Komentarze pod produktami można skasować. I tak nie są nam potrzebne

Komentarze pod produktami można skasować. I tak nie są nam potrzebne07.01.2014 07:23
Adam Bednarek

No chyba że chcemy poczytać bezmyślne zachwyty nad jakimś urządzeniem. Albo stek pomyj wylanych na twórców aplikacji.

Chcę kupić prostownicę. Wchodzę na stronę popularnego sklepu, szukam odpowiedniego modelu, porównuję. Wybieram jeden, wydaje się dobry. Na wszelki wypadek sprawdzam jeszcze opinie ludzi, którzy już tę samą prostownicę kupili. Chyba warto, skoro Patrycja pisze: „Nagrzewa się natychmiastowo, włosy są wyprostowane w kilka minut”. Kasia nie ma wątpliwości: „Super”. Iza też jest tak zadowolona, że przez przypadek pisze trochę nielogicznie: „Super prostownica, że żałuję wydanych pieniędzy na nią”.

Historia jakich wiele. Teoretycznie. Gdyby kogoś podkusiło i poszukałby komentarzy na innych stronach, to zauważyłby, że są... takie same jak w opiniach na Media Markt. Słowo w słowo. Nawet autorzy się zgadzają. I błędy – porównajcie wpisy Patrycji (choć całkiem możliwe, że Patrycją ona – on? - nie jest).

Dwa sklepy, jeden komentarz

Zauważył to jeden z wykopowiczów. Wspomniane komentarze prostownicy są takie same zarówno na stronie Media Markt, jak i Saturna. Przypadek?

Źródło zdjęć: © http://www.wykop.pl/ramka/1793578/ilewartesaopinieoproduktachnastronachsklepow/
Źródło zdjęć: © http://www.wykop.pl/ramka/1793578/ilewartesaopinieoproduktachnastronachsklepow/

No cóż, niby moglibyśmy założyć, że paniom sprzęt tak się spodobał, że zaczęły pisać o nim na wszystkich możliwych forach. Tylko czy Tom czekałby na tę samą prostownicę w dwóch różnych sklepach? Hm, podejrzane.

Trudno ferować jakiekolwiek wyroki i rzucać oskarżenia, ale ewidentnie coś tu nie gra. I w tym rzecz.

U mnie nie działa, 1/10

Teoretycznie komentarze są super: niby użytkownicy są bezstronni i rzetelnie oceniają produkt. Ale jak widać, szybko pojawiają się wątpliwości. A co jeśli producent sam wystawia sobie pozytywne noty? Albo urządzenie jest w porządku, tylko konkurencja wlepia niskie oceny i pisze w komentarzach: „nie polecam”?

Poza tym trzeba użerać się z „recenzjami” na poziomie wyjątkowo słabego ucznia gimnazjum. Wiem, że w Internecie to norma. Ale jeśli chcę dowiedzieć się czegoś o aplikacji, to nie mam zamiaru czytać pyskówek rodem ze szkolnych korytarzy. A takich np. w Google Play jest mnóstwo.

Wybrałem kilka aplikacji w ciemno i znalazłem recenzje z błędami, wulgaryzmami czy też opinie pisane na podstawie wypowiedzi koleżanki. To i tak dobrze, bo niektórzy oceniają i piszą, mimo że aplikacji nie testowali. Zobaczcie sami:

Super, na pewno pomoże mi to w podjęciu decyzji, czy warto aplikację kupować lub nawet pobierać.

Komentarze? Usunąć!

Co z tym zrobić? Problem w tym, że rozsądnego rozwiązania nie ma. Przeczesywanie przez kilkanaście stron bezwartościowych komentarzy nie ma sensu – strata czasu. Owszem, być może w końcu znajdziemy sensowną i pomocną opinię, ale zanim to nastąpi, zapłaczemy nad stanem polskiej edukacji i powszechnym dostępem do Internetu.

Ratunku moglibyśmy szukać w moderowaniu opinii, tyle że to ryzykowny krok. Łatwo o oskarżenie, że dany komentarz zniknął nie dlatego, że był niecenzuralny albo bezwartościowy, tylko dlatego, że uderzał w produkt, który ma być promowany.

Skoro „cenzura” nie jest dobrym rozwiązaniem, to może... dać sobie spokój z komentarzami? Szkoda mi opinii tych, którzy produkt mi polecają albo chcą mnie przed nim ostrzec. Cenne rady toną w bagnie głupich tekstów, na które jednak jeszcze bardziej szkoda jest mi czasu. Wysiadam.

A wyłączenie komentarzy ucieszy nie tylko przeglądających aplikacje użytkowników. Twórcy na pewno będą zadowoleni, gdy pod swoim dziełem nie zobaczą już wpisów w stylu: Gupie Kinga p zgadzam siem s tym co muwiłaś :-(.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.