Logitech Ultimate Ears Personal Reference Monitors na podbój audiofilskiego słuchu

Logitech Ultimate Ears Personal Reference Monitors na podbój audiofilskiego słuchu04.06.2012 14:39
Super-duper-reference (Fot. Logitech)
Mariusz Kamiński

Logitech znany jest powszechnie z produkcji akcesoriów do komputera. Nie wszyscy jednak wiedzą, że firma ta miała i ma nie lada osiągnięcia w dziedzinie audio. Wiele zestawów głośnikowych, mniej lub bardziej rozbudowanych, przeszło do bardzo chlubnej historii (legendarne Logitech Z-5500). Tym razem firma ma ochotę zatroszczyć się o bardzo osobisty wymiar dźwięku. Poznajcie Logitech Ultimate Ears Personal Reference Monitors.

Logitech znany jest powszechnie z produkcji akcesoriów do komputera. Nie wszyscy jednak wiedzą, że firma ta miała i ma nie lada osiągnięcia w dziedzinie audio. Wiele zestawów głośnikowych, mniej lub bardziej rozbudowanych, przeszło do bardzo chlubnej historii (legendarne Logitech Z-5500). Tym razem firma ma ochotę zatroszczyć się o bardzo osobisty wymiar dźwięku. Poznajcie Logitech Ultimate Ears Personal Reference Monitors.

Na początek drobna uwaga dotycząca marketingowego chwytania za portfel. Wiele szemranych firm na rynku kopiuje praktykę znanych producentów, która polega na określaniu topowych produktów mianem "reference" oraz "monitor". W świecie audiofilów pojęcia te są od dawna znane i używane bardzo konserwatywnie. Produkt referencyjny jest tym, do którego mamy porównywać inne produkty, bo jest po prostu najlepszy w swojej klasie. Z kolei monitor to głośnik, którego zadaniem jest jak najwierniejsze oddanie źródła; dźwięk ma być płaski w dobrym tego słowa znaczeniu, czyli ma nie eksponować żadnej z częstotliwości.

Słuchawki dokanałowe Logitecha dostały od producenta oba te określenia, co może zaalarmować bardziej obytych konsumentów sprzętu audio. Oczywisty pleonazm w nazwie to chwyt tej samej klasy co "super-duper-mega", ale... przejdźmy do produktu, bo ten, mimo nazewniczego faux pas, prezentuje się bardzo ciekawie.

Szyte na miarę

Nikt tak po prostu nie kupuje Logitech Ultimate Ears Personal Reference Monitors. Najpierw musimy zadzwonić pod specjalny numer telefonu (800) 589-6531, aby umówić się na proces personalizacji. Oznacza to, że słuchawki zostaną fizycznie dostosowane do kształtu naszych uszu (kanałów, dokładnie rzecz biorąc). Następnie dokonujemy wyboru materiałów produkcyjnych; firma oferuje wykończenie drewnem wiśni, orzecha, amarantu lub wiązu. Przy okazji dowiadujemy się, że kabelki można od słuchawek odłączyć i przechowywać osobno.

Drugi etap personalizacji to dźwięk/brzmienie. Tutaj do akcji wkracza specjalnie urządzenie, które formatuje słuchawki do naszych indywidualnych potrzeb. Za pomocą specjalnej aplikacji przekazujemy do Personal Reference Tuning Box nastawy korektora graficznego, które są następnie wykorzystywane do ustawienia niskich, średnich i wysokich częstotliwości w słuchawkach. Wspomniane urządzenie widoczne jest poniżej.

Personal Reference Tuning Box or whatever (Fot. Logitech)
Personal Reference Tuning Box or whatever (Fot. Logitech)

Na deser warto wspomnieć, że słuchawki izolują w dość dobrym stopniu (-26 dB) i kosztują niecałe 2000 dol. Przyznam, że całościowy obraz tego produktu trąci nieco bazarem, ale nie miałem z nim bliżej do czynienia, więc nie mogę się wypowiadać co do jakości dźwięku. Znając jednak jakość poprzednich produktów Logitecha, kpiarze mojego pokroju mogą się poważnie zdziwić.

Źródło: Logitech

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.