Lekarze radzą: ograniczajcie małym dzieciom dostęp do telewizji

Lekarze radzą: ograniczajcie małym dzieciom dostęp do telewizji27.12.2011 14:29
Maciej Kuś

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Temat: „Czy telewizja szkodzi?”, rzadko pojawia się na tym blogu, ale przed świętami warto przypomnieć, co na ten temat mówią ostatnie badania.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Temat: „Czy telewizja szkodzi?”, rzadko pojawia się na tym blogu, ale przed świętami warto przypomnieć, co na ten temat mówią ostatnie badania.

Co prawda już od czasu wynalezienia radia czy 24-godzinnej telewizji kablowej lekarze bili na alarm, jakie to szkody może wyrządzić elektronika naszym duszom, ale ostatnio stali się na szczęście bardziej realistyczni. I niektóre ich porady brzmią całkiem sensownie.

Z badań przeprowadzonych przez Amerykańską Akademię Pediatryczną wynika, że oglądanie telewizji i korzystanie z komputerów, tabletów czy smartfonów generalnie nie szkodzi – z wyjątkiem dzieci poniżej dwóch lat. Je trzeba naprawdę solidnie izolować od telewizji i innych wyświetlaczy (niektórzy mają w domach już po 10 różnych gadżetów w ekranami) co najmniej z kilku powodów:

  • W telewizji naprawdę nie ma programów nadających się dla dzieci poniżej 2 lat.
  • Nawet na „Ulicy Sezamkowej” małe dziecko jest w stanie skupić uwagę na maksymalnie 10-20 minut. Reszta to stracony czas.
  • Każda godzina spędzona przed telewizorem to dla dwulatka 10 procent mniej czasu spędzonego na kreatywnej zabawie.
  • Każda taka godzina to również o 50 minut mniej czasu spędzonego na kontaktach z rodzicami.
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/12/baby_tv.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/12/baby_tv.jpg)

Lekarze namawiają rodziców, aby wypowiadali się na temat programów, które oglądają ich dzieci, nawet nastoletnie. Dzieci nie potrafią samodzielnie ocenić jakości tego, co widzą, i potrzebują opinii autorytetów. Złym nawykiem jest też ciągle włączony telewizor w tle (a jest to norma w 40-60 procentach amerykańskich domów, w Polsce takich badań nie prowadzono). Warto więc zaplanować sobie na święta taką medialną dietę, tym bardziej że na inną raczej nie ma szans.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.