Nowojorska premiera Windowsa 8. Jak Microsoft przekonuje do nowego systemu?

Nowojorska premiera Windowsa 8. Jak Microsoft przekonuje do nowego systemu?25.10.2012 20:00
Premiera Windowsa 8

Miesiące oczekiwania, wielkie nadzieje, przecieki, oficjalne informacje… i w końcu jest! Zorganizowana w Nowym Jorku premiera nowego systemu Microsoftu ma przekonać ostatnich wątpiących, że warto kupić Windowsa 8. Czym Microsoft ma zamiar od jutra podbijać technologiczny świat?

Miesiące oczekiwania, wielkie nadzieje, przecieki, oficjalne informacje… i w końcu jest! Zorganizowana w Nowym Jorku premiera nowego systemu Microsoftu ma przekonać ostatnich wątpiących, że warto kupić Windowsa 8. Czym Microsoft ma zamiar od jutra podbijać technologiczny świat?

Będę marudził, będę malkontentem, będę podcinał gałąź, na której wygodnie się rozsiadłem. Już na samym początku przyznam, że nie rozumiem gorączki, jaka zapanowała w Sieci z powodu oficjalnej premiery Windowsa 8. ZUS nie zacznie od tego działać skuteczniej, dzieci w Afryce nie przestaną głodować, a nasze komputery i sprzęt mobilny nie przestaną być jedynie tępymi maszynami, które marketingowcy za wszelką cenę chcą ubrać w szaty naszych przyjaciół i powierników. No ale… do rzeczy.

Konferencję rozpoczął swoim wystąpieniem Steven Sinofsky. Jak przystało na drugiego po Bogu, Steven mówił długo i z profesjonalnym entuzjazmem (Steve, czy ty czytasz z promptera?). Nawiązał do Windowsa 95, pochwalił sukces siódemki i zareklamował chmurę Microsoftu, gładko przechodząc do najmłodszego dziecka firmy z Redmond.

Premiera Windowsa 8
Premiera Windowsa 8

Jak stwierdził, wersje testowe systemu zostały zainstalowane 60 mln razy, co przełożyło się na 1,4 mld godzin testów (więc nie będzie żadnych bugów, dziur i niedoróbek, prawda?), a Windows 8 ma trafić do miliarda użytkowników, czyli pokonać Windowsa 7 sprzedanego w 670 mln kopii.

Steven omówił również Windowsa RT, na którym nie będą działać aplikacje z Windowsa 7, za to uruchomimy na nim wszystko, co znajduje się w Windows Store. I, wzorem Apple’a, tylko to, dzięki czemu nasze urządzenia po latach będą działały, jakby były prosto ze sklepu. Czyli – wybaczcie językowi puryści – magiczna sztuczka pod tytułem „jak fakap przerobić w ficzer”.

Premiera Windowsa 8
Premiera Windowsa 8

Po Stevenie wystąpili Julie Larson-Green i Mike Angiulo, prezentując całą plejadę urządzeń. Dla każdego znalazło się coś miłego. Był Windows Phone, były tablety, wśród których nie zabrakło Surface'a, komputery all-in-one i ultrabooki (świetna obsługa za pomocą touchpada!). Ta część przypominała bardziej prezentację sprzętu niż oprogramowania, choć nie brakowało zabawy interfejsem Modern UI. Poza tym wspomniano m.in. o znanej od dawna, ale wartej uwagi funkcji connected standby (mimo przejścia sprzętu w tryb czuwania Windows pobiera w tle aktualizacje).

Kolejną część prezentacji poprowadził sam Steve Ballmer. CEO zaakcentował integrację z Bingiem i chmurą, opowiedział o możliwościach IE10, ekranu dotykowego i rozrywkowych funkcjach nowego systemu. Ballmer wspomniał jeszcze o telefonach pracujących pod kontrolą Windowsa i... zszedł ze sceny, co zakończyło prezentację.

Premiera Windowsa 8
Premiera Windowsa 8

Było krótko, ja się rozczarowałem; w gruncie rzeczy nie pokazano niczego nowego. Nie dajmy sobie wmówić, że premiera była jakimś wyjątkowo istotnym wydarzeniem – podsumowała to, o czym wiedzieliśmy od dawna (np. z testu Windowsa 8 przeprowadzonego przez Jacka). Czwórka prelegentów powtarzała znane informacje i pokazała po raz kolejny to, co każdy zainteresowany miał okazję zobaczyć już parę razy (prezentację możecie obejrzeć na tej stronie).

Nie zmienia to faktu, że na rozpoczęcie sprzedaży Windowsa 8 czekam z niecierpliwością, a Microsoft przygotował interesującą propozycję dla wszystkich, którzy chcieliby uaktualnić swój system. Jeśli kupiliście laptopa z Windowsem przed 2 czerwca, aktualizacja będzie kosztować od 129 do 249 zł. Dla osób, które kupiły komputer po tym terminie, przygotowano jeszcze lepszą ofertę - 69 zł za aktualizację, a więc ceny wydają się bardziej niż przystępne. Macie zamiar skorzystać?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.