Nowe plany taryfowe w Play, T-Mobile i Orange. W końcu zaczyna być normalnie?

Nowe plany taryfowe w Play, T-Mobile i Orange. W końcu zaczyna być normalnie?31.03.2012 11:00
Nowe plany taryfowe zapowiadają się obiecująco (Fot. Flickr/Stuart Chalmers/Lic. CC by-nd)

Play, wprowadzając kilka dni temu swoją nową ofertę Formuła 4.0, spowodował na rynku solidne trzęsienie ziemi. Niemal natychmiast podobną propozycję przedstawił T-Mobile. Zbliżone rozwiązanie zapowiada Orange, a Plus zapewne również nie będzie chciał zostać w tyle. Co się zmienia?

Play, wprowadzając kilka dni temu swoją nową ofertę Formuła 4.0, spowodował na rynku solidne trzęsienie ziemi. Niemal natychmiast podobną propozycję przedstawił T-Mobile. Zbliżone rozwiązanie zapowiada Orange, a Plus zapewne również nie będzie chciał zostać w tyle. Co się zmienia?

Oferta Playa jest prosta: za 79 złotych klienci zyskują nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y do wszystkich sieci komórkowych, a za dodatkowe 20 złotych pakiet 2 GB transferu danych. Płatne są rozmowy na telefony stacjonarne, choć za 7 złotych można znieść również i te ograniczenia.

Play - Formuła 4.0 (Fot. Blogplay.pl)
Play - Formuła 4.0 (Fot. Blogplay.pl)

Propozycja Playa została najwyraźniej odebrana przez inne firmy jako zagrożenie, bo już dzień później, 29 marca, wprowadzenie takiego samego planu taryfowego o nazwie frii ogłosił T-Mobile. Zastanawia mnie szybkość reakcji - czyżby oferta była gotowa od dawna, a T-Mobile, nie wprowadzając jej, próbował jak najdłużej utrzymywać niekorzystny dla klientów stan rzeczy?

Warunki, opłaty, pakiet danych – wszystko jest w tym przypadku takie samo jak w ofercie, którą przedstawił Play.

T-Mobile - frii (Fot. T-Mobile.pl)
T-Mobile - frii (Fot. T-Mobile.pl)

Kolejnego dnia, 30 marca, obudził się Orange. Wydaje się, że firma nie była przygotowana do takiego rozwoju sytuacji. Rzecznik Orange Wojciech Jabczyński przekonywał, że Orange zaoferuje swoim klientom znacznie więcej od konkurencji, ale „nie zrobi tego dzisiaj czy jutro”.

W praktyce oznacza to, że Orange najpierw musi zakończyć rebranding (żegnaj, rodzima Telekomunikacjo, witaj francuski molochu), a dopiero później zajmie się gonieniem konkurencji - klienci indywidualni będą zatem musieli poczekać jeszcze kilka tygodni.

W lepszej sytuacji są klienci biznesowi - serwis GSM Online opublikował szczegóły oferty, jaką Orange przygotował dla firm: za 75 złotych otrzymają nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci i na telefony stacjonarne, a za 85 to samo z dodatkowym pakietem 2 GB danych.

Orange - Nowa Firma MAX (Fot. GSMOnline.pl)
Orange - Nowa Firma MAX (Fot. GSMOnline.pl)

Na ruchy konkurencji nie zareagował na razie Plus, ale przypuszczam, że kontrpropozycja tej firmy to kwestia krótkiego czasu.

Nowe oferty, zwłaszcza dla osób, które dużo dzwonią, wydają się atrakcyjne, jednak przeszkadza mi w nich limit transferu danych. Z punktu widzenia operatorów rozmowy, SMS-y czy oglądane strony WWW to dokładnie takie same dane do przesłania. Jeśli zatem można wprowadzić nielimitowane rozmowy, to limit transferu danych wydaje się w tym wypadku sztucznym ograniczeniem.

Być może chodzi o ochronę przed totalnym zapchaniem łączy, ale dla mnie – z punktu widzenia klienta – jest to niekonsekwencja.

Choć nie jestem abonentem Playa, cieszę się, że jest firma, która przełamując rynkowy marazm, zaoferowała coś nowego, zmuszając konkurentów do reakcji. Walka pomiędzy telekomami to najlepsze, co może spotkać nas, klientów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.