LG i telewizory OLED: produkcja wzrośnie o 50 proc. Możliwe, że będzie taniej

LG i telewizory OLED: produkcja wzrośnie o 50 proc. Możliwe, że będzie taniej14.05.2021 17:22
Artykuł sponsorowany

LG planuje zwiększyć produkcję paneli OLED w swojej fabryce w chińskim Guangzhou aż o 50 procent, informują koreańskie media. Może się to przełożyć na spadek cen tych telewizorów z wysokiej półki.

Według serwisu The Elec koreańska firma zamierza zwiększyć produkcję paneli generacji 8,5 z obecnych 60 do 90 tysięcy miesięcznie, zwiększając przepustowość każdej z dwóch linii fabryki z 30 do 45 tysięcy na miesiąc. Przygotowania do wzrostu produkcji trwają, a pełnię możliwości zakład ma osiągnąć już na początku lipca.

[b]Zwiększenie nakładów produkcji telewizorów OLED powinno przełożyć się na spadek ich cen. Do tej pory tego typu odbiorniki były jednymi z droższych na rynku. Systematycznie jednak z roku na rok tanieją.[/b]

Dzięki udoskonaleniom procesu produkcyjnego pozwalającym na zwiększenie przepustowości maszyn bez konieczności uruchamiania dodatkowej linii technologicznej, wzrost liczby produkowanych paneli ma być możliwy bez dodatkowych inwestycji ze strony firmy. LG miało też mieć przygotowane zawczasu możliwości skalowania produkcji.

Produkowane w fabryce w Guangzhou matryce mają być cięte na docelowe panele o przekątnej długości 48", 65", 77" i 85", a także nowy rozmiar 42". Wzrost produkcji bez znaczących inwestycji pozwala spodziewać się spadku cen paneli, które mogą przełożyć się na większą przystępność telewizorów OLED.

LG zaopatruje w panele OLED większość producentów telewizorów, wśród których jest Sony, Panasonic, Philips, Vizio i wiele innych. Tegoroczne plany dostaw to, według własnych danych firmy, pomiędzy 7 i 8 milionów gotowych paneli w skali roku, co byłoby wzrostem o imponujące 80 proc. w stosunku do zeszłorocznych dostaw.

Wzrost produkcji paneli OLED w fabryce LG i optymistyczne prognozy sprzedażowe stanowią zaskoczenie dla części analityków rynkowych. Według opublikowanego wcześniej w tym tygodniu raportu specjalizującej się w rynku wyświetlaczy firmy analitycznej Display Supply Chain Consultants popyt na matryce OLED spada.

Ma to związek z rosnącym zainteresowaniem technologią Mini-LED - w nowym wcieleniu tej technologii matryca LED jest podświetlana tysiącami miniaturowych diod, zwiększając możliwości panelu w zakresie lokalnego przygaszania, a więc podnosząc kontrast wyświetlanego obrazu.

LG jest niemalże monopolistą jeśli chodzi o produkcję paneli OLED, więc wspomniany przez DSCC niższy popyt powinien bezpośrednio przełożyć się na działania firmy. Dodajmy, że LG także wprowadziło do sprzedaży własną linię telewizorów wykorzystujących technologię Mini-LED.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.