Licencja na ból brzucha | Recenzja filmu Dorwać Smarta

Licencja na ból brzucha | Recenzja filmu Dorwać Smarta05.08.2008 10:57
Szymon Adamus

Steve Carell ? i wszystko jasne. Pojawił się w Brucie Wszechmogącym przyćmiewając błysk Jim Carrey'a na 5 minut. Potem był 40-to letni prawiczek i amerykańska wersja serialu The Office. Dzisiaj ten 46-letni aktor/komik może przebierać w rolach. Dlaczego zdecydował się na na udział w Get Smart!? Najwyraźniej przeczuwał, że to dobry wybór.

Steve Carell ? i wszystko jasne. Pojawił się w Brucie Wszechmogącym przyćmiewając błysk Jim Carrey'a na 5 minut. Potem był 40-to letni prawiczek i amerykańska wersja serialu The Office. Dzisiaj ten 46-letni aktor/komik może przebierać w rolach. Dlaczego zdecydował się na na udział w Get Smart!? Najwyraźniej przeczuwał, że to dobry wybór.

Dla niewtajemniczonych warto zaznaczyć, że Get Smart to ekranizacja kultowego dla niektórych widzów serialu z lat 60-tych. Za walkę agentów organizacji CONTROL (ci dobrzy) z grupą KAOS (ci źli) odpowiadają nie kto inny jak Mel Brooks i Buck Henry. To oni maczali palce w 138 odcinkach serialu i dzięki nim ponad 40 lat później możemy zwijać się ze śmiechu w kinie podziwiając po raz kolejny Agenta 86 gadającego do własnego buta.

W nowej odsłonie poza rewelacyjnym jak zwykle Carrelem zobaczymy znaną z Diabeł ubiera się u Prady Anne Hathaway, Dwayne'a ?Króla Skorpiona? Johnsona, Alana Arkina, Terence'a Stampa, a nawet przez chwilę siedzącego w drzewie (to nie jest przenośnia) Billa Murray'a, głupkowatego (tylko w tym filmie ma się rozumieć) Jamesa Caana, znanego z serialu Herosi Masi Oka (tym razem bez zdolności zatrzymywania czasu) i wyniesionego do rangi gwiazdy bohatera Borata - Kena Davitiana. Ciekawych postaci i dobrych aktorów jest dostatecznie dużo, by scenarzyści mogli popuścić pasa. I popuszczają.

Najfajniejsze w tym filmie są trzy rzeczy.

Po pierwsze fakt, że jest zabawny. Brzmi to dość banalnie, ale wcale nie jest łatwo zrobić komedię, która naprawdę śmieszy, a nie tylko zabawną udaje. Po tragicznym Hancocku potrzebowałem takiego filmu.

Get Smart Trailer - new

Druga sprawa to akcja. Get Smart to nie tylko komedia, ale (o dziwo) całkiem udany film akcji. Szpiegowskie klimaty są tu oczywiście traktowane z przymrużeniem oka, ale nie przeszkodziło to reżyserowi zaserwować kilka naprawdę ciekawych scen akcji. Pomaga w tym scenariusz, który jest odrobinę banalny (ile jeszcze razy terroryści będą grozili Ameryce głowicami nuklearnymi?), ale ma specyficzny klimat filmów sprzed lat.

To wszystko uzupełnia rzecz najważniejsza, czyli niesztampowe podejście do głównego bohatera. Wybierając się na ten film spodziewałem się czarno-białego podziału na gapowatego Steve'a Carrela, który będzie co minutę potykał się o własne nogi i profesjonalnej Anne Hathaway, która będzie walczyła za niego. Już nie raz widzieliśmy to w Człowieku, który wiedział za mało, Szklanką po łapkach czy Johnnym Englishu. W Dorwać Smarta Carrel oczywiście jest trochę gapowaty (to przecież jego specjalność), ale o dziwo umie też pokazać pazury. Z jednej strony strzela sam do siebie z miniaturowej kuszy i wyskakuje z samolotu bez spadochronu, ale z drugiej robi szpagat między zabójczymi laserami i ucieka samodzielnie ze znakomicie strzeżonego aresztu. To miła odmiana od sztampowego podziału bohaterów na tego ciapowatego, zabawnego i tę poważną, profesjonalną.

Pod koniec seansu najważniejsze jest jednak to, że Get Smart z roku 2008 ogląda się lekko, łatwo i przyjemnie, a film wywołuje u widza silny ból brzucha spowodowany niepohamowanymi salwami śmiechu. Produkcja doczekała się już spin-off'a *Get Smart's Bruce and Lloyd Out of Control *traktującego o przygodach dwóch, sympatycznych analityków pomagających w Get Smart głównemu bohaterowi. Mam nadzieję, że oznacza to, iż sam Maxwell Smart, najzabawniejszy najsprawniejszy agent CONTROL, również powróci na ekrany kin...

Foto: Warner Bros.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.