Kosmiczne siedziby firm z branży informatycznej. Czyja jest najciekawsza?

Kosmiczne siedziby firm z branży informatycznej. Czyja jest najciekawsza?16.06.2011 09:32
Tak ma wyglądać nowa siedziba Apple'a (Fot. Apple)
Michał Michał Wilmowski

Apple buduje sobie siedzibę w kształcie statku kosmicznego. Mimo że największe firmy stawiają raczej na funkcjonalność niż na dziwaczne kształty, Jobs nie jest jedynym ekscentrykiem.

Apple buduje sobie siedzibę w kształcie statku kosmicznego. Mimo że największe firmy stawiają raczej na funkcjonalność niż na dziwaczne kształty, Jobs nie jest jedynym ekscentrykiem.

W Cupertino powstanie najlepszy budynek biurowy na świecie. Tak przynajmniej twierdzi Steve Jobs, który kilka dni temu zaprezentował przed radą miasta projekt. Żeby budynek powstał, potrzebna jest zgoda władz.

Statek kosmiczny? To tylko Apple!

Budynek ma stanąć w pobliżu obecnego kampusu firmy przy Infinite Loop Drive. Obecnie pracuje w nim 3 tysiące ludzi, podczas gdy kolejne tysiące pracowników gnieżdżą się w wynajmowanych biurach. To niezbyt komfortowa sytuacja, zwłaszcza jeśli firmę stać na więcej.

Nowa siedziba Apple'a ma pomieścić 12 tysięcy ludzi. Ale to nie wielkość będzie ją wyróżniać przede wszystkim, lecz kształt. Tak to wygląda na oficjalnych planach przedstawionych przez Jobsa:

Fot. Apple
Fot. Apple
Fot. Apple
Fot. Apple

Z góry budynek wygląda jeszcze ciekawiej:

Fot. Apple
Fot. Apple

Wielki, szklany, 4-piętrowy okrąg ma stanąć na 60-hektarowej działce. Nie będzie w nim ani jednego kąta prostego. Wokół ma być mnóstwo zieleni. Jobs tak zachwalał projekt:

Siedziby korporacji z wieloma budynkami są nudne, chcemy zrobić coś lepszego. To będzie najlepszy biurowiec na świecie, na którym studenci będą się uczyć architektury. Będą przyjeżdżać go oglądać, bo ten budynek będzie tak dobry.

To prawda. Ludzie będą przyjeżdżać to oglądać.

Obcy są wśród nas

Jobs myli się jednak, jeśli myśli, że on jeden wpadł na to, że korporację może wyróżniać ciekawa siedziba. W Redwood Shores w Kalifornii można podziwiać budynki firmy Oracle zajmującej się tworzeniem oprogramowania dla przedsiębiorstw. Wyglądają całkiem nieziemsko.

Siedziba firmy Oracle (Fot. Flickr/Håkan Dahlström/Lic. CC by)
Siedziba firmy Oracle (Fot. Flickr/Håkan Dahlström/Lic. CC by)

Międzynarodowy operator komórkowy Vodafone też ma całkiem interesujący budynek w Porto:

Budynek Vodafone'a w Porto (Fot. Flickr/frestivo/Lic. CC by)
Budynek Vodafone'a w Porto (Fot. Flickr/frestivo/Lic. CC by)

Serwis Mashable zrobił całą listę firm z różnych branż, które stawiają raczej na kontrowersyjność niż wygodę.

Prosty jak Facebook

Markowi Zuckerbergowi taki sposób myślenia jest obcy. Właściciel Facebooka sprawił sobie ostatnio wielki dom, a swoim pracownikom - sympatyczny kampus.

Nowy kampus Facebooka (Fot. Flickr/tehduh/Lic. CC by)
Nowy kampus Facebooka (Fot. Flickr/tehduh/Lic. CC by)

Miasteczko Facebooka, które w przeszłości należało do innych firm z branży IT, znajduje się w Menlo Park w Kalifornii. Wrażenie robi zwłaszcza, kiedy spojrzymy na nie z góry.

W tym sympatycznym miejscu, pełnym prostych, niskich budynków, wyglądających jak przeniesione z uniwersyteckiego kampusu, ma pracować w przyszłości 9 tysięcy ludzi. Nie wiem jak Wam, ale mnie ta inwestycja podoba się znacznie bardziej niż statek kosmiczny Jobsa.

Najwięksi z wielkich nie lubią szaleństw

Kampus Google'a (Fot. Flickr/jurvetson/Lic. CC by)
Kampus Google'a (Fot. Flickr/jurvetson/Lic. CC by)

Jest trochę szkła, nieregularnych kształtów i wymyślne wejście do głównego budynku, ale na pewno statku kosmicznego kampus Google'a nie przypomina.

Największa ekstrawagancja w Google'u (Fot. Flickr/Spike 42/Lic. CC by-sa)
Największa ekstrawagancja w Google'u (Fot. Flickr/Spike 42/Lic. CC by-sa)

Raczej normalnie wygląda też kampus Microsoftu w Redmond w stanie Waszyngton. Zajmuje powierzchnię 750 tysięcy metrów kwadratowych i mieści 35 tysięcy pracowników. Składa się z prostych, rudawych budynków.

Prostota i wygoda pracowników to dla większości korporacji podstawa. Steve Jobs i jego marzenie o budynku, który wszyscy będą przyjeżdżać oglądać, wygląda przy tym jednak niezbyt poważnie.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.