Netia o obniżkach: To nie wojna cenowa

Netia o obniżkach: To nie wojna cenowa20.04.2010 16:03
Przemysław Muszyński

Kilka dni temu TP SA wprowadziło obniżkę cen swoich usług. Teraz na taki sam krok zdecydowała się Netia oferując internet o przepustowości łącz 10 i 20 Mb/s za 69 złotych. Mimo to prezesi firmy dementują pogłoski o toczącej się między dostawcami wojnie cenowej. Szkoda, bo może coś by się w naszym kraju zmieniłoby się na lepsze.

Kilka dni temu TP SA wprowadziło obniżkę cen swoich usług. Teraz na taki sam krok zdecydowała się Netia oferując internet o przepustowości łącz 10 i 20 Mb/s za 69 złotych. Mimo to prezesi firmy dementują pogłoski o toczącej się między dostawcami wojnie cenowej. Szkoda, bo może coś by się w naszym kraju zmieniłoby się na lepsze.

[cytat]- Nie mamy wojny cenowej, bo nawet po obniżkach oferta TP ledwie zbliżyła się do poziomu, jaki oferujemy tam, gdzie mamy swobodę kształtowania oferty – twierdzi Grzegorz Esz, dyrektor ds. komercyjnych i członek zarządu Netii. - Nie jest to też rewolucja, a raczej późne zaadresowanie przez TP potrzeb ok. 20 proc. grupy najbardziej zaawansowanych użytkowników.[/cytat]

Trudno jednak nie powiedzieć, że zachodzące właśnie zmiany to krok w dobrym kierunku. Według raportu z Marca 2009 polska znajdowała się bowiem na 68 miejscu (z pośród 139 badanych państw świata) w rankingu dostępności do internetu. Wyprzedzały nas nie tylko takie państwa jak Czechy i Słowacja, tradycyjnie cieszące się niezłą (a w wypadku Czech: nawet bardzo dobrą) siecią, ale też Ukraina, Egipt czy nawet Botswana.

Według Netii spowodowane jest to przedewszystkim faktem, że Polacy, wybierając ofertę internetową nadal patrzą w pierwszej kolejności na jej cenę. Przepustowość natomiast brana jest pod uwagę dopiero na trzecim miejscu. Takie spojrzenie na problem jest trochę dziwne, zwłaszcza jeśli spojrzy się na sposoby wykorzystania sieci. Według przytaczanych przez firmę badań ponad 20% z nas deklaruje oglądanie wideo online, a 23 % regularnie ściąga filmy, seriale lub muzykę z sieci (a 50% deklaruje, że zrobiło to przynajmniej raz). Odsetek ten także cały czas wzrasta. Wyraźnie widać, że dobre łącza by nam się przydały. Podobnie jak radykalna wojna cenowa. Być po niej mielibyśmy wreszcie taką sieć jak Botswana...

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.