Krótkometrażówka przed każdym seansem?

Krótkometrażówka przed każdym seansem?21.06.2010 13:37
Michał Nowak

Do kin zaczynają wracać popularne standardy sprzed wielu lat. Obecnie mamy renesans 3D, a patrząc na filmy Pixara, można zauważyć kolejną tendencję - przed każdym pełnometrażowym seansem, mamy okazję obejrzeć shorta. W przypadku Toy Story 3, jest to krótkometrażówka Day & Night, a przy okazji Aut 2, będzie to filmik z bohaterami Toy Story (o czym dalej we wpisie). Istnieje możliwość, że Disney przeniesie ten trend w środowisko bohaterów Marvela.

Do kin zaczynają wracać popularne standardy sprzed wielu lat. Obecnie mamy renesans 3D, a patrząc na filmy Pixara, można zauważyć kolejną tendencję - przed każdym pełnometrażowym seansem, mamy okazję obejrzeć shorta. W przypadku Toy Story 3, jest to krótkometrażówka Day & Night, a przy okazji Aut 2, będzie to filmik z bohaterami Toy Story (o czym dalej we wpisie). Istnieje możliwość, że Disney przeniesie ten trend w środowisko bohaterów Marvela.

Universum Marvela ma olbrzymią paletę superbohaterów, którzy jeszcze nie mieli okazji zadebiutować na dużym ekranie. Ale jak przewidzieć gusta widzów? Skąd można wiedzieć, czy obraz o danym herosie przyciągnie publiczność do kin? Można zaryzykować i wydać kilkadziesiąt baniek na film, ale jest duża szansa, że koszty się nie zwrócą.

Póki co, są to niepotwierdzone doniesienia, ale Marvel podobno planuje serię 10-minutowych shortów z prawdziwymi aktorami, w których przedstawią "drugoligowych" bohaterów, jak Black Panther, Luke Cage, Dr. Strange, etc. Na razie nie podano żadnych szczegółów, ale możliwe, że te filmy byłyby puszczane przed seansami popularnych blockbusterów ze stajni Marvela, tak jak to ma miejsce z filmami Pixara. Istnieje też opcja, że filmiki będą po prostu wpuszczane do sieci. I rzeczywiście, wydaje się, że to najlepsza z możliwych dróg, by przybliżyć publiczności mniej znane sylwetki.

Podobne przedsięwzięcie podjął ostatnio Warner Bros., planując animowane shorty oparte na licencji Looney Tunes, które będą grane przed właściwymi seansami. Mają to być filmiki w 3D. Przypominam jednak, że w przypadku Marvela mówimy o filmach aktorskich, a nie animacjach. A gdyby pozostali tak samo podłapali pomysł? Przykładowo - nie chcielibyście obejrzeć takiego shorta Mortal Kombat, np. przed seansem Resident Evil: Afterlife? Oczywiście, mogą to być inne studia i różne kategorie wiekowe, ale posłużyłem się pierwszym przykładem z brzegu.

W kwestii Toy Story, nie pożegnamy się jeszcze z bohaterami tego filmu na zawsze. W czerwcu 2011, przy okazji premiery filmu Auta 2, będzie pokazywany wcześniej krótkometrażowy filmik, w którym wystąpią Chudy, Buzz i reszta ekipy. To już tradycja u Pixara, którą niedługo mogą zaadaptować na swoje potrzeby pozostałe studia filmowe. Dobry pomysł?

foto: SlashFilm, Collider

Źródło: /Film

Wybrane dla Ciebie
Telewizor w pluszaku
Arkadiusz Gabrysiak
Fastronauci z dynamo
Katarzyna Kieś
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.