Korea banuje boty i hazard w grach wideo

Korea banuje boty i hazard w grach wideo15.06.2012 21:00
Tera, zacna gra, boty są (Fot. Tera)
Piotr Rusewicz

Korea wprowadza zakaz wypuszczania gier, które pozwalają na zbieranie przedmiotów bez uczestnictwa gracza. Zakazane są także różne formy gromadzenia, czy odsprzedawania przedmiotów oraz kupowanie i sprzedaż wirtualnych przedmiotów za prawdziwą walutę.

Korea wprowadza zakaz wypuszczania gier, które pozwalają na zbieranie przedmiotów bez uczestnictwa gracza. Zakazane są także różne formy gromadzenia, czy odsprzedawania przedmiotów oraz kupowanie i sprzedaż wirtualnych przedmiotów za prawdziwą walutę.

Koreańskie ministerstwo kultury, sportu i telewizji podejmuje tym samym kolejny krok w walce z uzależnieniami, która odbija się nie tylko na życiu wielu młodych ludzi, lecz także na gospodarce kraju. Czy to cenzura, czy nie – każdy oceni sam, ale cel jest prosty – młodzież ma więcej uczyć się i spędzać czas wolny inaczej niż na grach, które wymagają poświęcania na nie długich godzin. Uzależnienie od gier wideo jest ogromnym problemem Korei, kraju, w którym przeciętny nastolatek posiada dobrego PC oraz dwie konsole, a salony gier pełne są tytułów z całego świata oraz dziwactw takich jak arcade’owa wersja Half-Life 2, Far Cry, czy Counter-Strike.

Blizzard nie zarobi na Diablo III tyle ile mógłby bez tego prawa (Fot. Blizzard)
Blizzard nie zarobi na Diablo III tyle ile mógłby bez tego prawa (Fot. Blizzard)

Spora część gier free-to-play i MMO jest nieprawdopodobnie popularna w Korei. Niestety, także spora część z tych gier polega na zbieraniu przedmiotów i spędzaniu na tym masy czasu. Według danych ministerstwa aż w 50% z nich używa się do tego botów i nielegalnie ingeruje w wirtualną ekonomię. Co ważne ban na boty został poparty przez wielu twórców gier, a prawo będzie ostro egzekwowane w formie wysokich kar i grzywny pieniężnej. Ministerstwo nie chce doprowadzić do sytuacji, w której wydaje się i zarabia na wirtualnych przedmiotach, czy hazardzie w grach wideo, bo może to doprowadzać do tworzenia się prawdziwych zespołów graczy zajmujących się tym zawodowo jak jest choćby w Chinach. Niektórzy uważają, że dodatkowym powodem jest zatrzymywanie waluty w kraju. Także, z powodu kontrowersji koreańska wersja Diablo III nie jest wyposażona w market, gdzie można płacić prawdziwymi pieniędzmi.

Źródło: VG24/7

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.