Microsoft twierdzi, że cena PS3 spadnie na wiosnę

Microsoft twierdzi, że cena PS3 spadnie na wiosnę08.01.2009 15:11
Michał Kowal

Sytuacja jest skomplikowana jak węzeł gordyjski. Dyrektor zarządzania produktami Xbox 360 i Xbox Live z Microsoftu Aaron Greenberg mówi, że oczekuje obniżki cen PS3 jeszcze wiosną 2009 roku. Sony zaprzecza, tłumacząc, że nie planuje żadnych obniżek. O co tu chodzi?

Sytuacja jest skomplikowana jak węzeł gordyjski. Dyrektor zarządzania produktami Xbox 360 i Xbox Live z Microsoftu Aaron Greenberg mówi, że oczekuje obniżki cen PS3 jeszcze wiosną 2009 roku. Sony zaprzecza, tłumacząc, że nie planuje żadnych obniżek. O co tu chodzi?

Nasuwają mi się tylko dwa wyjaśnienia naiwne i spiskowe. Najpierw jednak przytoczą słowa pana Aarona Greenberga z Microsoft:* Oczekujemy obniżki cen PS3 w ciągu paru najbliższych miesięcy. Szczerze mówiąc jesteśmy zaskoczeni, że trwa to tak długo... Oczekiwałbym, że będą zmuszeni obniżyć cenę wcześniej niż później.*

Sony zaprzecza i tłumaczy, że nie będzie żadnych obniżek.

wersja naiwna

Pan Aaron Greenberg tak przejął się sytuacją PS3, że zaczyna dawać Sony dobre rady. Coś się nie sprzedaje? Obniżcie ceny. Wtedy dopiero będzie szansa na uczciwą konkurencję, na której zyskają gracze.

wersja spiskowa

Ta wypowiedź to element kampanii PR, a właściwie osławionego czarnego PR. Czemu tak uważam?

Po pierwsze Microsoft wie, że Sony nie może na razie pozwolić sobie na obniżkę cen. Przy obecnych kosztach sprzedaży PS3 jest stratne na każdej konsoli.

Po drugie jeżeli Sony nie może obniżyć ceny wywołujmy presję. Siejmy spekulacje i podrzucajmy plotki. Co to da? W krótkiej perspektywie spadek sprzedaży (nie kupię dziś poczekam na obniżkę cen).

Źródło zdjęć: © [źródło](http://grrr.pl/images/2009/01/xbox_360_elite_2.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://grrr.pl/images/2009/01/xbox_360_elite_2.jpg)

Po trzecie takie spekulacje mogą zwiększyć niechęć do PS3. Większość klientów dba mocno o swój portfel. Mniej osób zwraca uwagę na koszty produkcji i technologii (które Microsoft sprytnie zaoszczędził). Mamy teraz obraz dwóch firm: dobry Microsoft co obniża ceny, aby każdy mógł kupić konsolę, oraz złe Sony, które sprzedaje po zawyżonej cenie swoje dzieło. Po zawyżonej, ponieważ w każdej chwili może ją obniżyć, a jednak tego nie robi.

Po czwarte pasowałoby to, do tego o czym mówił ten sam Aaron Greenberg jakiś czas temu: Myślę, że problemem PS3 jest to, że stara się dostarczyć to samo doświadczenie co Xbox 360 w dwa razy wyższej cenie. Z tych wypowiedzi rysuje się obraz- ta sama konsola (albo bardzo podobna) od dwóch producentów. Jedna tania, druga droga. Wybór wydaje się oczywisty.

Ja osobiście bardziej wierzę w teorię spiskową. Tam gdzie są wielkie pieniądze, mało rzeczy dzieje się przez przypadek, lub z naiwności.

Źródło: EdgeWikimedia Commons

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.