Koniec świata nie nadszedł. Pierwsze wrażenia po prezentacji poczty Facebooka [screeny plus wideo]

Koniec świata nie nadszedł. Pierwsze wrażenia po prezentacji poczty Facebooka [screeny plus wideo]15.11.2010 20:30
Mark Zuckerberg (Fot. Flickr/Andrew Feinberg/Lic CC by)

„E-mail jest zbyt wolny” – tymi słowami Mark Zuckerberg zaczął prezentację nowej usługi Facebooka. Zintegrowana z serwisem aplikacja, zapowiadana jako Projekt Tytan, miała zrewolucjonizować sieciową komunikację. Niestety, trochę mnie zawiodła.

„E-mail jest zbyt wolny” – tymi słowami Mark Zuckerberg zaczął prezentację nowej usługi Facebooka. Zintegrowana z serwisem aplikacja, zapowiadana jako Projekt Tytan, miała zrewolucjonizować sieciową komunikację. Niestety, trochę mnie zawiodła.

Nowa usługa stanowi połączenie tradycyjnego e-maila (adres w postaci użytkownik@facebook.com!), komunikatora i platformy wymiany SMS-ów. Zgodnie z deklaracjami uczestników prezentacji nie ma to być jednak rozbudowany webmail na wzór Gmaila.

Aplikacja ma przypominać raczej komunikator internetowy, pozwalając na swobodną wymianę wiadomości niezależnie od kanałów. Kluczowi są w tym wypadku użytkownicy i przekazywane między nimi treści, a nie kwestie techniczne.

Inne zalety nowej aplikacji to skrzynka odbiorcza oparta na liście znajomych - rodzaj białej listy zaufanych nadawców - i rozbudowana historia komunikacji. Jak zapowiedział Zuckerberg, aplikacja ma rozwijać się powoli w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Będzie to odpowiedź na zmianę przyzwyczajeń użytkowników, którzy wysyłają coraz mniej e-maili, woląc porozumiewać się mniej formalnymi kanałami, takimi jak SMS lub komunikatory. Jednak, co podkreślił Zuckerberg, nie można mówić w tym wypadku o „e-mail killerze”.

Czy nowa usługa okaże się przełomem? Jak zwykle wszelkie przewidywania zweryfikuje czas, jednak można pokusić się o stwierdzenie, że sprawdza się stare przysłowie: Z dużej chmury mały deszcz.

Usługa określana jako "Gmail killer" okazała się po prostu rozbudowaną platformą komunikacyjną, podobną do Jabbera albo połączenia Śledzika z Tlenem ;). Jeśli odniesie sukces, to prawdopodobnie za sprawą nie tyle przełomowej technologii, ale ze względu na dużą liczbę użytkowników Facebooka.

Zgadzacie się z taką opinią? Co sądzicie o nowym produkcie?

Aktualizacja

Osoby, które chcą przetestować nową usługę, jak najszybciej powinny zajrzeć tutaj. Niestety nie jest do końca jasne, jak długo Facebook będzie kazał nam czekać na zaproszenia.

Na YouTube pojawiło się też wideo, gdzie administratorzy Facebooka tłumaczą, o co chodzi w ich nowym wynalazku.

Business Insider opublikował też niezłej jakości zrzuty ekranu:

Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Facebook Mail
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.