Koniec darmowej wysyłki do Polski! Przestaniecie kupować w Amazonie?

Koniec darmowej wysyłki do Polski! Przestaniecie kupować w Amazonie?04.04.2014 10:23
Źródło zdjęć: © Fot. Flickr/trekkyandy/Lic. CC by
Marta Wawrzyn

Brytyjski Amazon do tej pory wypadał korzystnie na tle polskich sklepów, bo nie dość że ceny były niższe, to jeszcze zakupy od 25 funtów wysyłano bez dodatkowych opłat. Ale to już koniec, teraz musimy płacić.

Polscy internauci od lat wolą kupować gry, książki czy filmy na DVD w brytyjskim Amazonie niż w polskich sklepach, bo ceny są niższe, a wysyłka powyżej 25 funtów darmowa. A do tego jeśli coś się stanie po drodze z przesyłką, można liczyć na szybką pomoc. Nic dziwnego, że brytyjski oddział giganta stał się tak niesamowicie popularny wśród naszych rodaków.

Koniec darmowej wysyłki

Te złote czasy jednak się kończą. Gazeta.pl odnotowała, że darmowej wysyłki do Polski już nie ma. Odebrano nam ją z zaskoczenia wczoraj. Nie tylko nam; niekorzystne zmiany objęły też inne państwa europejskie: Belgię, Danię, Finlandię, Gibraltar, Islandię, Luksemburg, Holandię, Portugalię i Szwecję.

Brytyjski Amazon wprowadził darmową wysyłkę w 2010 roku i choć można było się domyślać, że tak nie będzie zawsze, chyba już zdążyliśmy się do tej sytuacji przyzwyczaić. Polskie sklepy wyraźnie przegrywały na tym polu, bo nie dość że ceny wyższe, to jeszcze za przesyłkę trzeba płacić. A jeśli coś się z nią stanie po drodze, to odzyskiwanie pieniędzy jest prawdziwym koszmarem. Bo w Polsce zawsze winny jest klient.

Ile teraz zapłacimy?

Za standardową przesyłkę w Amazonie zapłacimy teraz 25 zł. Wciąż nie jest to wysoka kwota i przy naprawdę dużym zamówieniu nadal będzie się to opłacało. Ale jeśli chcemy kupić tylko jedną grę, brytyjski Amazon nie wypada już tak korzystnie jak do tej pory.

Czy przeniesienie do Polski centrów logistycznych coś zmieni? Niekoniecznie. Najkorzystniej dla nas by było, gdyby powstał polski oddział Amazonu, ale o tym na razie nie ma mowy. Gigantowi zależy na taniej sile roboczej, a nie na tym, żeby sprzedawać nam gry i książki po niższej cenie.

Koniec darmowej wysyłki do Polski na pewno nie pozostanie bez wpływu na zachowania klientów. Zyskają na tym polskie sklepy, a Amazon pewnie i tak nie zauważy różnicy. W końcu pieniądze, które wydają w nim Polacy, to i tak grosze.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.