MySpace: reaktywacja? Serwis zyskuje nowych użytkowników!

MySpace: reaktywacja? Serwis zyskuje nowych użytkowników!13.02.2012 19:00
Czy nowi właściciele zdołają przywrócić serwisowi dawną świetność? (Fot. Fakulteti.mk)

MySpace, niegdyś największy na świecie serwis społecznościowy, od czasu przegranej w starciu z Facebookiem wydawał się staczać po równi pochyłej. Niespodziewanie, po wielu kwartałach odpływu użytkowników, MySpace zaczyna wykazywać oznaki ożywienia.

MySpace, niegdyś największy na świecie serwis społecznościowy, od czasu przegranej w starciu z Facebookiem wydawał się staczać po równi pochyłej. Niespodziewanie, po wielu kwartałach odpływu użytkowników, MySpace zaczyna wykazywać oznaki ożywienia.

MySpace od dłuższego czasu wydawał się synonimem wielkiego upadku i roztrwonionego potencjału. Serwis, który niegdyś dominował nad Facebookiem, po przejęciu przez News Corp. skupił się nie na rozwoju, ale na wyciskaniu ze swojej popularności każdego możliwego dolara.

Nietrudno zgadnąć, dokąd zaprowadziła ta droga. Tracący popularność serwis, mimo podejmowanych jeszcze przez News Corp. prób reanimacji, był od dawna jedynie cieniem siebie samego sprzed kilku lat i tym większe zdziwienie wywołały ostatnie statystyki.

Niszą MySpace od dłuższego czasu stała się muzyka i w tym właśnie kierunku podążają nowi udziałowcy serwisu, bracia Tim i Chris Vanderhook oraz Justin Timberlake, którzy za 35 mln dolarów odkupili MySpace od News Corp.

Dla przypomnienia – koncern Ruperta Murdocha w 2005 roku zapłacił za MySpace 580 mln (o historii MySpace'a i upadku serwisu możecie przeczytać w tym artykule), a w 2007 wycena serwisu sięgała 12 mld dolarów.

Nowi właściciele postanowili wprowadzić istotne zmiany. Serwis wyszedł ze słusznego założenia, że nie ma sensu walczyć z trendami i zaczął kopiować dobre rozwiązania. Użytkownicy zyskali możliwość słuchania muzyki online, a niedawno nowy odtwarzacz muzyczny. Co więcej, MySpace zawarł rozejm z dotychczasowymi wrogami, umożliwiając użytkownikom integrację konta z Facebookiem i Twitterem.

MySpace.com
MySpace.com

Ten kierunek wydaje się strzałem w dziesiątkę. Jeszcze w marcu 2011 roku MySpace tracił 10 mln użytkowników miesięcznie, co doprowadziło do marnego wyniku 30 mln użytkowników na koniec 2011 roku i zamknięcia japońskiego oddziału serwisu. Być może jest to dno, od którego MySpace ma szansę się odbić.

Od początku roku serwisowi przybył już okrągły milion nowych użytkowników i, jak stwierdził w wywiadzie dla "New York Timesa" Chris Vanderhook, z zerowej liczby nowych użytkowników doszedł na razie do 40 tys. nowych rejestracji dziennie.

Na stwierdzenie, że reaktywacja serwisu okazała się sukcesem, jest stanowczo za wcześnie, ale po raz pierwszy od dłuższego czasu MySpace nie tylko nie traci, ale zaczął zyskiwać. Kolejne miesiące pokażą, czy jest to jedynie chwilowe wahanie, czy może stały trend. Czyżby jeden młody muzyk i dwóch równie młodych inwestorów okazało się lepszymi specjalistami od sztabu fachowców Murdocha?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.