Nowy Chromecast Ultra może otrzymać pełnego Androida TV. Co to oznacza dla branży?

Nowy Chromecast Ultra może otrzymać pełnego Androida TV. Co to oznacza dla branży?12.03.2020 14:38
Jan Domański

Do tej pory Chromecast był tylko czymś na kształt bezprzewodowego przekaźnika obrazu i dźwięku do telewizora. Jeśli wierzyć nieoficjalnym doniesieniom, to najnowsza odsłona sprzętu miałaby stać się samodzielną przystawką smart TV na Androidzie.

Na razie Google nie zainteresował się tego typu akcesoriami do TV. Pełnoprawne przystawki smart TV na Androidzie jak np. Nvidia Shield TV lub Xiaomi Mi Box S zawierają obsługę przesyłania Chromecast czy Miracast, ale przede wszystkim są samodzielnymi minikomputerami multimedialnymi z Androidem TV. Nie trzeba sięgać po telefon w roli mózgu całej operacji, aby coś obejrzeć, pograć czy posłuchać muzyki.

Klasyczny Chromecast coraz mniej potrzebny

Poza tym coraz większy udział mają telewizory z nieco bardziej zaawansowanymi funkcjami smart TV. A nawet te bazujące na innych systemach niż Android TV oferują bezprzewodowe odbieranie wideo. Jaki jest więc sens kupowania Chromecasta? Coraz mniejszy, choć na pewno znajdą się wielbiciele takiego rozwiązania.

Introducing Chromecast Ultra

W takim wypadku nie dziwią nieoficjalne informacji z 9to5google, które mówią o tym, że kolejny Chromecast Ultra może być pierwszą pełną przystawką na Android TV od projektantów Google.

Stwierdzę nawet więcej - to dziwne, że do tej pory firma nigdy nie zabrała się za taki projekt. Tym samym największą popularnością cieszą się niedrogie, ale całkiem przyjemne smart TV boxy od Xiaomi. A dla amatorów najlepszego sprzętu modele z oferty Nvidii.

Google na razie nie informowało oficjalnie o tego typu przystawce, ale zauważono na listach FCC pozycję odnoszącą się do pilota jeszcze nieznanego urządzenia od Google. Nowy Chromecast , który miałby być smart TV boxem na Androidzie TV, idealnie pasuje do wpisu.

Niedawno pisaliśmy również o przystawce smart TV dla programistów ADT-3, która jest pierwszym urządzeniem z Androidem TV 10. A palce maczało przy nim samo Google - choć ADT-3 nie jest sprzętem dla zwykłych konsumentów, tylko deweloperów aplikacji.

Klasyczne Chromecasty mogą popaść w zapomnienie, a Nvidia zaliczyć spadek sprzedaży

Jak trafnie zauważa Liliputing, wprowadzenie pełnoprawnego smart TV boxa może oznaczać stopniowe wygaszenie oferty modeli mających bazową funkcjonalność Chromecasta. W końcu jak wcześniej zaznaczyłem, większość nowoczesnych modeli TV i tak obsługuje strumieniowanie, po co w takim razie dublować funkcjonalności? Nowy Chromecast Ultra będzie wtedy celować w użytkowników smart TV z innymi systemami niż Android lub w posiadaczy starszych, ewentualnie bardzo tanich modeli, którzy jednak czują potrzebę wyciągnięcia czegoś więcej ze swojego telewizora.

SHIELD TV: The Streamer For Gamers

Ciekawe, jak będzie kształtowała się cena Chromecasta Android TV. Można domniemywać, że powinna być wyższa od dotychczasowego flagowego modelu, ale chyba nie tak droga jak sprzętu Nvidii. Możliwe, że Google zabierze takim ruchem część potencjalnych użytkowników Nvidii Shield TV, a także w mniejszym stopniu uszczupli sprzedaż rozwiązania Xiaomi, które jest wyborem dla oszczędnych.

Jeśli taki scenariusz okaże się trafny, to Nvidia zaliczy odpływ klientów. Ciężko znaleźć dobre i wydajne rozwiązanie w powszechnej sprzedaży poniżej ceny Nvidii. Z drugiej strony część klientów decyduje się na Xiaomi Mi Boxa S nie dlatego, że możliwości im wystarczają, tylko z powodu zaporowej ceny Shielda. Zapowiada się pewien przełom.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.