Lego Fusion - tak wyobrażam sobie połączenie zabawek i nowych technologii. I gier?

Lego Fusion - tak wyobrażam sobie połączenie zabawek i nowych technologii. I gier?24.06.2014 08:52
Adam Bednarek

Jeśli nie możesz z kimś wygrać, to się do niego przyłącz. Twórcy klocków Lego postanowili postąpić podobnie i rozpoczynają współpracę ze swoim rywalem.

Rywalem w tym przypadku jest nowa technologia, a konkretnie smartfony i tablety. Nie da się ukryć, że to poważne zagrożenie. Na urządzeniach mobilnych są gry i filmiki, więc dla wielu młodszych to bardziej kusząca opcja.

Twórcy klocków Lego nie chcą być w opozycji. Zamiast tego pokazują, że stare zabawki mogą zostać wykorzystane przez nowe technologie. Tak jak w Lego Fusion.

Prawdziwy świat w wirtualnym

Zasady są proste. Obiekty, które tworzymy w prawdziwym świecie za pomocą klocków, za pomocą smartfona czy tableta przenoszone są do wirtualnego świata. Twórcy przygotowali kilka gier, w których budowle można wykorzystać.

Na przykład należy zbudować wyścigówkę, która weźmie udział w wyścigu. W innej grze trzeba tworzyć własne domy. Rzecz jasna, powstało kilka osobnych zestawów – każdy z nich to inne klocki i inne gry.

Super? Wydaje mi się, że tak. Niby dziecko siedzi przed smartfonem, ale sporo czasu spędza też przy zwykłych, tradycyjnych klockach. Wyobraźnia pracuje, bo można stworzyć unikalne budynki, które potem ogląda się w grze. I tylko w naszej edycji, bo przecież inne dzieci będą mieć inne pomysły.

Sprytny kompromis. Jest gra, ale jest też tradycyjna zabawa. Dla osób, które narzekają na to, że dzieci spędzają zbyt dużo czasu przed ekranem, zestawy Lego Fusion mogą być dobrą alternatywą.

A ja mam wrażenie, że to dopiero początek i że świat gier otworzy się na stare zabawki. Mamy przecież świetną wirtualną serię Lego – z Hobbitem, Batmanem, Gwiezdnymi wojnami czy Harrym Potterem. Nie zdziwiłbym się, gdyby powstały nowe części, tyle że tym razem z wykorzystaniem prawdziwych klocków Lego.

W końcu w grach dużo się buduje. Robi to jednak komputer lub konsola, wszystko jest automatyczne. Wyobraźcie sobie teraz Lego: Star Wars i misje – wybuduj pojazd, którym bohaterowie opuszczą planetę.

Albo stwórz własnego bohatera. Dziecko bawi się przed ekranem, robi fotkę, aplikacja wysyła dzieło do konsoli i klockową postacią biega się w grze. Świetna sprawa.

W tym kierunku muszą pójść klasyczne zabawki, jeżeli chcą przetrwać. Nie rywalizacja ze smartfonami czy konsolami, ale współpraca. Wiemy, że wasze dzieci lubią grać, więc im na to pozwolimy. Wiemy, że nie lubicie, gdy spędzają zbyt wiele czasu przed ekranem, więc zachęcimy ich do staroszkolnej zabawy.

Figurki w modzie

Należy jednak powiedzieć sobie jasno: Lego Fusion nie jest rewolucją w tym temacie. Na rynku growym już od dawna jest Disney Infinity czy też Skylanders. Niebawem podobny zestaw wypuści Nintendo.

O co chodzi? To specjalne figurki, dzięki którym postaci w grze mogą zyskać specjalne bonusy. Gadżety pełnią też funkcję... pendrive'a. Zapisują się postępy, więc podłączając je do innej konsoli, mamy dostęp do odblokowanych opcji.

Do tego dochodzi rozszerzona rzeczywistość. Seria Wonderbook wykorzystuje specjalną książkę. Obracając ją, możemy zmieniać ustawienie kamery w grze. Ciekawie świat rzeczywisty z wirtualnym łączy PlayStation Vita.

W Tearaway robimy zdjęcia otoczeniu, żeby później to występowało w grze. Na przykład czarno-biała postać skarży się, że nie ma efektownego stroju. Robimy zdjęcie firanki i napotkany bohater paraduje w stroju o kolorze firanki.

To umowa, na której korzystają dwie strony. Producenci gier, bo dzięki temu gracz ma wrażenie, że jego rozgrywka jest wyjątkowa. Owszem, etapy są takie same, ale co z tego, skoro ja zbudowałem inny budynek albo zrobiłem inne zdjęcie. Korzystają też producenci zabawek, bo te wciąż są potrzebne.

A przecież podobno żyjemy w czasach, w których rządzi jedynie wirtualny świat. Zabawny paradoks: gry i konsole, na które wielu narzeka, mogą dać drugie życie starym zabawkom.

Bo mogę się założyć, że gdyby nie Minecraft, to Lego Fusion mogłoby nie powstać. Wiele gier, w których się buduje i tworzy, pokazało, że młodzi odbiorcy chcą się wykazać i działać. A skoro tak, to wystarczy dać im do ręki prawdziwe narzędzia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.