Ludzka głupota nie zna granic. Zwierzaki są porzucane, bo źle wyglądają na słitfociach

Ludzka głupota nie zna granic. Zwierzaki są porzucane, bo źle wyglądają na słitfociach01.08.2014 10:44
Ten kot nie nadaje się na słitfocię
Źródło zdjęć: © Fot. Flickr/Chrismatos ♥90% OFF, sorry/Lic. CC by
Marta Wawrzyn

Twoje zwierzątko nie prezentuje się dobrze na Instagramie? Czas wymienić zwierzątko. Ludzie masowo wyrzucają czarne koty, bo selfie z nimi nie wygląda tak efektownie, jak powinno.

Kultura selfie opanowała świat. Polacy co prawda wciąż nie potrafią nazwać tego zjawiska inaczej niż wulgarnie, ale nie zmienia to faktu, że chyba każdy z nas zdążył już sobie zrobić selfie przynajmniej raz. Nawet Donald Tusk i Jarosław Kaczyński. I papież. A jeszcze częściej niż selfie robimy sobie usie – tak, tak, grupowe selfie ma już specjalną nazwę.

Selfie ze zwierzakami też sobie robimy. I, jak się okazuje, wymagamy od nich, by były fotogeniczne. Nie są? To oznacza, że czas na zmiany.

Czarne koty wyrzucane, bo nie pasują do selfie

W Wielkiej Brytanii ofiarą ludzkiej samolubności padają czarne koty. "Daily Mail" donosi, że ostatnio są one masowo porzucane. Przedstawiciele organizacji RSPCA (The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals), zajmującej się pomaganiem zwierzętom, mówią, że aż 70% z tysiąca porzuconych kotów, którymi się opiekują, ma futerko koloru czarnego.

"Wśród powodów, dla których mamy tyle czarnych kotów, jest to, że czarne zwierzęta nie wychodzą na zdjęciach tak dobrze jak te, które bardziej się wyróżniają" – twierdzi rzecznik organizacji. Brytyjskie centra pomocy zwierzętom są zalewane czarnymi kociakami, "Daily Mail" pisze, że jedno z nich w ciągu jednej nocy przyjęło aż dziewięć takich kotów. A kiedy ktoś przychodzi przygarnąć kota, krzywi się na widok czarnych i pyta, czy na przykład nie ma rudych (zgodnie z zasadą "Orange Is the New Black"?).

Focia Ellen to nie selfie, to usie
Focia Ellen to nie selfie, to usie

Pokolenie selfie

I pomyśleć, że na początku chodziło tylko o to, żeby zrobić sobie fotkę telefonem. Jakąkolwiek. Bez znajomych, bez fajnego tła, bez kota albo chorej babci (to ostatnie widziałam ostatnio w jednym z amerykańskich seriali komediowych). Potem zaczął się wyścig – każdy zechciał mieć lepsze selfie niż inni. Z dzióbkiem, z ładnym widokiem, z Obamą na pogrzebie.

Narodziło się pokolenie selfie – narcyzów zajętych sobą i swoimi komórkami. Socjologowie drapią się w głowy, bo tak egoistycznej młodzieży jeszcze nie widzieli. Starsze panie z brytyjskich schronisk dziwią się na łamach "Daily Mail", że komuś robi różnicę, jakiego koloru jest kot. Tylko właściciele serwisów społecznościowych mają się z czego cieszyć, bo dzięki zakochanym w sobie młodym ludziom ich biznes kwitnie i nic nie zapowiada, że to się zmieni.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.