Muzyka z Internetu. Najlepsze polskie e-sklepy [TOP 8]

Muzyka z Internetu. Najlepsze polskie e-sklepy [TOP 8]17.03.2011 10:10
Czego by tu posłuchać? (Fot. Flickr/Taylor Burnes/Lic. CC by-sa)

Muzyka z Internetu nie musi kojarzyć się z pirackimi plikami z sieci P2P. Coraz więcej sklepów sprzedaje muzykę nie tylko na fizycznych nośnikach, ale również w postaci plików.  Które serwisy w polskiej Sieci zasługują na uwagę?

Muzyka z Internetu nie musi kojarzyć się z pirackimi plikami z sieci P2P. Coraz więcej sklepów sprzedaje muzykę nie tylko na fizycznych nośnikach, ale również w postaci plików.  Które serwisy w polskiej Sieci zasługują na uwagę?

Soho

Soho specjalizuje się w utworach polskich wykonawców, a oferta zawiera ponad 100 tys. utworów. Sprzedawana muzyka jest dostępna w formacie MP3. Zaleta jest taka, że sklep nie utrudnia życia swoim klientom i nie stosuje żadnych zabezpieczeń. Cena pojedynczego pliku w zależności od sposobu płatności wynosi 3 lub 1,5 zł.

Soho.pl to sklep z długą historią – rozpoczął działalność w 2004 roku. Niestety, upływ czasu widać również w wyglądzie strony, która w wyraźny sposób odbiega od współczesnych standardów. Zaletą są natomiast 30-sekundowe próbki utworów, pozwalające przed zakupami odsłuchać utwory.

Iplay

Serwis udostępnia około 1 mln utworów muzycznych. Przejrzysta, łatwa w nawigacji strona ułatwia zakupy. Użytkownicy, poza rankingiem najpopularniejszych utworów, mają również możliwość wyszukiwania za pomocą wielu różnych kryteriów.

Serwis oferuje karty upominkowe. Daje również możliwość sprawienia komuś miłego prezentu i podarowania pliku muzycznego. Niestety, część muzyki wciąż oferowana jest z idiotycznymi zabezpieczeniami DRM.

To kolejny smutny przypadek, gdy dystrybutor muzyki zamiast w jakiś sposób dowartościować swoich klientów, stawia ich w pozycji gorszej od internautów, którzy zamiast zapłacić, po prostu ściągną pirackie nagrania.

Poza zakupami detalicznymi zarejestrowani użytkownicy mogą opłacić sobie abonament dający przez określony czas dostęp do oferty sklepu bez limitu. Niestety, nie wszystkie utwory są dostępne w ramach abonamentu. W przypadku pojedynczych piosenek cena zaczyna się od 1,49 zł.

Iplay sprzedaje swoją muzykę również poprzez inne serwisy – np. Muzic.pl

Muzodajnia

Muzodajnia to serwis dedykowany użytkownikom telefonów sieci Plus, jednak pozostali internauci również mogą robić w nim zakupy.

Pod względem wygody korzystania serwis pozostawia nieco do życzenia – dotyczy to zwłaszcza mało precyzyjnej wyszukiwarki. Na plus należy zaliczyć darmowe próbki utworów i brak zabezpieczeń oferowanych plików (MP3 i WMA).

Zaletą serwisu są też ceny. Muzodajnia oferuje różnego rodzaju abonamenty, pozwalające na pobieranie każdego miesiąca od 25 do 250 utworów. Cena rocznego abonamentu waha się od 96 do 288 zł brutto, co oznacza, że legalna muzyka z Internetu nie musi być droga! W przypadku najwyższego abonamentu cena jednego utworu wynosi zaledwie 10 groszy.

Pod tym względem Muzodajnia jest bezkonkurencyjna. Przystępne ceny w połączeniu z bogatą ofertą sprawiają, że obecnie jest to – moim zdaniem – najlepsza propozycja dla wszystkich wielbicieli muzyki.

Ovi

Własny sklep – Ovi – ma również Nokia. Jest to część większego serwisu z wszelkiego rodzaju cyfrowymi  treściami. Znajdujące się w ofercie pliki MP3 są pozbawione zabezpieczeń.

Niestety oferowana przez Nokię muzyka z Internetu nie jest atrakcyjna – główną rolę odgrywa w tym wypadku wyjątkowo wysoka cena. 3,49 zł za utwór to – jak na polskie warunki – kwota zdecydowanie zbyt wygórowana.

Do zalet sklepu należą rozbudowane możliwości płacenia za muzykę. Poza typowymi kanałami dostępne są również karty prepaid, dostępne m.in. na stacjach paliw czy przy kasach hipermarketów.

Fan

Muzyka z Internetu to nie tylko pliki MP3. Zwolennicy tradycyjnych fizycznych nośników docenią ofertę sklepu Fan. Mimo mało atrakcyjnego wyglądu sklep deklaruje dostępność miliona różnego rodzaju wydawnictw muzycznych.

Spartański wygląd nie wpływa negatywnie na wygodę wyszukiwania i kupowania muzyki. Poza wyszukiwarką klienci mają do dyspozycji listę wielu kategorii. Obok typowych, jak m.in. gatunki muzyczne czy wykonawcy, internauci znajdą np. wielopaki, wydawnictwa audiofilskie czy końcówki nakładów.

Empik i Merlin

Empik i Merlin - niedoszli partnerzy, których połączenie zostało zablokowane przez UOKiK - to dwie bardzo silne marki na polskim rynku e-commerce. W przypadku obu sklepów muzyka stanowi zaledwie fragment oferty, jednak wybór wykonawców i albumów jest duży.

Merlin.pl
Merlin.pl

Oba serwisy mogą pochwalić się bogatą ofertą i silną marką. W przypadku Empiku warto ponadto zwrócić uwagę na ogólnopolską sieć dystrybucji. Dzięki temu zamówione w Sieci towary można odebrać w jednym z salonów Empiku, co pozwala uniknąć kosztów wysyłki.

Klub Dla Ciebie

Klub Dla Ciebie jest wprawdzie mniej znany od sieciowych gigantów, jednak jego oferta prezentuje się całkiem ciekawie. Serwis nie jest typowym sklepem muzycznym, w jego asortymencie znajdują się również książki i multimedia.

Miłośnicy nieco starszych nagrań mogą skorzystać z ciekawej promocji, dzięki której płyty CD można kupić za niecałe 18 zł! Atrakcyjność oferty zwiększa sieć oddziałów – mieszkańcy kilku największych miast mogą w nich odebrać zamówiony towar bez ponoszenia kosztów przesyłki.

Zaprezentowane wyżej sklepy to oczywiście tylko niewielki wycinek całego rynku. Czy kupujecie muzykę z Internetu? Jeśli tak, to w których serwisach?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.