Najlepsze reklamy z zabawnymi kotami [wideo]

Najlepsze reklamy z zabawnymi kotami [wideo]20.12.2011 10:09
Kociak jak z reklamy ;) (Fot. Flickr/BigTallGuy/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Słodkie kociaki robiące nietypowe rzeczy działają na ludzi co najmniej tak jak pandy Firefoksa. Nic więc dziwnego, że coraz więcej poważnych firm, których działalność w żaden sposób z kotami związana nie jest, w swoich reklamach wykorzystuje te zwierzęta.

Słodkie kociaki robiące nietypowe rzeczy działają na ludzi co najmniej tak jak pandy Firefoksa. Nic więc dziwnego, że coraz więcej poważnych firm, których działalność w żaden sposób z kotami związana nie jest, w swoich reklamach wykorzystuje te zwierzęta.

Specem od uroczych zwierzątek nie jestem, bo rzadko szukam takich treści z własnej inicjatywy, ale faktem jest, że jeśli ktoś mi przyśle takie wideo, to oglądam. Tak jak oglądałem pandy czerwone Firefoksa.

Coraz więcej osób szuka jednak kotów z własnej woli – stąd popularność takich stron jak ICanHasCheesburger czy takich klipów wideo jak ten (63 miliony odsłon!). Internauci chętnie przekazują też sobie nawzajem linki z reklamami, w których występują koty. Jeśli koty są zabawne, reklama ma dużą szansę stać się popularnym viralem.

Business Insider wylicza firmy, w których reklamach występują koty. Są to duże firmy, zazwyczaj w żaden sposób niezwiązane z produktami dla zwierząt. Ich reklamy biją rekordy popularności.

No bo jak można nie zwariować na punkcie jodłującego kota (od 5 grudnia prawie 700 tys. odsłon na YouTube), nawet jeśli reklamuje coś tak prozaicznego jak Walmart, sieć amerykańskich supermarketów?

A co powiecie na malutkiego, słodkiego koteczka testującego smartfona? Samsung wymyślił to bardzo sprytnie, muszę przyznać. Technologiczny gigant zapewne wzorował się na słynnym klipie, w którym kot bawi się iPadem – ale to nie jest ważne. Wyszło bardzo fajnie.

Kolejna świetna reklama stworzona specjalnie dla producenta mleka, brytyjskiej firmy Cravendale. Można tu zobaczyć m.in. kota czytającego książkę dotyczącą sztuki strategii militarnej, a także mnóstwo innych kotów w niecodziennych sytuacjach. Jest nawet koci gang!

Efekt? Niemal 5 mln odsłon na YouTube w niecałe 10 miesięcy.

Nikogo z Was zapewne już nie zaskoczy, że po koty sięgają nawet producenci samochodów. Oto jak wypada słodki kociak w reklamie Kia Picanto:

Zapewne już zauważyliście, że koty rozumieją się wyjątkowo dobrze z tabletami. Znakomicie wykorzystał to producent karmy dla zwierząt Friskies, tworząc serię gier dla kotów. A czy Twój kot ma już iPada?

Gry Friskies dla kotów reklamował już sam Kot w Butach, najjaśniejsza z kocich gwiazd:

Koty mogą zresztą reklamować nie tylko jedzenie dla kotów, ale też dla ludzi – choć nie wiem, czy Skittles to najszczęśliwszy przykład. Mnie ta reklama bardziej przeraża, niż zachwyca.

Agencja reklamowa John St zrobiła satyryczne wideo, w którym wypowiadali się ludzie zajmujący się wyłącznie tworzeniem klipów wideo z kotami. Czyli catvertisingiem. Kto wie, może niedługo to przestanie być żartem.

Catvertising

Klipy z uroczymi kotkami robiącymi dziwne rzeczy to niewątpliwie jeden z największych hitów Internetu w ostatnich latach. Czemu więc nie zrobić na tym biznesu?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.