"Nie ma możliwości rejestracji", czyli jak działa e-sklep Tesco

"Nie ma możliwości rejestracji", czyli jak działa e-sklep Tesco14.05.2012 12:14
Nie tak łatwo zrobić e-zakupy w Tesco (Fot. Flickr/johnblackmore/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Kupujecie artykuły spożywcze przez Internet? Jeśli tak, to pewnie też wyczekiwaliście otwarcia e-sklepu Tesco z nadzieją, że będą w nim nieco niższe ceny niż u konkurencji. Tyle że na razie korzystanie z niego jest dość trudne. Niektórzy nawet nie są w stanie się w nim zarejestrować, mimo że mieszkają w Warszawie.

Kupujecie artykuły spożywcze przez Internet? Jeśli tak, to pewnie też wyczekiwaliście otwarcia e-sklepu Tesco z nadzieją, że będą w nim nieco niższe ceny niż u konkurencji. Tyle że na razie korzystanie z niego jest dość trudne. Niektórzy nawet nie są w stanie się w nim zarejestrować, mimo że mieszkają w Warszawie.

Przez weekend przeczytałem sporo narzekań na nowo otwarty sklep internetowy Tesco. Narzekają czytelnicy "Gazety Wyborczej", narzeka Grzegorz Marczak na Antywebie (którego czytelnikom, co ciekawe, udało się z nowego e-sklepu skorzystać). Postanowiłem więc sam sprawdzić, jak to działa. I oczywiście nie działa.

Pierwsza nieprzyjemna niespodzianka jest taka, że e-sklep Tesco jest wyłącznie dla mieszkańców Warszawy i okolic. To niezbyt fajne, że reszta Polski na razie na tej mapie nie istnieje. Ale pal licho, zarejestruję się pod adresem mojej warszawskiej rodziny.

Wypełniam więc kolejne strony formularza rejestracyjnego – nie pytają w nim chyba tylko o numer buta – w nadziei na to, że spotka mnie na koniec miła niespodzianka. I co? Ano dokładnie to, co spotkało moich poprzedników.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images/2012/05/tescorejestracja73951.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images/2012/05/tescorejestracja73951.jpg)

Zważywszy, że jako "moją okolicę" podałem Ursynów, nie powinienem mieć problemu z rejestracją. A jednak mam i choćbym chciał, nie sprawdzę, czy faktycznie opłaca się kupować w e-sklepie Tesco. Pozostało mi więc poczytać o tym, jak robić zakupy, jak Tesco je pakuje i dostarcza, jakie formy płatności akceptuje (nie można płacić gotówką przy odbiorze).

Do asortymentu nie jestem w stanie się dobrać, bo widzą go tylko zarejestrowani użytkownicy. Nie porównam więc cen Tesco choćby z cenami Almy (a pewnie wyszłoby to korzystnie dla Tesco). Na dodatek, jak pisze "Gazeta Wyborcza":

Ceny podawane w serwisie Tesco Ezakupy są orientacyjne. Faktyczny koszt zamówienia naliczany jest według stawek z dnia dostawy.

"Orientacyjne ceny" to dość ciekawa sprawa, choć zdecydowanie nie na tyle ciekawa, żebym chciał ją sprawdzać na własnej skórze.

Pozostaje mi więc podpisać się pod tym, co napisali poprzednicy: e-sklep Tesco w dzisiejszej formie to na razie totalna porażka. Wstyd, że coś takiego w ogóle pojawiło się w Sieci i nikt przez te kilka dni nie poprawił ewidentnych błędów. Jeśli jednak są wśród nas wybrańcy losu, którym udało się z nowego sklepu skorzystać, chętnie oczywiście poczytam Wasze komentarze na ten temat.

Mimo wszystko otwarcie e-sklepu przez Tesco jest ciekawym wydarzeniem, bo to zawsze jakaś konkurencja dla dotychczasowych tego typu sklepów (jak Alma, Piotr i Paweł, Auchan). Ciekaw jestem, jak ten rynek będzie wyglądał za rok czy dwa.

Na razie kupowanie artykułów spożywczych przez Internet jest raczej fanaberią praktykowaną przez mieszkańców największych miast niż zwyczajem, który zawędrował pod polskie strzechy. Nie miałbym nic przeciwko temu, żeby to się zmieniło. Tylko kiedy, skoro na razie poza Warszawą e-zakupów w Tesco w ogóle nie zrobisz?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.