Minimalistyczny interfejs Gmaila - jak to zrobić?

Minimalistyczny interfejs Gmaila - jak to zrobić?15.09.2009 16:00
Paweł Cebula

Gmail standardowo oferuje szereg przydatnych funkcji, które w bardzo prosty sposób ułatwiają zarządzanie naszą pocztą. Każdy użytkownik jest inny i ma specyficzne potrzeby. Co z osobami, które chcą pozbyć się czatów, wyszukiwarki, reklam, loga, etykiet, czatów i innych elementów? Jest na to sposób.

Gmail standardowo oferuje szereg przydatnych funkcji, które w bardzo prosty sposób ułatwiają zarządzanie naszą pocztą. Każdy użytkownik jest inny i ma specyficzne potrzeby. Co z osobami, które chcą pozbyć się czatów, wyszukiwarki, reklam, loga, etykiet, czatów i innych elementów? Jest na to sposób.

Jeżeli korzystasz z Gmaila i chcesz odchudzić go ze zbędnych - Twoim zdaniem - elementów, musisz spełnić dwa warunki: korzystać z przeglądarki Firefox i zainstalować dodatek o nazwie Greasemonkey. Ten ostatni element będzie nam niezbędny do zainstalowania skryptów użytkownika, które pozwolą na ukrycie poszczególnych rzeczy.

  1. Wyłącz gadżety

Do tego nie potrzebujesz żadnych skryptów - po prostu zaloguj się do swojego Gmaila, następnie przejdź do "Ustawień" i wybierz zakładkę "Laboratorium". Najlepiej, jeżeli wyłączysz wszystkie możliwe pozycje, z których dotychczas korzystałeś. W ten sposób interfejs Gmaila zostanie pozbawiony kilkudziesięciu zbędnych elementów.

  1. Usuń etykietki, czaty i stopkę

Skrypt o nazwie Hide Labels, Chat and Footer - jak sama nazwa wskazuje, pozwala na ukrycie trzech charakterystycznych elementów tej usługi pocztowej. Po zainstalowaniu go znikną etykiety przypisywane do wiadomości, czaty i stopka zawierająca informacje o stopniu użycia przestrzeni dyskowej, czy trybach widoku.

  1. Usuń reklamy

Reklamy w przypadku Google Maila nie należą do zbyt inwazyjnych. Większość osób nie zwraca nawet na nie uwagi. Dla Twojej wiadomości - są one widoczne po prawej stronie wiadomości e-mail. Jeżeli jednak chcemy je koniecznie usunąć, to skorzystaj z Gmail Ad Removera. Efektem dodatkowym będzie maksymalizacja obszaru wiadomości.

  1. Pozbądź się gwiazdek

Gwiazdki pozwalają na dodatkowe oznaczanie istotnych wiadomości, które chcemy mieć na oku z różnych powodów. Minimaliści z pewnością uważają to za kolejny zbędny element, który odciąga tylko uwagę od rzeczy ważnych. Dzięki Gmail Remove Stars problem szybko zniknie.

  1. Ukryj logo i wyszukiwarkę

Nawet na to jest odpowiedni skrypt użytkownika. Po zainstalowaniu Gmail toggle searchbar area znikną elementy takie jak logo Gmaila i wyszukiwarka wiadomości. Oczywiście w razie potrzeby istnieje możliwość przywrócenia ich i ponownego ukrycia.

  1. Wyrzuć nawigację

Nieważne co robimy z naszym Gmailem, zawsze u góry strony znajduje się menu z linkami prowadzącymi do innych usług Google, a także odnośniki do ustawień webmaila, czy do przełączenia się na tryb HTML. Real estate pozwoli w prosty sposób ukryć m.in. nawigację.

  1. Zbędne elementy na liście wiadomości

Wbrew pozorom, lista wiadomości, jakie mamy zgromadzone na naszym Gmailu. Clean Rows ukryje linie między wiadomościami, zbędne ikonki, czy elementy odpowiedzialne za przenoszenie wiadomości do odpowiednich etykiet (które wcześniej już ukryliśmy).

  1. Wyłącz komunikat o pustej skrzynce

Osobiście nie pamiętam już tego komunikatu, bo na moim Gmailu znajduje się z górką ponad kilkadziesiąt tysięcy e-maili. W każdym razie, mając pustą skrzynkę odbiorczą w obszarze gdzie normalnie znajdują się wiadomości, widoczny jest komunikat informujący nas o tym, że… nie mamy żadnych e-maili - ukryj go dzięki Gmail Empty is Empty.

Źródło: ZenHabits

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.