Lokter.pl - polski Foursquare?

Lokter.pl - polski Foursquare?15.05.2010 10:39
Jakub Poślednik

Pomysły zza wielkiej wody mają w Polsce ciężko - wystarczy spojrzeć jaką popularnością (nie)cieszą się u nas w kraju Twitter czy właśnie Foursquare. Ciekawe, że bardzo interesujący, nowy polski startup powstał właśnie w oparciu o mechanizmy tych dwóch serwisów.

Pomysły zza wielkiej wody mają w Polsce ciężko - wystarczy spojrzeć jaką popularnością (nie)cieszą się u nas w kraju Twitter czy właśnie Foursquare. Ciekawe, że bardzo interesujący, nowy polski startup powstał właśnie w oparciu o mechanizmy tych dwóch serwisów.

Lokter pomysłem przypomina miks serwisu Forsquare z mikroblogiem. Jednak w przeciwieństwie do Foursquare w Lokterze nie jest najważniejsze gdzie teraz jesteśmy i jakie właśnie odkryliśmy miejsca, ale to, co się ciekawego dzieje w okolicy - [pisze](http://antyweb.pl/lokter-pl-dobry-polski-startup/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Antyweb+%28AntyWeb%29) Grzegorz Marczak.

[/h3]Korzystanie z serwisu (po szybkiej rejestracji) najlepiej rozpocząć od wpisania naszej lokalizacji (ulica, dzielnica, miasto), do tego można dodać ciekawe miejsca z naszej okolicy (u mnie wpadła pobliska ambasada, bankomaty, kilka pubów i restauracji, kościół, pizzeria, stadion oraz kino) do znalezionych w serwisie miejsc możemy sami dodać takie które chętnie byśmy tam widzieli. Dalej przechodzimy do istoty serwisu a więc informowania o ciekawostkach i wydarzeniach które mają miejsce w danym lokalu - dodając informację do jakiegoś miejsca, przekazujemy ją wszystkim którzy je obserwują lub są w okolicy.

Sami również możemy obserwować interesujące nas miejsca, dzięki czemu w naszym kanale pojawią się wiadomości za każdym razem kiedy ktoś załączy o nim informację. Wszystkie wydarzenia i wpisy można komentować - Lokter nagradza aktywność odznakami, podobnie jak Foursquare aktywizując użytkowników. Do tego wszystkiego dodajmy jeszcze “rozkład jazdy” który przechowuje informacje o wszystkich wydarzeniach na które chcemy się wybrać.

Jeśli chodzi o wygląd serwisu oraz dopracowanie elementów wewnątrz to widać, że w Lokter włożono sporo pracy a ludzie, którzy go tworzyli znali się na rzeczy. Podoba mi się też dbałość o szczegóły takie jak prowadzenie blogu serwisu, przygotowane polityki prywatności i regulamin, strona o nas itp. Dzięki takim elementom moim zdaniem rośnie wiarygodność twórców serwisu - podsumowuje Marczak.

Trudno się z Grzegorzem nie zgodzić, Lokter.pl na tle innych polskich startupów wygląda nadzwyczaj estetycznie. Lekkie grafiki i przyjemny layout stały się już standardem dla każdego przedsięwzięcia z zakresu mediów społecznościowych.

Największym problemem przed jakim stoi Lokter jest moim zdaniem przekonanie użytkowników do przyjętego modelu “user-generated content” (treść generowana przez użytkownika). W odniesieniu do serwisu już można przeczytać komentarze, że jak na start ma zbyt małą zawartość.

Jeśli chodzi o zawartość serwisu, to jest to portal tworzony w głównej mierze przez jego użytkowników i ciągle pracujemy nad tym aby ciekawych miejsc i wydarzeń było coraz więcej. Więc jeśli znacie jakieś ciekawe miejsca lub wiecie coś o interesującej imprezie i nie znaleźliście tego w lokter.pl to po prostu podzielcie się tym w naszym serwisie. Dzięki temu inni także się o nim dowiedzą - odpowiada Karolina Kuczko, z zespołu Lokter.pl.

Kolejną sprawą której brakuje, jest aplikacja do mobilnego korzystania z serwisu - jeśli serwis opiera się na funkcjach Twittera (krótkie wiadomości) i Foursquare (lokalizacja jako spoiwo społeczności) to dlaczego nie ma takiej aplikacji od samego początku? Twórcy obiecują, że aplikacja jest już prawie gotowa i na dniach trafi do Apple, czekając tylko na zatwierdzenie, niestety nie ma informacji o podobnej aplikacji na Androida. Na tym przykładzie widać, że zespół Lokter.pl cały czas trzyma rękę na pulsie serwisu i słucha użytkowników. To miłe, widzieć że komuś zależy.

Lokter.pl jest najlepszym polskim startupem który widziałem w tym roku. Mimo, że dopiero zaczyna się rozwijać, przewiduję przed nim świetlaną przyszłość. Mam nadzieję, że polski przepis na mikroblog z nutką geolokalizacji, podany w estetyczny sposób zaostrzy apetyt polskich internautów na nowe technologie, zaś sceptykom pokaże, że w naszym pięknym kraju też można stworzyć coś ciekawego.

Źródło: antyweb.plwebpuls.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.