Nie tylko "House of Cards", nie tylko Netflix. Seriale z Internetu wygrywają Złote Globy

Nie tylko "House of Cards", nie tylko Netflix. Seriale z Internetu wygrywają Złote Globy12.01.2015 10:19
"Transparent"
Źródło zdjęć: © Amazon
Marta Wawrzyn

Dwa lata temu ostrożnie prognozowaliśmy, że nadchodzi era seriali produkowanych przez platformy internetowe. Dziś to się potwierdza – na pozór niszowy serial Amazona zdobył więcej Złotych Globów niż wszystkie produkcje HBO razem wzięte.

Kiedy w Netfliksie debiutowało "House of Cards", kosztująca 100 mln dolarów produkcja z Kevinem Spaceyem, ostrożnie pisaliśmy, że coś się zaczyna zmieniać. Internet zaczyna produkować seriale, które nie są wcale gorsze od tych z "prawdziwej" telewizji. Dwa lata później wypada już tylko powiedzieć, że telewizja ma coraz mniej wspólnego z zasiadaniem o określonej godzinie na kanapie przed odbiornikiem telewizyjnym. Liczy się sam produkt, sama historia, którą możemy oglądać kiedy chcemy i na jakim urządzeniu chcemy.

A seriale, które można oglądać tylko w Sieci, wypadają równie dobrze co te produkowane przez wielkie stacje. Potwierdza to dzisiejsza lista laureatów Złotych Globów.

Trzy nagrody dla seriali z Sieci, jedna dla HBO

W tym roku aż trzy nagrody (z jedenastu rozdanych) dostały seriale stworzone przez platformy internetowe. Kevin Spacey wreszcie został doceniony za swoją, kultową już przecież, rolę w "House of Cards". I choć samo "House of Cards" znów przegrało, tym razem z nowiutkim i świeżutkim "The Affair", nie ma powodów do narzekania. Internetowe seriale zgarnęły więcej nagród niż HBO, które dostało jeden jedyny Złoty Glob – dla Matta Bomera za film "Odruch serca".

Bo oto pojawił się nowy mocny gracz – Amazon, który postawił na niszową komedię w stylu filmów z festiwalu Sundance i wygrał podwójnie (najlepszy serial komediowy i najlepszy aktor komediowy). "Transparent" to opowieść o rodzinie – pełnej neurotyków, trochę popapranej, ale w gruncie rzeczy zwyczajnej - której głowę gra Jeffrey Tambor. Nie jest to serial dla wszystkich, ale jeśli lubicie kameralne kino niezależne, zakochacie się w tym klimacie.

'Transparent' Trailer

W Internecie można obejrzeć wszystko, w TV - niekoniecznie

Ale nawet jeśli nie trafi do Was komedia o transseksualiście i jego rodzinie, a i "House of Cards" to nie do końca Wasza bajka, Netflix i Amazon tworzą teraz tyle seriali, że coś się znajdzie dla każdego. Ot, choćby produkowane razem z Marvelem seriale o superbohaterach. Albo wdzięczny "Mozart in the Jungle", którego Amazon wypuścił przed świętami. Amazon wiele się przez ostatni rok nauczył, także jeśli chodzi o sprawne promowanie swoich produkcji.

A poza tym pamiętajmy, że obie platformy, które właśnie zabrały tradycyjnej telewizji sprzed nosa prestiżowe nagrody, to gigantyczne biblioteki seriali. W HBO nie zobaczycie nic poza serialami HBO, w Netfliksie i Amazonie znajdziecie prawie wszystko. Całe sezony fantastycznych seriali różnych stacji. Nic tylko oglądać, najlepiej po kilka odcinków naraz. Taki model zdecydowanie wygrywa, również w przypadku serialowych nowości. I nikogo w Netfliksie nie obchodzi, że krytycy zrzędzą, bo są przyzwyczajeni do recenzowania wszystkiego odcinek po odcinku.

Czasy, kiedy rządzą seriale z Internetu, są najlepsze przede wszystkim dla zwykłego widza, który nie dość że może wybierać i przebierać, to jeszcze jest w stanie oglądać prawie wszystko tak jak lubi. W swoim własnym tempie, na swoim ulubionym urządzeniu, w łóżku, w pociągu, na nudnym wykładzie. W Polsce za wygodę wciąż jeszcze musimy płacić jak za zboże, ale i to się zmieni. Żyjemy w najlepszych dla seriali czasach, a dzisiejszy triumf Netfliksa i Amazona na hollywoodzkiej gali tylko to potwierdza.

A przy okazji: widzieliście zwiastun nowego sezonu "House of Cards"? Jeśli to nie jest telewizja w najlepszym wydaniu, to ja już nie wiem, co nią jest.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.