NuCaptcha wprowadza CAPTCHA w formie wideo

NuCaptcha wprowadza CAPTCHA w formie wideo04.07.2010 15:57
Wojciech Usarzewicz

CAPTCHA - popularne zabezpieczenia przez spambotami chroniące wiele stron internetowych to nie tylko forma potwierdzenia Twojego człowieczeństwa, ale też spore utrapienie. Ile to razy każdy z nas pomylił się przy wpisywaniu nieczytelnych kodów? Co więcej, systemy CAPTCHA nie są wcale tak skuteczne, do ich łamania nie tylko pisze się skomplikowane skrypty, ale po prostu zatrudnia się tanią siłę roboczą do wpisywania kodów ręcznie.

CAPTCHA - popularne zabezpieczenia przez spambotami chroniące wiele stron internetowych to nie tylko forma potwierdzenia Twojego człowieczeństwa, ale też spore utrapienie. Ile to razy każdy z nas pomylił się przy wpisywaniu nieczytelnych kodów? Co więcej, systemy CAPTCHA nie są wcale tak skuteczne, do ich łamania nie tylko pisze się skomplikowane skrypty, ale po prostu zatrudnia się tanią siłę roboczą do wpisywania kodów ręcznie.

Na ratunek właścicielom stron i internautom wychodzi firma NuCaptcha z Vancouver, chcąca zmieniać internet poprzez wprowadzenie kodów CAPTCHA w formie wideo. NuCaptcha działa w prosty sposób. Użytkownik widzi spokojnie płynący tekst na tle obrazka, w którym to tekście zawarty jest trzyliterowy kod napisany czerwoną czcionką - ten właśnie kod należy wpisać do okienka formularza pod filmikiem. Dodatkowo nowa forma zabezpieczeń posiada możliwość dźwiękowego odtworzenia właściwego kodu.

Firma z Vancouver planuje umożliwienie developerom modyfikacje omawianych "wideocaptch" poprzez wprowadzanie własnych obrazków dla tła czy dodatkowych znaków firmowych i logosów. Zapewnia się również, iż nowa CAPTCHA będzie działać na urządzeniach nie wspierających Flasha, na którym jest oparta.

Poprawne rozwiązywanie kodów CAPTCHA jest kluczowe zwłaszcza dla właścicieli stron komercyjnych. Wskaźniki pokazują, iż około 25% użytkowników ma problemy z poprawnym odczytywaniem kodów, a to przekłada się negatywnie na ilość klientów, którzy zniechęceni przez trudności w czasie rejestracji czy finalizowania transakcji mogą rezygnować całkowicie z oferty danej strony.NuCaptcha zapewnia, iż stopień rozwiązywalości nowych kodów sięga aż 99%.

Firma również zapewnia, że uwzględnia zabezpieczenia przeciwko łamaniu kodów. O ile maszyny mają problemy z odczytywaniem treści serwowanych w postaci wideo, o tyle opłacani ludzie odczytują kod w ciągu 4 sekund. PrezesNuCaptcha, Michel Giasson twierdzi, iż ich technologia posiada algorytmy, które wykrywają nadużycia. W takim przypadku, tekst wyświetlany na ekranie zwolni, a osoba wpisująca kod będzie musiała czekać 15 sekund na pojawienie się czerwonych literek.Giasson liczy, że czekanie przez to stanie się nieopłacalne.

Pojawiają się głosy, że nowa forma CAPTCHA spowolni procesy rejestracji czy finalizacji operacji na stronach. Jednak osobiście ciężko mi dostrzec różnicę pomiędzy 4 sekundami czekania na czerwone literki, a 4 sekundamirozkminiania, co "tam" właściciwe nabazgrano. Cóż, poczekamy - zobaczymy czy się sprawdzi.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.