Który bank ma najlepszy internetowy serwis transakcyjny? [RANKING]

Który bank ma najlepszy internetowy serwis transakcyjny? [RANKING]03.12.2010 13:45

Wybierając ofertę banku, klienci kierują się zazwyczaj oprocentowaniem kredytu, opłatami, dostępnością bankomatów czy wysokością prowizji. Korzystanie z nawet najlepszego konta może być jednak uciążliwe, jeśli bank ma przestarzały i niewygodny serwis transakcyjny. Przygotowaliśmy dla Was subiektywny ranking wybranych witryn.

Bank Pekao
Bank Pekao

Niekwestionowanym liderem jest Pekao S.A. Po niedawnej zmianie interfejsu systemu transakcyjnego trzeba przyznać, że specjaliści od usability przyłożyli się do pracy. Obsługa konta jest wygodna i intuicyjna, a od większości opcji klienta dzielą nie więcej niż trzy kliknięcia.

Strona główna zawiera najważniejsze informacje o stanie finansów, pozwalając na dostęp do najważniejszych funkcji bez potrzeby zagłębiania się w menu.

Sporym atutem jest nie tylko duża przejrzystość strony i sensowne uporządkowanie prezentowanych danych, ale również nowoczesny i przyjemny dla oka wygląd. Strona Pekao S.A. to doskonały przykład połączenia funkcjonalności i estetyki.

Z jakich innych serwisów bankowych korzystacie? Które uważacie za najlepsze?

Alior Bank
Alior Bank

Strona pozwalająca na obsługę konta sprawia bardzo pozytywne wrażenie, choć na pierwszy rzut oka wydaje się nieco przeładowana informacjami.  Ważne dane są prezentowane jednak w sposób przejrzysty i przemyślany.

Mimo dużej ilości wyświetlanych domyślnie informacji nie ma tu bałaganu, a wszelkie istotne funkcje są wyraźnie wyodrębnione. Interfejs pozwala na zwijanie poszczególnych menu i dostosowanie ilości wyświetlanych danych do potrzeb.

Na szczególne uznanie zasługuje bardzo szczegółowa instrukcja obsługi systemu transakcyjnego, pozwalająca na zapoznanie się z jego funkcjami jeszcze przed pierwszym logowaniem. Podczas niego udostępniana jest klawiatura ekranowa, a zamiast hasła podaje się losowo wybrane znaki.

mBank

mBank
mBank

System transakcyjny lidera bankowości internetowej pozornie nie rzuca na kolana - dla estetów minusem jest z pewnością niezbyt ciekawy wygląd strony. Nie zapominajmy jednak, że jest to strona banku, a nie pokaz możliwości designerów; witryna powinna być przede wszystkim prosta i funkcjonalna.

Dostęp do najważniejszych usług zapewnia proste menu po prawej stronie. Po wybraniu którejś z opcji otrzymujemy podgląd szczegółów i możliwość wyboru kolejnych elementów.

Mimo pozornego bałaganu interfejs po krótkim zapoznaniu nie sprawia kłopotów, podgląd większości informacji mamy już po dwóch, a dostęp do ustawień po trzech kliknięciach.

Bank Zachodni WBK

Bank Zachodni WBK
Bank Zachodni WBK

System transakcyjny BZ WBK jest przejrzysty i przyjemny dla oka. Dostęp do najważniejszych funkcji jest możliwy dzięki poziomemu menu, a sposób wyświetlania istotnych informacji dotyczących stanu naszego portfela nie budzi zastrzeżeń. Dobrym rozwiązaniem jest możliwość wyboru położenia okien.

Na uznanie zasługuje również wyraźnie oddzielenie od siebie danych dotyczących różnych aspektów finansów. System transakcyjny nie wyróżnia się niczym szczególnym, nie razi jednak istotnymi brakami w użyteczności lub wyglądzie.

ING Bank Śląski

ING Bank Śląski
ING Bank Śląski

System transakcyjny banku ING nie jest przyjazny dla nowych użytkowników. Główny ekran nie umożliwia dostępu do wielu potrzebnych funkcji – wykonanie większości podstawowych czynności wymaga zagłębienia się w mało intuicyjne menu.

Dla klientów chcących zapoznać się z obsługą konta w ING bank przygotował przykrą niespodziankę – brak wersji demonstracyjnej serwisu. Jej namiastką jest flashowa prezentacja, dostępna zarówno online, jak i w wersji do pobrania. Na otarcie łez pozostają świetne reklamy z Markiem Kondratem.

PKO BP

Strona z pewnością nie spodoba się osobom z wadami wzroku – znaczna część tekstu wyświetlana jest bardzo małą czcionką. Dostęp do większości przydatnych funkcji jest mało intuicyjny i aby wygodnie korzystać z internetowej obsługi konta, trzeba wcześniej trochę potrenować.

Na duże uznanie zasługuje możliwość eksportu danych w jednym z kilku formatów. To ważna zaleta i ułatwienie - zwłaszcza gdy samodzielnie opracowujemy zestawienie swoich finansów.

Brawa należą się również za możliwość wysłania potwierdzenia przelewu faksem. To świetny pomysł i szkoda, że nie jest standardem w systemach transakcyjnych innych banków.

Fortis Bank Polska

System transakcyjny banku Fortis jest bardzo prosty. Dostęp do podstawowych informacji nie nastręcza większych problemów – prostota w tym przypadku nie oznacza prymitywizmu, a po prostu oszczędny, pozbawiony fajerwerków interfejs.

Funkcjonalność – bez zarzutu, jednak konia z rzędem temu, kto wpisując adres ręcznie, wejdzie bez chwili zastanowienia na główną stronę banku - http://www.bnpparibasfortis.pl. ;)

Nordea Bank Polska

Nordea Bank Polska
Nordea Bank Polska

Najgorzej w zestawieniu wypadł Bank Nordea - przygotował on dla swoich klientów darmową podróż w czasie. Niestety jest to podróż w epokę, gdy szczytem elegancji na stronach internetowych były migające gwiazdki i animowana koperta z podpisem „napisz do mnie”.

Mimo niezłego wizerunku banku i ciekawej oferty jego internetowe oblicze nie napawa optymizmem. System wymaga szczegółowego poznania, klikania linków i sprawdzania, co ciekawego mogą nam zaoferować. Strona główna przypomina nieco interfejs Windows 3.11, z kilkoma oknami aplikacji ustawionymi obok siebie.

Dodatkowo strona wyświetlana jest w ramce, a w jej źródle znaleźć można zabawny, znany z czasów Netscape Navigatora komunikat: „Ta strona wymaga przeglądarki obsługującej ramki”. Sensownym udogodnieniem jest za to wybór sposobu logowania – użytkownik może skorzystać z tokena, karty kodów lub standardowego loginu i hasła.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.