Neuromarketing: reklamy trafią do naszych głów?

Neuromarketing: reklamy trafią do naszych głów?18.03.2010 14:30
Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by Arturo de Albornoz
Paweł Żmuda

Wygląda na to, że marzenie każdego marketera stanie się rzeczywistością. Specjaliści pracują właśnie nad technologią, która znana będzie jako neuromarketing. Czy już wkrótce agencje reklamowe będą w stanie zagłębić się w najskrytsze zakątki naszych mózgów i monitorować ich aktywność tak, by na rynek trafiały reklamy, którym nikt nie będzie mógł się oprzeć?

Wygląda na to, że marzenie każdego marketera stanie się rzeczywistością. Specjaliści pracują właśnie nad technologią, która znana będzie jako neuromarketing. Czy już wkrótce agencje reklamowe będą w stanie zagłębić się w najskrytsze zakątki naszych mózgów i monitorować ich aktywność tak, by na rynek trafiały reklamy, którym nikt nie będzie mógł się oprzeć?

Firma Campbell Soup Company wypuściła niedawno na rynek serię nowych opakowań. Identyfikacja wizualna powstała na podstawie badań neurologicznych. Firma zebrała grupę królików doświadczalnych, którym pokazano kilka projektów. Najlepszy został wybrany na podstawie aktywności mózgu! Również znana z produkcji czipsów firma Frito-Lay zapragnęła sprawdzić reakcje mózgu na swoje produkty. Tym razem badanymi były tylko kobiety.

Specjaliści od reklamy od dawna wiedzą, że najlepiej sprzedają się drogie marki. Dźwignią sprzedaży jest także seks. "W jednym z ostatnich badań sprawdzano aktywność mózgu osób pijących wino. Mózgi tych, którzy pili wina droższych marek wykazywały zdecydowanie większą aktywność. Innymi słowy, klienci nie tylko myśleli, że droższe wino smakuje lepiej, ono faktycznie lepiej im smakowało", mówi ekspert od neuromarketingu Roger Dooley.

Rzeczywistość rozszerzona pełna reklam i badania mózgu potencjalnych klientów? Pytanie nie czy, ale kiedy staniemy się niewolnikami korporacji....

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.