Nie ma zakupów bez Internetu

Nie ma zakupów bez Internetu08.10.2008 11:15
K Falernowa

Chętnie kupujemy w Sieci. Jeszcze chętniej jednak szukamy w niej informacji o produkcie, który zamierzamy nabyć, doświadczeń innych jego posiadaczy, a często zdajemy się na opinie innych osób odnośnie konkretnego rozwiązania czy modelu.

Portal Gazeta.pl wraz z działem interaktywnym Next grupy Starcom MediaVest przeprowadzili badanie zachowań internautów związanych z zakupami.

Chętnie kupujemy w Sieci. Jeszcze chętniej jednak szukamy w niej informacji o produkcie, który zamierzamy nabyć, doświadczeń innych jego posiadaczy, a często zdajemy się na opinie innych osób odnośnie konkretnego rozwiązania czy modelu.

Portal Gazeta.pl wraz z działem interaktywnym Next grupy Starcom MediaVest przeprowadzili badanie zachowań internautów związanych z zakupami.

Pytania dotyczyły wszystkich faz dokonywania zakupów - od wyboru produktu, poprzez poszukiwanie informacji i opinii o nim, aż po zachowania już po dokonaniu zakupów, takie jak dzielenie się z innymi własną recenzją produktu.

Najwnikliwiej sprawdzali produkty respondenci w wieku 25-24 lata - aż 50% z nich szukało w poprzedzającym badanie tygodniu informacji o produktach na stronach producentów, ok. 40% opinii o danym towarze, a 1/3 korzystała z porównywarki cen w celu znalezienia najkorzystniejszej oferty. Co ciekawe, ta grupa nie tylko chętnie korzysta z już zamieszczonych informacji, ale też dzieli się własnymi doświadczeniami - aż 63% młodych internautów polecało innym dobry produkt lub odradzało kupno bubla.

Reklama w Internecie postrzegana jest przez kupujących znacznie lepiej, niż telewizyjna - ufa jej aż 60% użytkowników, podczas gdy spoty w TV jako wiarygodne określa jedynie 36% badanych. Jest to tym ciekawszy wynik, że mnóstwo ludzi korzysta z rozmaitych programów blokujących banery - wydawałoby się więc, że reklama online nie cieszy się szczególną popularnością.

Jeśli już szukamy opinii w Internecie, to zwykle tam też dokonujemy zakupów - robi tak 65% respondentów. Najczęściej jest to sprzęt audio-video lub komputerowy (40%) oraz odzież, biżuteria i dodatki (20%). 37% ankietowanych przyznało, że ostatniego ważnego zakupu dokonali właśnie online.

Opinią dzielimy się chętnie - robi to 57% wszystkich ankietowanych (w młodszych grupach wiekowych większy procent), jednak zaledwie 11% zostawia swoje uwagi na stronach producenta. Wygląda więc na to, że szukać informacji należy na serwisach aukcyjnych, forach dyskusyjnych, ewentualnie na stronach sklepów internetowych.

Badanie na temat zachowań zakupowych polskich internautów objęło 2.647 osób korzystających z poczty w Gazeta.pl.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.