Najbardziej zaskakujące fakty na temat YouTube

Najbardziej zaskakujące fakty na temat YouTube21.02.2011 20:27
Tego się nie spodziewałeś! ;) (Fot. Flickr/Jeffrey Beall/Lic CC by-sa)

Jaki jest najpopularniejszy film na YouTube? Jak nazywali się założyciele serwisu? Skąd wzięła się popularność Ricka Astleya? Wybraliśmy kilka interesujących informacji. Poznaj najciekawsze fakty o YouTube!

Rola serwisu PayPal w powstaniu YouTube’a

Chad Hurley i iJustine (Fot. Flickr/reedkavner/Lic. CC by)
Chad Hurley i iJustine (Fot. Flickr/reedkavner/Lic. CC by)

Twórcy YouTube’a – Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim – pracowali wcześniej wspólnie przy obiecującym startupie o nazwie PayPal. Gdy eBay kupił serwis PayPal, zyski z transakcji pozwoliły na sfinansowanie innego projektu – był to YouTube.

Skąd pomysł na serwis wideo?

Janet Jackson (Fot. Flickr/wannabehipster/Lic. CC by)
Janet Jackson (Fot. Flickr/wannabehipster/Lic. CC by)

Założyciele YouTube’a nie mieli początkowo pomysłu na rozwój serwisu. Wśród zarzuconych – na szczęście – koncepcji był m.in. randkowy serwis wideo. Inspiracją do powstania YouTube’a w znanej nam postaci były dwa wydarzenia.

Jawed poszukiwał – bezskutecznie – multimediów z Janet Jackson, a Char i Steve nie mogli wysłać e-mailem filmu z imprezy - powodem były ograniczenia wielkości załącznika. Rozwiązanie tych problemów okazało się banalne: wystarczyło założyć serwis z filmami! ;)

Problemy z domeną

Utube.com
Utube.com

W początkowym okresie działalności serwis sprawił wiele problemów firmie Universal Tube & Rollform Equipment. Internauci, wpisując fonetycznie nazwę serwisu wideo, trafiali na stronę Utube.com. Spowodowało to jej czasową niedostępność.

Rozwiązaniem okazała się zmiana nazwy - Universal Tube & Rollform Equipment zmieniło domenę na Utubeonline.com, a pod starym adresem znalazła się strona z reklamami wykorzystującymi nieuwagę internautów.

Me at the zoo

Pierwsze wideo, jakie internauci mogli zobaczyć w nowym serwisie, było dość nietypowe. Nie dotyczyło technologii, nie było również prezentacją możliwości YouTube’a.

Nagrany w San Diego film przedstawiał wizytę Jaweda w ZOO. Od 23 kwietnia 2005 roku film obejrzało ponad 4 miliony internautów.

Rick Astley - Never Gonna Give You Up (Official Music Video)

Rickroll to niezwykle popularny w USA dowcip, polegający na wysłaniu linku do rzekomo interesującego filmu. Po kliknięciu linku zamiast ciekawego wideo ofiara ogląda teledysk Ricka Astleya „Never Gonna Give You Up”.

Jeden z najpopularniejszych za oceanem dowcipów po raz pierwszy pojawił się na TouTubie w 2007 roku. Prawdziwą burzę wywołało jednak przypadkowe usunięcie na początku 2010 roku teledysku Ricka Astleya za rzekome naruszenie zasad serwisu.

Reakcja internautów była natychmiastowa – zasypane lawiną skarg i zażaleń YouTube szybko przywróciło cieszący się kilkudziesięciomilionową oglądalnością, klip.

Youtube - April Fools Joke 2010 TEXTp

Przez ostatnie trzy lata YouTube przygotowywał primaaprilisowe niespodzianki dla użytkowników. W 2008 roku był to wielki Rickroll – wszystkie filmy ze strony głównej kierowały do klipu Ricka Astleya.

Rok później strona wyświetlała się do góry nogami, a zeszłoroczny pierwszy kwietnia przyniósł przełomową technologię. W celu oszczędzania transfery YouTube wprowadził nowy tryb wideo – TEXTp - pozwalający na oglądanie filmów w trybie tekstowym.

Ciekawe, czym YouTube zaskoczy nas w tym roku?

Statystyki

Słupki wykresu (Fot. Flickr/spaetz/Lic. CC by)
Słupki wykresu (Fot. Flickr/spaetz/Lic. CC by)

Podsumowując miniony rok: w lutym 2011 YouTube mógł pochwalić się imponującymi statystykami. Każdego miesiąca serwis odwiedzało 490 milionów internautów, a dostępne w serwisie filmy były każdego miesiąca wyświetlane 92 miliardy razy!

Do tego internauci spędzali na YouTube niemal 3 miliardy godzin miesięcznie, co daje około 300 tys. lat! ;)

Te statystyki dotyczą tylko głównego serwisu – nie uwzględniają filmów wyświetlanych na stronach niezależnych od YouTube i użytkowników oglądających wideo na urządzeniach mobilnych.

YouTube i social media

Twitter
Twitter

Udział YouTube'a w tworzeniu zawartości serwisów społecznościowych jest trudny do przecenienia. W każdej minucie pojawia się ponad 400 tweetów zawierających link do filmu na YouTube.

W tyle nie pozostają użytkownicy Facebooka – na stronach największego serwisu społecznościowego każdego dnia wyświetlane są filmy o łącznej długości ponad 150 lat.

Najpopularniejsze filmy

Najpopularniejszym filmem w historii serwisu jest „Charlie bit my finger”, obejrzany ponad 280 milionów razy.

Ze względu na kwestie prawne do statystyk popularności nie wlicza się teledysków – część z nich może być legalnie wyświetlana wyłącznie na terenie USA.

Gdyby jednak pominąć to ograniczenie, okaże się, że przebojem wszech czasów jest teledysk Justina Biebera. Klip „Baby” obejrzano do tej pory ponad 469 milionów razy.

Play "Snake" While Watching A Youtube Video!

YouTube wprowadziło ciekawe urozmaicenie. Jeśli znudziły Cię filmy, możesz liczyć na chwilę odprężenia przy starej klasycznej grze.

Włącz dowolny film, wciśnij pauzę, a następnie jednocześnie klawisze strzałek w lewo i do góry. Miłej zabawy! ;)

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.