Nowy YouTube już dostępny dla każdego. Jakie będą skutki tak dużych zmian?

Nowy YouTube już dostępny dla każdego. Jakie będą skutki tak dużych zmian?02.12.2011 12:33
Nowy rodzaj telewizji? (Fot. Flickr/Photo Extremist/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

Wszyscy już mogą się dziś przekonać, jak bardzo zmienił się YouTube. Nikt nie wie, jakie będą skutki tych zmian, ale można zgadywać, czego chce Google. Czegoś, co w przyszłości zastąpi ludziom telewizję.

Wszyscy już mogą się dziś przekonać, jak bardzo zmienił się YouTube. Nikt nie wie, jakie będą skutki tych zmian, ale można zgadywać, czego chce Google. Czegoś, co w przyszłości zastąpi ludziom telewizję.

Jeśli obudziliście się dziś, zobaczyliście nowego YouTube'a i nie wiecie, co tam w zasadzie macie, zerknijcie do naszego tekstu sprzed dwóch tygodni (a jeśli nowego YT wciąż nie macie, aktywujcie go tutaj). To, co otrzymaliśmy, nie różni się bardzo od tego, co pokazano wtedy.

Jest też nowy klip od Google'a, w którym miła pani opowiada, co do czego służy:

Zmiany, które wprowadzono, nie są tylko kosmetyczne. Mają konkretny cel, czyli sprawienie, żeby serwis i wyglądał, i działał jak telewizja online. Użytkownicy YouTube'a zawsze mieli w co klikać, ale dopiero teraz Google wszystko podaje im na tacy: klipy, które wrzucają ich znajomi w Google+ i Facebooku, trendy, popularne, sugerowane, wybrane wideo z konkretnych kategorii.

Jest w co klikać. A jeśli się klika, to widzi się też reklamę. Trzy miliardy wyświetleń każdego dnia oznaczają dla Google'a wielką kasę. Szacuje się, że w tym roku dochody z YouTube'a wyniosą 1,6 mld dol. To w zasadzie nie jest dużo – jeśli wziąć pod uwagę, jakie jeszcze są możliwości.

Zauważcie, że nowy YouTube koncentruje się nie na konkretnych filmikach, a kanałach użytkowników. Nie wyglądają one gorzej niż te należące do znanych muzyków, komików czy stacji telewizyjnych. Każdy użytkownik może wybrać kanały, które chce widzieć w centralnej części swojej spersonalizowanej strony głównej.

Faworyzowanie kanałów to zapewne część wielkiego planu Google'a, który ma na celu przekształcenie YouTube'a w spersonalizowaną telewizję online. Jest już wszystko, czego trzeba użytkownikom do szczęścia, nawet filmy pełnometrażowe.

Jak pisze Business Insider, YouTube wprowadza nie tylko odświeżony design, ale też nowy typ modelu reklamowego - TrueView. Polega on na tym, że reklamodawcy płacą, tylko jeżeli użytkownicy faktycznie zainteresują się reklamami. W praktyce oznacza to, że każdą reklamę będzie można pominąć przy pomocy odpowiedniego przycisku. Wtedy YouTube nie zarobi. Reklamy mają być jednak dopasowane do treści, które oglądamy.

Sposobów na zarabianie jest coraz więcej: Google przedstawił na przykład youtube'ową aplikację na Xboxa Live. Można się spodziewać, że tego typu pomysły będą się mnożyć i niedługo logo YouTube'a zacznie wyskakiwać nawet z lodówki.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.