Najpiękniejsze kobiety w internetowych mediach i e-biznesie [TOP 10]

Najpiękniejsze kobiety w internetowych mediach i e-biznesie [TOP 10]20.12.2010 19:53
Sieciowe celebrytki

Czasy, gdy e-biznes i cała branża IT kojarzyły się głównie z długowłosymi programistami, dawno już minęły. Zmieniały się również kryteria, wedle których oceniany jest internetowy sukces. Przekonaj się, jak wygląda piękniejsze oblicze Sieci.

iJustine

iJustine (Fot. Flickr/alexdecarvalho/Lic. CC by)
iJustine (Fot. Flickr/alexdecarvalho/Lic. CC by)

Jeśli oczekujecie wykładu na temat ontologii fundamentalnej Heideggera, pod żadnym pozorem nie zaglądajcie na stronę iJustine! Justine Ezarik, bo tak naprawdę nazywa się urodzona w 1984 roku gwiazda YouTube, słynie z miłości do swojego iPhone'a i filmów opowiadających mrożące krew w żyłach historie o zamawianiu pizzy lub cheeseburgera.

iJustine porusza niekiedy poważniejsze tematy, przeprowadzając wywiady z osobistościami ze świata IT lub krytykując uciążliwe dla życia absurdy - jak np. liczący 300-stron rachunek telefoniczny - ale typowym przykładem jej twórczości jest poniższy film:

EAT MY BURGER!!! | iJustine

Kariera Justine Ezarik rozpoczęła się od udziału w Yahoo! Talent Show - w 2003 roku iJustine została zakwalifikowana do finałowej piątki, rywalizującej w dziedzinie najlepszych filmów online. Prawdziwą sławę i popularność przyniósł jednak dopiero 2007 rok.

iJustine jest niekwestionowaną gwiazdą Sieci. Jej filmy - a nakręciła ich około 400 - cieszą się wielomilionową widownią.

Sarah Austin

Sarah Austin (Fot. Flickr/L Bacud/Lic. CC by)
Sarah Austin (Fot. Flickr/L Bacud/Lic. CC by)

Sarah to znana za Oceanem wideoblogerka, uznana przez "The New York Times" za czołową postać nowej subkultury związanej z technologią i mediami społecznościowymi.

Popularność przyniósł jej blog Pop17, zawierający m.in. kilkuminutowe filmy – wywiady, felietony i testy nowego sprzętu. Wśród gości Sary znaleźli się między innymi Richard Branson i Steve Wozniak.

Windows Phone 7 Unboxing by BoxerGirl

Determinacja w budowaniu własnej marki została doceniona. Przez specjalistów Sarah opisywana jest jako przykład profesjonalnego podejścia do budowania popularności, znalazła się również na okładce branżowego czasopisma "Personal Branding Magazine".

Marissa Mayer

Marissa jest najmłodszą osobą  na liście 50 najpotężniejszych kobiet biznesu magazynu "Fortune". W porównaniu z wieloma sieciowymi celebrytkami Marissa dysponuje nie tylko popularnością, ale również realną władzą. Przez długi czas była jedną z bardziej rozpoznawanych twarzy Google'a, zyskując przydomek Googirl.

Korzystając z wyszukiwarki, raczej nie zwraca się uwagi na detale, takie jak oszczędny layout strony, wielkość fontów czy rodzaj czcionki. Wbrew pozorom nic z tych rzeczy nie zostało pozostawione przypadkowi – to efekt żmudnej pracy Marissy.

Marissa Mayer tworzy Google’a od samego początku – została zatrudniona jako jeden z pierwszych pracowników, odpowiadając początkowo za interfejs wyszukiwarki, a nieco później za Gmaila. Obecnie zajmuje stanowisko wiceprezesa Google’a.

Dla cierpliwych - długi, ale ciekawy wykład, który w 2006 roku Marissa wygłosiła na Uniwersytecie Stanforda:

Marissa Mayer at Stanford University

I pomyśleć, że jej kariera w Mountain Wiev zaczęła się od wysłuchania słów: „(…) nie wolno ci mieć własnego zdania, masz skupić się na zbieraniu danych” ;).

Kristina Sweczynska

Kristina Sweczynska (Fot. Odnoklassniki.ru)
Kristina Sweczynska (Fot. Odnoklassniki.ru)

21-letnia Rosjanka zdobyła błyskawiczną popularność, została okrzyknięta przez media najseksowniejszą hakerką świata. Jest w tym sporo przesady. Ocenę urody młodej przestępczyni pozostawiam Wam, ale nazywanie jej hakerką to na pewno spore nadużycie.

Kristina była członkiem gangu zajmującego się okradaniem kont bankowych. Jej działalność nie miała jednak wiele wspólnego z hakingiem – przestępcy zdobywali dane potrzebne do uzyskania dostępu do kont, a następnie kradli pieniądze.

Udział Kristiny ograniczał się prawdopodobnie do roli „słupa” przekazującego skradzioną gotówkę na właściwe konta przestępców. Nie zmienia to jednak faktu, że Rosjanka uznana została przez liczne media za czołową postać w cyberprzestępczości.

Agata Nowicka

Endo (Fot. Komixy.blog.pl)
Endo (Fot. Komixy.blog.pl)

Popularność, mierzona w dziesiątkach milionów widzów lub czytelników, jest na razie poza zasięgiem polskich internetowych celebrytów. Mimo tego to właśnie Sieć stała się początkiem kariery Agaty Nowickiej.

Agata, znana powszechnie jako Endo, zaczynała w 2001 roku jako blogerka w popularnym wówczas serwisie blog.pl. Popularność przyniosły jej proste, rysowane Paintbrushem, jednookienkowe komiksy, przedstawiające z reguły samą autorkę.

Popularność sieciowej twórczości i charakterystyczny styl rysowania szybko przyniosły Endo rozpoznawalność i pewną sławę. Rysowniczka została zauważona między innymi przez "Gazetę Wyborczą".

Agata była przez pewien czas redaktorką naczelną magazynu "Exklusiv". Obecnie jest cenioną na rynku ilustratorką i rysowniczką.

Amber Lee Ettinger

Obama Girl (Fot. YouTube)
Obama Girl (Fot. YouTube)

Czy Amber prowadzi popularnego bloga? Może pisze ciekawe artykuły albo tworzy wnikliwe wideorecenzje? Nie! Amber poparła Baracka Obamę, a to wystarczyło, by zdobyć niemałą popularność.

Amber Lee Ettinger, znana również jako Obama Girl, nagrała teledysk do piosenki Leah Kauffmana, popierającej Baracka Obamę podczas kampanii prezydenckiej w 2008 roku. Banalna muzyczka i wyginająca się przed kamerą Amber sprawiły, że umieszczony na YouTube film obejrzało ponad 20 milionów widzów.

Crush On Obama

Niedawno Amber stwierdziła, że zawiodła się na popieranym prezydencie. Miejmy nadzieję, że złość na Baracka szybko jej minie i Amber wystąpi w kolejnym teledysku podczas następnej kampanii wyborczej ;).

Michelle Malkin

Michelle Malkin (Fot. Techgrinch.com)
Michelle Malkin (Fot. Techgrinch.com)

Sieciowa popularność to nie tylko blogi technologiczne czy mało ambitne filmiki. Michelle Malkin swoją sławę zawdzięcza w znacznej mierze Sieci, zajmuje się jednak sprawami niezwiązanymi z branżą IT - jest cenioną komentatorką polityczną.

Debiutowała w prasie, a jej sieciowa popularność sięga 2004 roku. Powstał wówczas blog, który w 2007 roku został zaliczony przez serwis Technorati do 100 najbardziej wpływowych blogów w Sieci. Michelle Malkin jest też CEO Hot Air – politycznego serwisu informacyjnego.

Heather Armstrong

Heather Armstrong (Fot. TechFemina.com)
Heather Armstrong (Fot. TechFemina.com)

Sądzicie, że praca w Yahoo! jest warta każdych wyrzeczeń? Blask amerykańskiej firmy obecnie nieco wyblakł, ale na początku wieku Yahoo! było synonimem kariery i wymarzonego miejsca pracy. Jak się okazuje, nie dla wszystkich.

Heather założyła w 2001 roku blog Dooce.com, zamieszczając w nim krytyczne i satyryczne komentarze na temat absurdów związanych z pracą w korporacji. Jej szefowie nie docenili publicystycznego talentu i Heather dość szybko pożegnała się z Yahoo!

Z biegiem czasu blog Heather stał się za Oceanem silną marką, a od jego nazwy powstało określenie opisujące zwolnienie z pracy z powodu blogowania (dooced).

Interview with Heather B. Armstrong & Maggie Mason

Jak się okazało, utrata pracy była początkiem pięknej kariery. Blog Heather zmienił nieco profil – autorka zaczęła opisywać swoje życie, rozterki i uroki macierzyństwa. Dooce.com został laureatem wielu branżowych nagród, zdobywał coraz większą popularność, a Heather zyskała status sieciowej celebrytki.

Gina Trapani

Gina Trapani (Fot. Gina.trapani.usesthis.com)
Gina Trapani (Fot. Gina.trapani.usesthis.com)

Gina trwale zapisała się w historii Sieci – założony przez nią blog Lifehacker stał się niezwykle popularnym serwisem. Liczne porady na temat otaczającej nas technologii, przydatnego oprogramowania i panowania nad natłokiem informacji sprawiły, że Gina stała się nie tylko rozpoznawalną blogerką, ale również cenioną publicystką i autorką.

Web 2.0 Expo NY 09: Gina Trapani, "Making Sense of Google Wave"

Po rezygnacji z kierowania serwisem Lifehacker Gina nadal pisze do niego teksty. Prowadzi ponadto popularny serwis informacyjny This Week in Google i udziela się w Expert Labs – think-tanku zapewniającym eksperckie wsparcie dla amerykańskiej administracji.

Veronica Belmont

Veronica Belmont (Fot. YouTube)
Veronica Belmont (Fot. YouTube)

Kariera urodzonej w 1982 roku Veroniki rozpoczęła się w połowie dekady w portalu Cnet.com. Pracując początkowo jako stażystka, szybko została doceniona i zatrudniona na stałe. Popularność przyniosły jej programy z serii First Look Labs, a także podcast Buzz Out Loud.

Jej pozycję jako dziennikarki zajmującego się branżą IT ugruntowały kolejne projekty: poradnikowy Tekzilla i – tworzony na zlecenie Sony – Qore.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.