Kup pan fanów na Fejsbuka - handel "żywym towarem" w Polsce

Kup pan fanów na Fejsbuka - handel "żywym towarem" w Polsce04.06.2010 08:24
Jakub Poślednik

Kto powiedział, że na Allegro nie można kupić wszystkiego? Ostatnio w ofercie pojawiła się możliwość zakupu fanów dla swojej strony na FB. Pytanie tylko, czy “przesyłka” nie zaginie gdzieś po drodze - w końcu nigdy nie wiadomo.

Kto powiedział, że na Allegro nie można kupić wszystkiego? Ostatnio w ofercie pojawiła się możliwość zakupu fanów dla swojej strony na FB. Pytanie tylko, czy “przesyłka” nie zaginie gdzieś po drodze - w końcu nigdy nie wiadomo.

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników Facebooka, rośnie zainteresowanie tym kanałem promocji wśród firm. Pytanie jednak, jak dotrzeć do konsumentów na FB? Okazuje się, że i w Polsce można ich kupić.

Dosyć nietypowa aukcja pojawiła się niedawno na Allegro.

[cytat]Chcesz, żeby Twoja firma/marka/strona stała się bardziej popularna? Po prostu kup fanów swojej marki na Facebooku! - zachęca sprzedawca.[/cytat]

Cena za jednego fana to 20 gr. Za 100 fanów zapłacimy 20 zł, a za 1000 - 200 zł, itd. Sprzedawca deklaruje, że 100 fanów może zdobyć dla klienta już w 24 godziny, 1000 fanów w 10 dni.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/06/kupfanow.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/06/kupfanow.jpg)

Pozostałe aukcje sprzedawcy nie wskazują raczej, że jest on ekspertem w dziedzinie social media. No chyba, że stół frezerski uchylno-obrotowy i urządzenie do sprawdzenia geometrii korbowodów to obecnie podstawowe narzędzie marketera.

Nie jest to pierwszy tego typu przypadek handlu fanami. Pierwszą firmą, która zajęła się sprzedażą fanów jest słynna w niektórych kręgach, australijska uSocial. Firma oferuje paczki liczące od 1000 do 10 tys. fanów. Ceny wahają się od 177 dol do 1167 dol.

W historii FB istnieją też przykłady zachowań odwrotnych. Kilka miesięcy temu firma Burger King oświadczyła, że każdemu, kto skasuje co najmniej dziesięciu swoich znajomych na Facebooku, przyzna darmowego Whoppera (jeden z burgerów).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.