Jak zrobić kopię zapasową Gmaila i uniknąć skutków kolejnej awarii?

Jak zrobić kopię zapasową Gmaila i uniknąć skutków kolejnej awarii?02.03.2011 11:58
Czy masz kopię bezpieczeństwa? (Fot. Flickr/torkildr/Lic. CC by-sa)
Czy masz kopię bezpieczeństwa? (Fot. Flickr/torkildr/Lic. CC by-sa)

Niedawna awaria poczty Gmail kosztowała użytkowników sporo nerwów. Niektórym osobom znikły e-maile z kilku lat. Sprawdź, w jaki sposób za darmo możesz zabezpieczyć się przed takim wydarzeniem.

Niedawna awaria poczty Gmail kosztowała użytkowników sporo nerwów. Niektórym osobom znikły e-maile z kilku lat. Sprawdź, w jaki sposób za darmo możesz zabezpieczyć się przed takim wydarzeniem.

Backupify

Jeśli mimo awarii nadal jesteś zwolennikiem przechowywania danych w chmurze, możesz zabezpieczyć się przed awarią Gmaila za pomocą serwisu Backupify.

Ten sieciowy magazyn danych pozwala na archiwizację i przechowywanie informacji z kilkunastu najpopularniejszych serwisów. Wśród nich są m.in. Flickr, Gmail, Twitter i Facebook. Darmowe konto pozwala na archiwizację pięciu kont i ma – niestety – tylko 2 GB pojemności.

Backupify.com - obsługiwane serwisy
Backupify.com - obsługiwane serwisy

Serwis oferuje codzienne lub cotygodniowe backupy. Ta pierwsza opcja jest jednak zarezerwowana dla posiadaczy płatnych kont. W przypadku dużej ilości danych automatyczne wykonanie backupu może zająć nawet kilkadziesiąt godzin.

Gmail Backup

Jeśli nie dowierzasz przechowywaniu danych na dalekich serwerach, możesz zarchiwizować konto Gmail na swoim komputerze. Służy do tego aplikacja Gmail Backup.

Program pozwala na skopiowanie całej zawartości konta. Zapisane zostaną nie tylko wszystkie e-maile i załączniki, ale również etykiety.

Prawdopodobnie ze względu na bardzo duże zainteresowanie internautów strona programu jest ostatnio często niedostępna. Możesz jednak pobrać aplikację, korzystając z bezpośredniego linku.

Przesyłanie e-maili na inny adres

Aby zapewnić sobie dostęp do poczty nawet w przypadku, gdy serwery Google’a odmówią posłuszeństwa, wystarczy w konfiguracji Gmaila ustawić przesyłanie poczty na inny adres.

Odpowiednie opcje znajdziesz w Ustawieniach, w zakładce Przekazywanie i POP/IMAP.

Automatyczne przesyłanie e-maili na inny adres
Automatyczne przesyłanie e-maili na inny adres

Nadal będziesz mógł korzystać z poczty Google'a, ale wszystkie e-maile będą miały swój duplikat na drugim koncie pocztowym. Aby takie zabezpieczenie miało sens, zapasowe konto powinno być utworzone w serwisie innym niż Gmail ;).

Hotmail TrueSwitch

Nieco bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest propozycja TrueSwitch. Usługa pozwala na stworzenie backupu poczty m.in. z Gmaila.

Wystarczy założyć pocztę na Hotmailu, a następnie wypełnić prosty formularz i poczekać, aż dane zostaną pobrane z serwerów Google’a.

Desktopowy klient poczty

Rozwiązanie, które moim zdaniem jest najlepsze z wszystkich prezentowanych, to desktopowy klient poczty. Zamiast przechowywać swoje e-maile w chmurze, możesz trzymać  je na swoim komputerze lub pendrivie.

Do wyboru masz wiele darmowych rozwiązań – Windows Mail, Thunderbird, Sylpheed czy zintegrowany z przeglądarką Opera Mail. Dla bardziej wymagających użytkowników dobrym rozwiązaniem może okazać się płatny, ale wyjątkowo funkcjonalny The Bat!.

Większość z popularnych programów pocztowych ma wersje portable, co pozwoli Ci mieć pocztę zawsze przy sobie. W zależności od wybranych rozwiązań możesz w pełni zintegrować klienta poczty z kontem (np. kasując e-maila w programie pocztowym, kasujesz go również na serwerze) lub używać ich niezależnie.

Zastosowanie dowolnego z zaproponowanych rozwiązań nie powinno zająć Ci dłużej niż kilkanaście minut - później wystarczy tylko poczekać na zarchiwizowanie lub pobranie Twojej poczty.

Czy znasz jeszcze jakieś inne metody na uniknięcie przykrych niespodzianek w przypadku awarii serwerów pocztowych?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)