O nie, znowu ktoś chce zarobić na wspomnieniach

O nie, znowu ktoś chce zarobić na wspomnieniach25.11.2013 21:05
Źródło zdjęć: © elblag.net
Adam Bednarek

To nic, że dziś nie smakuje Wam Harnaś. Za dwadzieścia lat ktoś powie, że było to kultowe piwo, a Wy pobiegniecie do sklepów, by znowu poczuć „smak młodości”.

Kiedyś wszystko smakowało lepiej. Szczególnie produkty, których na rynku już nie ma. Wszyscy w to wierzą, bo i jak to sprawdzić?

Nie pamiętam, czy lubiłem „oryginalne” Frugo. Może tak, może nie, ale to przecież napój jakich wiele, a nie najlepsze danie babci. Wystarczyło, że butelek zabrakło na rynku i nagle ktoś ocknął się: ej, jakie to było super picie!

*Albo te czekoladowe gwiazdki, Ty, jak to się nazywało? Magic Stars! O rany, jak mi to smakowało! Zajadaliśmy się, jak byliśmy w liceum! Musiało tak być, przecież to było pyszne!

A 10,5? Nie ma już tego w sklepach? No nie, kultowe piwo!*

I można by tak wymieniać i wymieniać. Przy wspomnieniach zasada jest jedna: przypominać rzeczy, których już nie ma, dzięki czemu wydaje się, że były niesamowite.

Tylko czemu zniknęły z rynku?

O tym już nikt nie pomyśli. Ale dla nowych właścicieli tym lepiej – można zaliczyć powrót w wielkim stylu. Tak było z Frugo, słodyczami Magic Stars (które dziś kosztują naprawdę wiele, a wcześniej były niedrogie. Tak się zarabia na naiwniakach?), piwem 10,5, a niedługo być może z kolejną „legendarną” marką – EB. Do życia chce przywrócić je firma FoodCare, dzięki której dziś w sklepach jest Frugo. I sprzedało się już w liczbie 250 mln butelek.

I naprawdę nie dziwię się firmom, że tak robią. To świetny interes. Odkurzać stare nazwy, o których każdy już zapomniał, i sprzedawać je jako „legendarne” i „kultowe”. Bo pewnym jest, że nikt nie pamięta ich smaku, więc łatwo zasugerować, że na pewno były dobre. I chcemy mieć je znowu na rynku.

Gdybym mógł pozwolić sobie na inwestycję, to wykupiłbym wszystkie stare marki, o których nikt nie pamięta, i znowu wprowadził je do sklepów. Przy głośnej kampanii reklamowej: smak Waszego dzieciństwa znowu w sklepach. Może powiecie, że byście tego nie kupili?

Na razie milionów nie mam, więc zapisuję nazwy wszystkich niedobrych piw, soków, słodyczy, by później wyśmiewać tych, którzy za 10 lat będą się nimi zachwycać. Bo „kultowe”.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.