Napisz list do autora de Profundis i zgarnij nagrody od wydawnictwa Portal

Napisz list do autora de Profundis i zgarnij nagrody od wydawnictwa Portal10.12.2013 10:56
Adrian Kuc

Nadchodzi świąteczny okres a więc czas podarunków i wielu konkursów, w tym tych kreatywnych. Kiedy już skończycie w nich uczestniczyć - proponuję abyście napisali list. I jednocześnie zagrali w najbardziej hipsterską grę fabularną - w prawdziwe pisanie listów. Gwarantuję że Twoi casualowi znajomi nie będą wiedzieć, o co chodzi.

Gra Michała Oracza jest moim zdaniem jedną z najciekawszych gier polskich projektantów, a zarazem grą w którą tak naprawdę niewiele osób gra.

O co chodzi w deProfundis ?

Gracze wcielają się w postaci rodem z opowieści Howarda Philipsa Lovecrafta i pisza ze sobą listy w konwencji jaką znamy rodem z kart jego opowiadań.

Badacze tajemnic korespondują między sobą wcielając się w rolę fikcyjnych profesorów, dziennikarzy, detektywów, archeologów (co dusza zapragnie) rozwikłując fikcyjne problemy i zagadki.

Przykładowo, korespondencja może dotyczyć XIV w. księgi zakupionej przez znanego antykwariusza. Zaś adresatem może być znawca literatury średniowiecznej.

Druga edycja tej gry zapewnia nam więcej porad jak bawić się za pomocą poczty elektronicznej.

Pokrewne zabawie w deProfundis mogą być popularne gry w Play by Mail, czy nawet to co obecnie rozgrywa się na łamach Gadżetomanii, czyli tworzenie historii wraz z Dukajem.

A może ktoś z Czytelników pamięta jeszcze Hitalię na łamach Fenixa?

Noc zapadła szybko. Herbata wystygła, znad kubka nie unosiły się już obłoczki pary, w które wpatrywałem się kilkanaście minut temu. Czas nieubłagalnie upływał. Przede mną leżał list od Piotra. Bałem się go otworzyć i przeczytać. Bałem się, że Piotr odpowiedział na pytania, które zadałem mu dwa tygodnie temu. Jeśli rozetnę kopertę, moje życie może na zawsze się odmienić. Nic nie będzie takie jak było. Prawda o wydarzeniach, w których w dzieciństwie braliśmy udział może być zbyt bolesna. Nowa edycja niedostępnej od lat polskiej gry RPG. Wydana w roku 2001, była drugą grą Portalu, która doczekała się wydania zagranicą. Miała swoje wydanie anglojęzyczne (Hogshead Publishing), hiszpańskie (Edge Enternainment) oraz niemieckie (Krimskrams Kiste). Została tam zauważona i doceniona, czego wyrazem była nominacja do nagrody „Diana Award For Excelence in Gaming”. De Profundis narodziło się z fascynacji prozą H. P. Lovecrafta, jej specyficznym klimatem grozy i szaleństwa. Gracze w De Profundis nawiązują do niej, tworząc niesamowite opowieści rodem z opowiadań mistrza z Providence. Czynią to – w przeciwieństwie do klasycznego RPG – nie na sesjach, lecz za pomocą listów, preparowanych materiałów, za pomocą korespondencji. De Profundis wciąga graczy w wędrówkę po krainach wyobraźni, każe spojrzeć na rzeczywistość z innego, dziwnego, niesamowitego punktu widzenia. To przede wszystkim gra dla dojrzałych, aktywnych graczy, którzy znajdują przyjemność w przygotowywaniu kolejnych fragmentów korespondencji tak, by była ona jak najbardziej inspirująca dla współgraczy, by tchnęła autentyzmem i grozą. Taki jest i sam podręcznik. Napisany w formie listów autora do czytelnika, nie mieści się w ramach standardowego przewodnika po regułach gry. Ma zadanie raczej inspirować, zarażać klimatem gry, zachęcać do sięgnięcia po pióro. Zdaje się mówić – „Spójrz, to więcej niż gra” – i robi to przekonująco. Wszak De Profundis urzeka najbardziej właśnie wtedy, gdy czytając kolejny list, gracz zapomni, że to tylko fikcja, opowieść innego gracza o zmyślonych wydarzeniach z wyimaginowanego świata. W tym tkwi właśnie urok gry. Specjalnie dla nowej edycji Michał Oracz przygotował rozszerzenie, którego ideą jest przystosowanie De Profundis do nowego medium – poczty elektronicznej. Poprzednia edycja konsekwentnie piętnowała je, jako nowoczesne i nie przystające do ducha gry. Wraz z upływem czasu okazało się, że e-maile nie tylko nie stoją z nim w sprzeczności, lecz mogą rozwinąć go, oferują nowe, niedostępne tradycyjnemu listopisarstwu możliwości. Konwersja na e-maile zaowocowała partią soczystego materiału, tym razem pod postacią wydruków e-maili właśnie. Lecz na tym nie koniec. Do wydania dołączono bowiem materiały Marcelego Gałki, doświadczonego gracza w De Profundis. W książce znajduje się pakiet jego tekstów poświęconych z jednej strony usprawnieniu rozgrywki, z drugiej zaś – wykorzystaniu De Profundis do rozgrywek innych niż osadzone w klimacie grozy H.P. Lovecrafta.*

Informacja zaczerpnięta ze strony wydawnictwa Portal

Myślę, że zabawa w deProfundis jest prosta, przejdę zatem do konkursu.

Chodzi o to abyście napisali list w konwencji prozy Howarda Philipa Lovecrafta.

Tyle lub aż tyle.

List prześlijcie na email borejko (ta małpa) gmail (dot) com do końca bieżącego roku.

Początkiem 2014 jednemu z wybrańców na ten list odpowie sam autor gry Michał Oracz.

To wyjątkowa nagroda.

Dwie kolejne to gra de Profundis oraz Kiedy Rozum Śpi - inna gra fabularna wydawnictwa Portal.

Tymczasem by spełnić swój obowiązek przedstawię Wam drugą grę, oraz sponsora tych nagród, czyli Wydawnictwo Portal z Gliwic.

Nie możesz spać. Początek był taki sam dla każdego z nas: zaczęliśmy z różnych powodów cierpieć na bezsenność. Może miałeś koszmary – Bóg jeden wie, że mamy je teraz wszyscy – albo tylko dręczyły cię problemy, które nie pozwalały ci spokojnie zasnąć. Może nawet, cholera, byłeś tylko zbyt przesiąknięty kofeiną… Teraz to nieistotne. Cokolwiek to było, doprowadziło cię do stanu, w którym sen stał się bardziej wyborem niż koniecznością… a w chwilę później zupełnie wypadł z listy. I właśnie wtedy coś kliknęło. Od tej chwili zacząłeś zauważać dodatki: nadprogramowe drzwi tu i ówdzie; dodatkowe okno wychodzące na miasto pełne nadliczbowych budynków; różnorodne wieże stojące ramię w ramię; dachy pochylające się jeden ku drugiemu; zegary wydzwaniające dwudziestą piątą godzinę i nieznane gwiazdy, rozbłyskujące na zbyt przejrzystym nieboskłonie; ulice i alejki, których wcześniej nie było, prowadzące do nocnych sklepów sprzedających śmiech i niezdecydowanie.

Kiedy wybrałeś się na długi spacer ulicami Szalonego Miasta, przestałeś być jednym z Uśpionych i Przebudziłeś się.

Kliknięcie, które słyszałeś wcześniej, nie pochodziło jednak od równoległego świata zajmującego miejsce poprzedniego. To był dźwięk Koszmarów odzierających cię z bezpieczeństwa i przystawiających broń do twej głowy. Kiedy przeszedłeś granicę, stałeś się celem. Teraz mogą cię wyczuć, jeśli wystarczająco się zbliżą. Nadchodzą także Gazeciarze – i lepiej się módl, żebyś nie został nagłówkiem.

Jesteś przynętą, przyjacielu, i czas najwyższy, abyś się na to przygotował, zanim zegar ponownie wybije dwudziestą piątą. Będziesz zmęczony, bardziej zmęczony niż kiedykolwiek przedtem, ale zapamiętaj moje słowa: sen nie dość, że wypadł z listy, to stał się twoim najgorszym wrogiem, który odbierze ci siły witalne i pozostawi bezbronnym. Nie możesz się już wycofać, a od teraz całe twoje życie będzie zdominowane przez jedną, prostą zasadę.

Pozostań Przebudzony. Tylko nie zaśnij!

Kiedy Rozum Śpi to polska edycja bestsellerowej gry fabularnej Don’t Rest Your Head stworzonej przez Freda Hicksa. W 2006 roku gra była nominowana do nagrody Indie RPG Awards. Od chwili wydania, Kiedy Rozum Śpi znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych gier nurtu Indie RPG (All Time Bestsellers).

Podręcznik ma sto stron, na których gracze znajdą wszystko to, czego potrzeba im do gry – opis ciekawej, nowatorskiej mechaniki, porady dotyczące prowadzenia gry oraz opis świata, mrocznego, niebezpiecznego miasta przypominającego najgorsze koszmary…

Polska edycja gry jest wzbogacona w stosunku do oryginały posłowiem napisanym przez Tomasza Barańskiego, osoby odpowiedzialnej za całą linię wydawniczą gier Indie przygotowywanych przez Portal.*

Informacja zaczerpnięta ze strony wydawnictwa Portal

Wydawnictwo Portal zostało założone w 1999 roku w Gliwicach przez Ignacego Trzewiczka.

Początkowo wydawało czasopismo Portal, traktujące o grach fabularnych, następnie Gwiezdnego Pirata.

Wydawnictwo Portal wydało takie gry fabularne jak Neuroshima, Monastyr, czy gry Nowej Fali.

Obecnie skupiają się na grach planszowych np. Pret-a Porter, Zombiaki, Neuroshima Hex Witchcraft. Są również autorami gry planszowej Witcher na podstawie prozy znanego wszem i wobec Andrzeja Sapkowskiego.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.