Nowy, minimalistyczny Wykop już jest. Co się zmieniło?

Nowy, minimalistyczny Wykop już jest. Co się zmieniło?22.09.2011 11:54
Co nowego na Wykopie? (Fot. Flickr/coljay72/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Nowy Wykop pod względem kolorystyki i prostoty przypomina trochę Facebooka. Wprowadzono też sporo zmian, których celem jest zachęcenie użytkowników do dłuższego pozostania na stronie. Jak wyszło?

Nowy Wykop pod względem kolorystyki i prostoty przypomina trochę Facebooka. Wprowadzono też sporo zmian, których celem jest zachęcenie użytkowników do dłuższego pozostania na stronie. Jak wyszło?

Podczas gdy w Ameryce Digg podupada, w Polsce na Wykop zagląda ok. 3 mln osób miesięcznie. Wbrew stereotypowi, nie tylko geeków. Serwis zachęca użytkowników fajnymi akcjami, takimi jak koszyk Jarosława czy Ask Me Anything.

Nic więc dziwnego, że Wykop w końcu musiał przejść metamorfozę, by stać się przyjaźniejszym także dla tych, którzy odwiedzają go od czasu do czasu.

Zmiany są całkiem spore. Pierwsze, co zaskakuje po wejściu na stronę, to górne menu. Teraz to niebieska belka w kolorze nieco jaśniejszym niż facebookowy i po facebookowemu minimalistyczna.

Wykop 3.0
Wykop 3.0

Po prawej stronie mamy cztery ikony służące do nawigacji: Dodaj, Szukaj, Zaloguj się przez Facebooka (Wykop coraz bardziej zachęca do takiego rozwiązania) i Zaloguj. Jest to rozwiązanie proste i przejrzyste. Samo dodawanie nowych znalezisk przez użytkowników też zresztą zostało nieco uproszczone.

Po lewej stronie znajduje się odnośnik do Wykopaliska, a także dwie nowości: Hity i Mikroblog. Hity to tylko nowa nazwa dla dawnego Polecamy – dobra, bo sugerująca, że mamy do czynienia z linkami, które spodobały się komuś więcej niż administracji Wykopu.

Prawdziwą nowością jest tutaj tylko mikroblog. Na razie nie ma w nim tysięcy wpisów, ale widać, że najaktywniejsi użytkownicy już zaczęli tam ze sobą rozmawiać. Zobaczymy, czy uda się przenieść do tego mikroblogu dyskusje inne niż wewnątrzwykopowe.

W czasach podupadającego Blipa i wciąż nie mogącego przyjąć się w Polsce Twittera ten pomysł może się sprawdzić – choć równie dobrze może szybko stać się zapomnianym miejscem, gdzie będą rozmawiać tylko najbardziej przywiązani do serwisu użytkownicy.

To, co zwraca uwagę poniżej belki, to Wybrane hity. Nowej zabawki nie da się przegapić – są tu duże zdjęcia i filmiki, często trafiają się nieco tabloidowe materiały. To z mojej strony nie zarzut – ale po prostu widać, jak bardzo Wykop chce, żebyśmy to klikali.

Jest to funkcja przeznaczona raczej dla Wykopowiczów okazjonalnych, dlatego (mądre posunięcie!) ci, którzy z serwisu korzystają często i ich to denerwuje, mogą Wybrane hity po prostu zamknąć. Przywrócić je można za pomocą malutkiego przycisku w stopce. Skuteczniejsza zapewne byłaby "karuzela", która przesuwałaby się sama, ale widać niedenerwowanie dotychczasowych fanów jest ważniejsze niż kilka dodatkowych klików.

Maciej Rynkiewicz z serwisu Interaktywnie zwraca uwagę na fluid design, czyli dopasowywanie się strony do szerokości okna przeglądarki. Dzięki temu z Wykopu można bez problemu korzystać również na komórce.

Widać, że Wykop walczy o jak najwięcej odsłon. Poza Wybranymi hitami internautę ma zatrzymać na stronie m.in. spory, pomarańczowy przycisk Dodaj opinię, a także przyczepione do paska zadań okienko Zobacz także (które można łatwo zamknąć).

Znacznie zmienił się ranking użytkowników. Wyeksponowane zostały statystyki dotyczące aktywności własnej i innych użytkowników. Jest zdecydowanie bardziej przejrzyście niż do tej pory.

Cała zresztą strona stała się czystsza i łatwiejsza w obsłudze. Wykop postawił na minimalizm i dobrze zrobił. Nadmiar bajerów, kolorów i ramek w końcu by go zabił. Krytykujący nowy layout twierdzą, że za dużo w tym Facebooka i YouTube'a, a za mało charakteru.

Ja, jako miłośnik rzeczy prostych, powiem jednak, że nowy Wykop zdecydowanie bardziej mi się podoba niż stary. Zapewne nie zdołałem wymienić tu wszystkich nowości, piszcie więc w komentarzach, co Wy sądzicie o Wykopie 3.0 i konkretnych zmianach, które dokonały się ostatniej nocy.

Źródło: WykopInteraktywnie

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.