Minecraft sprzedaje się lepiej na konsolach niż na PC. Kolejny pecetowy bastion upada

Minecraft sprzedaje się lepiej na konsolach niż na PC. Kolejny pecetowy bastion upada28.06.2014 11:32
Adam Bednarek

Minecraft to fenomen, a przy okazji dowód na to, że pojęcie „pecetowa gra” przestaje być aktualne.

Kiedyś podział był w miarę jasny. Były gry, w które wygodniej gra się na pececie i produkcje typowo „konsolowe”. Do tych pierwszych moglibyśmy zaliczyć RPG, strategie czy FPS-y. Do drugich: wyścigi, gry sportowe czy bijatyki.

Dziś ten podział zanika, ba, zaczyna być nawet śmieszny. Co za problem podłączyć pada do komputera? Na upartego można też podpiąć klawiaturę i myszkę.

Zresztą nie chodzi tu o kontrolery. Zacierają się różnice pomiędzy pecetowym rynkiem a konsolowym, a to przecież najważniejsze. Raczej mało kto sądzi teraz, że na konsolach gra się w co innego niż na pecetach.

I Minecraft jest tego przykładem

Jeszcze parę lat temu to była typowo „pecetowa” gra. I mogło się wydawać, że na konsolach sobie nie poradzi. Tymczasem twórcy nie tak dawno opublikowali najnowsze wyniki sprzedaży. Grę kupiło już prawie 54 mln (!) graczy, a konsolowe edycje „schodzą” lepiej niż wersja na blaszaka.

Zaskoczenie? Spore, bo przecież Minecraft kojarzony był głównie z pecetami. Jak widać, na konsolach radzi sobie nawet nie tak samo, a znacznie lepiej niż na blaszaku.

Prawda jest jednak taka, że pecetowych gier już po prostu nie ma. Konsolowych zresztą też nie. Przykładem tego jest nie tylko Minecraft, ale też World of Tanks (który nie tak dawno wyszedł na Xboksie 360) czy... Diablo III. Pamiętacie, jak niedawno nikt nie mógł wyobrazić sobie tej gry na padzie?

A tu proszę – pecetowy hit wkracza na konsole i także sprzedaje się rewelacyjnie

Niebawem dowodów będzie więcej. Wiedźmin 3: Dziki Gon, a więc rasowy „erpeg”, będzie tak samo popularny na konsolach, jak i pececie. Konsolowców też interesuje ten gatunek.

Mogę się założyć, że wkrótce dostaniemy też League of Legends na PS4 i Xbox One. Bo czemu nie? Za mało przycisków na padzie? O Diablo też się tak mówiło. I o grach RPG również. To naprawdę żaden problem.

Czy to źle? Jasne, że nie. Pecety i konsole są tak do siebie zbliżone, że głupich ograniczeń już nie ma. No, nie licząc tych finansowych – wciąż wydanie gry na blaszakach to dla wielu ryzyko komercyjnej wpadki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.