Najtańszy samochód świata może być drogi. Bardzo drogi

Najtańszy samochód świata może być drogi. Bardzo drogi21.09.2011 09:01
TATA Nano (Fot. WSJ.com)

Model Nano indyjskiego koncernu motoryzacyjnego TATA Motors został zaprojektowany tak, aby wyróżniać się jak najniższą ceną. Pojazd kosztujący zaledwie około 6 tys. złotych jest uznawany za najtańszy samochód świata. Czy aby na pewno? Oto Tata Nano wyceniany na 4,5 mln dolarów.

Model Nano indyjskiego koncernu motoryzacyjnego TATA Motors został zaprojektowany tak, aby wyróżniać się jak najniższą ceną. Pojazd kosztujący zaledwie około 6 tys. złotych jest uznawany za najtańszy samochód świata. Czy aby na pewno? Oto Tata Nano wyceniany na 4,5 mln dolarów.

Koncern TATA postanowił pobawić się kontrastem. Firma zaprezentowała najtańszy samochód świata w wersji, która kosztuje więcej niż najdroższe produkowane seryjnie supersamochody. Dla porównania ich lista wraz z cenami w dolarach.

  • Bugatti Veyron Super Sport 2,4 mln
  • Pagani Zonda Clinque Roadster 1,85 mln
  • Lamborghini Reventon 1,6 mln
  • Koenigsegg Agera R 1,6 mln
  • McLaren F1 0,97 mln
  • Ferrari Enzo 0,67 mln
  • Pagani Zonda C12 F 0,67 mln
  • SSC Ultimate Aero 0,65 mln
  • Ascari A10 0,65 mln
  • Saleen S7 Twin Turbo 0,55 mln

Jednocześnie warto podkreślić, że cena indyjskiego malucha nie znajduje żadnego uzasadnienia w wartości użytkowej, komforcie czy osiągach pojazdu. Dlaczego zatem ten model jest tak drogi?

Indyjscy rzemieślnicy postanowili zawstydzić autorów programu „Odpicuj mi brykę” i obłożyli Nano cennymi kruszcami. Do wykończenia tego modelu zużyto 80 kilogramów złota, 15 kilogramów srebra oraz znaczną liczbę szlachetnych kamieni. Wartość tak przerobionego samochodu oceniono na 4,6 mln dolarów, czyli przy dzisiejszym kursie niemal 15 mln złotych.

Niestety, nawet jeśli masz tyle gotówki, nie masz co liczyć na zostanie szczęśliwym właścicielem tego cacka. Jak stwierdził Bhaskar Bhatt, dyrektor generalny Titan Industries, firmy należącej do koncernu TATA:

Nie planujemy go sprzedawać. Będzie jeździł po kraju i promował umiejętności indyjskich rzemieślników, którzy są prawdopodobnie najbardziej wyzyskiwaną grupą społeczną.

Jest czego żałować?

TATA Nano (Fot. WSJ.com)
TATA Nano (Fot. WSJ.com)
TATA Nano (Fot. WSJ.com)
TATA Nano (Fot. WSJ.com)
TATA Nano (Fot. WSJ.com)
TATA Nano (Fot. WSJ.com)

Źródło: EngadgetBankierLuxist

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.