Kontrolery przyszłości

Kontrolery przyszłości06.10.2009 16:00
kontrolery
Damian

Odnoszę wrażenie, że kiedyś producentom konsol było zdecydowanie łatwiej. Tworzyli swoją maszynkę - pakowali do niej najlepszy procesor i inne wydajne podzespoły, dawali jakiegoś w miarę wygodnego pada i było po sprawie. Dzisiaj, po kilku latach na rynku cały czas muszą ulepszyć swoje urządzenia. Ostro walczą o klienta. Oferują coraz to ciekawsze i lepsze kontrolery. Dzisiaj właśnie na nich się skupimy. Postaram się przybliżyć Wam temat kontrolerów przyszłości.

Odnoszę wrażenie, że kiedyś producentom konsol było zdecydowanie łatwiej. Tworzyli swoją maszynkę - pakowali do niej najlepszy procesor i inne wydajne podzespoły, dawali jakiegoś w miarę wygodnego pada i było po sprawie. Dzisiaj, po kilku latach na rynku cały czas muszą ulepszyć swoje urządzenia. Ostro walczą o klienta. Oferują coraz to ciekawsze i lepsze kontrolery. Dzisiaj właśnie na nich się skupimy. Postaram się przybliżyć Wam temat kontrolerów przyszłości.

NATAL

Na pierwszy plan wrzucę najłatwiejsze, czyli Natala od Microsoftu. Jest to kamerka podobna do tego, co mogliśmy zobaczyć w przypadku EyeToya, ale o wiele większych możliwościach. Zasada działa jest podobna, ale funkcjonalność nieporównywalnie różna. Microsoft zapowiedział małą rewolucję w dziedzinie sterowania. Ile w tym prawdy? Zobaczymy! Pierwsze filmiki wprowadziły wielu graczy w oszołomienie (mnie również!). Jeśli wszystko będzie w praktyce wyglądać tak, jak na prezentacjach, to będzie rewelacyjnie. Na dodatek, Natal ma służyć nie tylko do gier, ale kogo to obchodzi... Według pierwszych zapowiedzi, miał on działać również ze starszymi tytułami (po zainstalowaniu prostego patcha). Okazało się jednak, że może to być dużo trudniejsze, niż mogło się wydawać. A szkoda... Myślę jednak, że i tak warto poczekać.

RÓŻDŻKA SONY

O nowym kontrolerze od Sony mogliśmy usłyszeć nieco więcej dopiero kilka dni temu. Łudząco przypomina on Wiilote'a, ale odnoszę wrażenie, że jest troszkę lepszy. Zresztą bardzo dziwna byłaby sytuacja, w której Sony planowało wprowadzić na rynek coś, co byłoby kopią urządzenia konkurencji. Na razie niewiele o nim wiadomo. Premiera jest szykowana na wiosnę 2010 roku. Już znamy początkową listę gier kompatybilnych z nowymi kontrolerami Sony (mi.in. Resident Evil 5 oraz Little Big Planet). Filmik rozjaśni wasze wszelkie wątpliwości:

Sony Motion Controller E3 Tech Demo

WII HD?

Mamy Microsoft, mamy Sony... a co z Nintendo? Już teraz mają kontrolery, które zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji. Problem leży w tym, że nie można stać w miejscu, nawet jeśli coś jest bardzo dobre i cały czas dobrze się sprzedaje. Każdy sprzęt ma swoją żywotność i Nintendo na pewno bardzo dobrze zdaje sobie z tego sprawę. Niestety, na razie niewiele wiadomo. Podobno na 2011 rok jest szykowana wersja konsoli HD. W zestawie z nią mają się znajdować nowe, lepsze kontrolery. Jakie? Sam chciałbym wiedzieć...

VIRTUAL SPHERE

No to teraz przyszedł czas na nieco mniej standardowe sposoby grania w gry. W pierwszej kolejności do głowy przyszło mi Virtual Sphere. Chociaż urządzenie jest troszkę zbyt duże na większość polskich pokoi, to jednak jestem pewien, że pomysł by się sprawdził. Virtual Sphere to połączenie wielkiej kuli, w której byśmy się poruszali z goglami służącymi do oglądania obrazu z gier. Do zestawu można jeszcze dołożyć wszelkie dodatki, jak chociażby pistolet. Wygląda to mniej więcej tak:

virtual-sphere
virtual-sphere

Jak widzicie, kula znajduje się na specjalnej platformie, która umożliwia jej kręcenie się we wszystkie strony. Nie dość, że wrażenia z gier nieporównywalnie większe, to jeszcze można by popracować nad kondycją. Pierwsze egzemplarze kosztują 10,000$. Zainteresowanych odsyłam na stronę producenta.

GAME GUN

A teraz coś, co stworzyli sami gracze. Jest to połączenie spluwy, ekranu LCD oraz czujnika ruchu. Sami powinniście być w stanie sobie wyobrazić, jak wygląda to w praktyce. Stworzony został głównie z myślą o strzelankach, ale myślę, że sprawdziłby się też w grach typu point-and-click. Chociaż, czy miałoby to sens? Chyba nie! Obejrzyjcie jeszcze filmik:

GameGun Update

Jak widzicie, w przyszłości czeka nas sporo nowego i ciekawego. Czy świat gier już niedługo ulegnie małej rewolucji? Na ten temat odpowiedzcie sobie sami!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.