wściekłych klientów na karku i śmierdzącą chmurę niesmaku ciągnącą się za produktem.

Trzeba było ludziom zwrócić te pieniądze i nie byłoby problemu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.