LG G Flex 2: odważny eksperyment zmienił się w dojrzałe urządzenie

LG G Flex 2: odważny eksperyment zmienił się w dojrzałe urządzenie02.03.2015 18:36
Jan Blinstrub

Gdy zobaczyłem na żywo pierwszego Flexa pomyślałem: wow, ktoś przez przypadek wypuścił eksperymentalny produkt na rynek. Urządzenie miało kilka wyjątkowych cech, takich jak samoregenerująca się obudowa, czy zagięty ekran OLED, ale miało też wady: przede wszystkim ziarnisty i smużący obraz, oraz mało poręczną obudowę.

LG G Flex 2 nie ma wad poprzednika. Jest zdecydowanie mniejszy: ma 5,5-calowy ekran P-OLED i wąskie ramki. Wyświetlacz ma rozdzielczość FullHD, a obraz nie smuży i nie jest ziarnisty. Wyraźnie widać, że Flex zmienił się z modelu eksperymentalnego w dojrzały produkt.

LG G Flex 2: samoregenerująca się obudowa i zakrzywiony ekran FullHD

Obudowa i jakość wykonania

Nazwa Flex dość jednoznacznie sugeruje elastyczność. Pierwszą odsłonę tego modelu rzeczywiście można było lekko wygiąć. Druga jest zdecydowanie sztywniejsza i nie odkształca się pod naciskiem. Obudowa jest też bardziej zwarta, a pokrywę baterii można zdjąć.

Tył urządzenia jest pokryty powłoką, która sprawia, że drobne rysy samoczynnie się zasklepiają. Proces „regeneracji” jest podobno krótszy, niż w wypadku pierwszego modelu. Niestety, rysy z obudowy może znikają, ale odciski palców są świetnie widoczne, choć Flex 2 i tak brudzi się mniej od pierwszej generacji.

Wytrzymałość jest cechą, która była mocno eksponowana podczas prezentacji LG. Urządzenie było podobno poddawane intensywnym testom i jest mniej podatne na uszkodzenia mechaniczne od standardowych, płaskich smartfonów. Między innymi dzięki zagiętej obudowie. Wpływa ona także korzystnie na ergonomię i - to nie bez znaczenia - sprawia, że smartfon wygląda niestandardowo.

Specyfikacja

LG G Flex 2 ma 2GB pamięci RAM i wykorzystuje układ Snapdragon 810. To najnowsza, 64-bitowa jednostka Qualcomma dedykowana topowym urządzeniom. Wydajność jest więc ostatnią rzeczą, o którą będą musieli się martwić przyszli nabywcy smartfona.

Bateria ma pojemność 3000mAh, co w połączeniu z energooszczędnym ekranem i układem bazującym na nowej architekturze powinno przełożyć się na długi czas pracy.

Istotną zmianą względem pierwszej generacji jest nowy aparat. Flex nie robił złych zdjęć, ale ich jakość nie była tak dobra, jak w innych topowych urządzeniach. Druga generacja wykorzystuje moduł aparatu z LG G3, który ma opinię jednego z najlepszych na rynku. Ma on 13Mpix oraz stabilizowaną optykę.

Oprogramowanie

Smartfon ma Androida w wersji 5.0 z nakładką LG. Interfejs wygląda tak, jak w LG G3 i ma niemal te same funkcje. Nowości to:

  • Glance View - funkcja, dzięki której można zobaczyć powiadomienia i godzinę po przesunięciu palcem po wygaszonym ekranie;
  • Gesture View - funkcja pozwalająca na wywołanie gestem podglądu zdjęcia od razu po jego zrobieniu.

Ceny i dostępność

Przedsprzedaż LG G Flex 2 ruszyła już w Play. Wkrótce telefon trafi także do sklepów. Ma kosztować ok. 3000 zł. Globalnie będzie dostępny w dwóch kolorach: tytanowym i czerwonym, ale ten drugi najprawdopodobniej nie trafi na polski rynek.

Podsumowanie

Pierwszy Flex był ciekawym, ale niszowym produktem. LG wprowadziło go do sprzedaży trochę po to, żeby pochwalić się nowymi technologiami, a trochę dlatego, żeby sprawdzić rynek. Flex 2 to dopracowany i atrakcyjny produkt, który - na pierwszy rzut oka - nie ma wad poprzednika, a zachowuje jego wszystkie zalety. Teraz trzeba tylko sprawdzić, czy wyniki testów pokryją się z pierwszymi wrażeniami.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.