McDonald's zastąpi studentów ekranami dotykowymi

McDonald's zastąpi studentów ekranami dotykowymi16.05.2011 17:00
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by stephanie cortes
Paweł Żmuda

Sieć McDonald's od dawna stara się być pełnoprawną restauracją. W reklamach barów spod znaku żółtego M zawsze słychać, że McDonald's wcale nie jest fastfoodem. W kierunku poważnych lokalów idą również zmiany wprowadzane w Stanach Zjednoczonych. Co z Europą? Cóż - sieć zapowiedziała wprowadzenie samoobsługowych okienek. Co na to pracownicy?

Sieć McDonald's od dawna stara się być pełnoprawną restauracją. W reklamach barów spod znaku żółtego M zawsze słychać, że McDonald's wcale nie jest fastfoodem. W kierunku poważnych lokalów idą również zmiany wprowadzane w Stanach Zjednoczonych. Co z Europą? Cóż - sieć zapowiedziała wprowadzenie samoobsługowych okienek. Co na to pracownicy?

Praca w McDonald's jest często wybierana przez studentów szukających dodatkowej, niewymagającej pracy. Zmiany w strukturze firmy mogą spotkać się więc ze sporymi protestami. W popularnych Macach wprowadzony zostanie system samoobsługowy - składając zamówienie nie spotkamy się więc z żywym człowiekiem, a ekranem dotykowym. Według przedstawicieli McDonald's zmiany pozwolą na skrócenie czasu zamówienie o 3 lub nawet 4 sekundy. Szacuje się, że z barów korzysta około 2 milionów osób dziennie. W tej skali, oszczędność czasowa będzie naprawdę spora.

Steve Easterbrook, europejski prezes McDonald's twierdzi również, że nowy system obsługi umożliwi poznanie nawyków klientów "restauracji". Samoobsługowy system początkowo pojawi się w około 1200 McDrive'ach w Wielkiej Brytanii. Dodatkowo w Europie planowane jest wprowadzenie dłuższych godzin otwarcia, a także zmian w menu i wystroju restauracji.

Europejskie zmiany w McDonald's stoją w opozycji do transformacji, jaką przejdzie sieć w Stanach Zjednoczonych. W USA McDonald's ma stać się prawdziwą restauracją - plastikowe zostanie zastąpiony drewnem, a krzesła sofami. W każdym lokalu będzie również nieograniczony dostęp do WiFi. Amerykanie mają wybierać McDonald's zamiast kawiarni.

Pomysł wprowadzenia w pełni zautomatyzowanych lokali nie jest niczym nowym. Z podobnych rozwiązań korzysta np. opisywany przez nas już wcześniej Clo Wine Bar w Nowym Jorku, w którym automat odpowiada za zamawianie wina. Ciekawe kiedy zmian w McDonald's można spodziewać się w naszym kraju.

Źródło: electronista

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.