Kreatywność i praca

Kreatywność i praca01.12.2008 11:00
Sabina Stodolak

Ustaliliśmy już że kreatywność jest ?trendy". Spróbujmy więc przekroczyć ograniczenia własnego umysłu i nieco ją rozwinąć. Nad kreatywnością można pracować, ale też nic nie przyjdzie do nas za darmo i nie wystarczy raz wykonać jakieś ćwiczenie, aby stać się demiurgiem odkryć.

Skoro już jednak umiemy wymyślić przynajmniej 10 zastosowań każdej otaczającej nas rzeczy, czas na kolejne ćwiczenie, które nie tylko pomoże nam w rozwoju kreatywności, ale również poszerzy horyzonty i pozwoli bardziej empatycznie spojrzeć na innych.

Ustaliliśmy już że kreatywność jest ?trendy". Spróbujmy więc przekroczyć ograniczenia własnego umysłu i nieco ją rozwinąć. Nad kreatywnością można pracować, ale też nic nie przyjdzie do nas za darmo i nie wystarczy raz wykonać jakieś ćwiczenie, aby stać się demiurgiem odkryć.

Skoro już jednak umiemy wymyślić przynajmniej 10 zastosowań każdej otaczającej nas rzeczy, czas na kolejne ćwiczenie, które nie tylko pomoże nam w rozwoju kreatywności, ale również poszerzy horyzonty i pozwoli bardziej empatycznie spojrzeć na innych.

Ćwiczenie polega na znajdywaniu kreatywnych aspektów pracy w różnych zawodach. Innymi słowy czy piekarz może być kreatywny? A policjant? Czy gdybyś pracował jako kierowca tramwaju mógłbyś być kreatywny? Na czym mogłaby polegać Twoja kreatywność?

Cały problem z kreatywnością polega na tym, że sporo osób uważa, że kreatywność jest ?przypisana" do wykonywanego zawodu - pisarz, marketingowiec, reżyser muszą być kreatywni aby wykonywać swoją pracę. Sprzedawca, kierowca, czy operator pakowarki, kreatywny w swojej pracy być nie może. Tymczasem, kreatywność jest niezależna od wykonywanej pracy, w każdej można bowiem zrobić i wymyślić coś, co będzie innowacyjne.

Sprawdził to kiedyś IBM, który wdrażając system zarządzania innowacjami zmotywował wszystkich pracowników swojej firmy do wymyślania różnych nowych rozwiązań, które mogłyby być wykorzystanie w firmie. Nawet tych najmniejszych, które polegać mogą na innym niż standardowy ułożeniu myszki przy komputerze. Okazało się że pracownicy mieli mnóstwo pomysłów i ich wdrożenie pozwoliło zwiększyć efektywność pracy i stworzyć kilka ciekawych produktów. Mimo iż pomysły nie zawsze były związane bezpośrednio z wykonywanymi obowiązkami.

No to zaczynamy, na początek weźmy takie stanowisko jak sprzedawca w hipermarkecie - jak mogłaby się wyrażać kreatywność na takim stanowisku?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.