Największe sukcesy technologiczne 2010 roku [TOP 10]

Największe sukcesy technologiczne 2010 roku [TOP 10]20.12.2010 10:07
Sukces (Fot. Flickr/showmeone/Lic. CC by)

Telefony, zakupowy serwis internetowy, tablet, konsola. Między innymi te rzeczy trafiły na listę 10 największych sukcesów technologicznego świata w 2010 r. Jakie jeszcze produkty wybrano i czym sobie zasłużyły na miejsce w rankingu?

iPad

iPad (Fot. Flickr/Johan Larsson/Lic. CC by)
iPad (Fot. Flickr/Johan Larsson/Lic. CC by)

Choć Steve Jobs zaprezentował ostatni model iPada w styczniu, niemal rok później jego główni konkurenci wciąż starają się opracować coś, co pod względem popularności dorówna produktowi Apple’a.

iPad, mimo znacznej liczby krytycznych opinii, stał się niekwestionowanym sukcesem, podtrzymując pozycję Apple’a jako lidera w wyznaczaniu trendów świata IT.

Zgadzacie się z tym rankingiem? Co Waszym zdaniem zasługuje na miano technologicznego sukcesu 2010 roku?

Angry Birds

Angry Birds (Fot. YouTube)
Angry Birds (Fot. YouTube)

Założenie jest proste: wykończyć wszystkie świnie! Tak w dużym skrócie można streścić fabułę gry Angry Birds. Wydana w lutym 2010 r. aplikacja dostępna na popularne platformy mobilne to dzieło fińskiej grupy Rovio.

Angry Birds In-game Trailer

Łącząc przyjemną grafikę, sensowny model fizyki i zabawną fabułę, gra Angry Birds stała się przebojem mobilnej rozrywki, przynosząc swoim twórcom krocie.

Groupon

Fot. Groupon.pl
Fot. Groupon.pl

Niepozorny startup okazał się biznesowym Eldorado. Rozwój firmy przypomina toczącą się śnieżną kulę. W ciągu kilkunastu miesięcy mała spółka stała się poważnym graczem na rynku e-commerce, z wyceną sięgającą 6 mld dolarów.

Przebojem okazał się model biznesowy Grouponu. Nietypowa jest również historia właściciela firmy, o którym pisaliśmy na początku grudnia.

Kinect

Kinect (Fot. Flickr/popculturegeek.com/Lic. CC by)
Kinect (Fot. Flickr/popculturegeek.com/Lic. CC by)

Produkt Microsoftu zdefiniował na nowo domową rozrywkę. Entuzjastyczne recenzje i doskonała zabawa błyskawicznie przełożyły się na rosnącą sprzedaż.

Kinect Adventures Demo - Microsoft's E3 2010 Press Conference

Oparte na ruchach ciała gracza sterowanie nie jest wprawdzie niczym nowym, ale i tak Kinect okazał się niekwestionowanym sukcesem Microsoftu. Do końca roku planowana jest sprzedaż 5 milionów urządzeń.

The Social Network

Fot. TheSocialNetwork-movie.com
Fot. TheSocialNetwork-movie.com

Film opowiadający o kulisach powstania najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata okazał się kasowym przebojem. Poza sukcesem finansowym film dokonał jednak czegoś znacznie donioślejszego. Odczarował Zucka, sprawiając, że twórca Facebooka nabrał w końcu w społecznym odbiorze cech człowieka, a nie tylko wyalienowanego geniusza.

Możliwe, że przedstawiony w filmie sukces stanie się inspiracją dla całego pokolenia młodych przedsiębiorców.

Foursquare

Foursquare.com
Foursquare.com

Nietypowy serwis znalazł wyjątkowo atrakcyjną niszę. Foursquare łączy klasyczne social media z otaczającą nas rzeczywistością. Serwis społecznościowy oparty na geolokalizacji otworzył przed użytkownikami niedostępne do tej pory możliwości. Przewodnik turystyczny, rekomendacje dla restauracji, poszukiwanie znajomych w realnym świecie.

Sukces Foursquare okazał się na tyle duży, że serwis zyskał całą rzeszę naśladowców, w tym również Facebooka, który wprowadził usługę Places. Warto pamiętać, że witryna ruszyła w 2009 r. Popularność zdobyła jednak dopiero niedawno - została np. wyróżniona we wrześniu 2010 r. na Światowym Forum Ekonomicznym.

Amazon Kindle

Amazon Kindle (Fot. Flickr/edans/Lic. CC by)
Amazon Kindle (Fot. Flickr/edans/Lic. CC by)

Sceptycy przepowiadali rychły koniec czytników e-booków. Te wyspecjalizowane urządzenia miały zostać wyparte przez uniwersalne produkty w stylu iPada lub netbooków. Tymczasem, wbrew pesymistycznym opiniom, Kindle okazał się spektakularnym sukcesem. W 2010 r. zdobył miliony użytkowników, a sprzedaż e-booków wzrosła lawinowo.

iPhone 4

iPhone 4 (Fot. Flickr/superstrikertwo/Lic. CC by-sa)
iPhone 4 (Fot. Flickr/superstrikertwo/Lic. CC by-sa)

Pamiętacie żartobliwe porównania iPhone’a do leciwej Nokii 3310 albo kamienia? Choć w momencie premiery telefon Apple’a budził wiele kontrowersji, okazał się strzałem w dziesiątkę.

Wprawdzie kolejna wersja telefonu również nie jest pozbawiona wad, jednak Apple po raz kolejny ma powody do zadowolenia. Coraz mocniejsza pozycja na rynku smartfonów, rosnąca liczba użytkowników, krociowe zyski z iTunes i świetny marketing sprawiają, że telefon to produkt skazany na sukces.

HTML 5

HTML 5 (Fot. Switched.com)
HTML 5 (Fot. Switched.com)

Apple, Microsoft, Google i wielu innych liczących się na rynku IT graczy zgodnie deklaruje wsparcie dla HTML5. Poza możliwościami, jakie daje nowa specyfikacja, na uwagę zasługuje coś bardziej niezwykłego. Pamiętacie, by wielka trójka branży IT mówiła wcześniej jednym głosem? ;)

Motorola Droid

Motorola Droid (Fot. Flickr/jnyemb/Lic. CC by)
Motorola Droid (Fot. Flickr/jnyemb/Lic. CC by)

Telefon, który przywrócił świetność nieco zapomnianej marce. Motorola, po sukcesach w połowie dekady, traciła ostatnio impet, produkując mało ciekawe aparaty. Droid odwrócił ten niekorzystny trend. To doskonały telefon – dobre wykonanie, Android, ciekawy wygląd, a do tego świetne reklamy:

Motorola DROID: Stealth commercial

Premiera telefonu miała miejsce ponad rok temu - prawdziwy sukces Droid odniósł dopiero w 2010 roku, stając się najpopularniejszym urządzeniem z Androidem za oceanem.

Źródło: BusinessInsider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.