Nie wiesz co kupić bliskim na święta? Poszukaj pomysłów na Facebooku
Serwisy społecznościowe wpłynęły na decyzje zakupowe 28% Amerykanów, którzy nabyli już prezenty dla swoich bliskich - stwierdziło ComScore. Największe uznanie wzbudzały recenzje pisanie przez innych internautów.
09.12.2009 16:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Serwisy społecznościowe wpłynęły na decyzje zakupowe 28% Amerykanów, którzy nabyli już prezenty dla swoich bliskich - stwierdziło ComScore. Największe uznanie wzbudzały recenzje pisanie przez innych internautów.
Prezes ComScore Gian Fulgoni przyznał, że wpływy nowych mediów i serwisów internetowych na handel szybko rosną. Trend ten utrzyma się także w nadchodzącej dekadzie.
Wiele dużych firm - na przykład Eastman Kodak - już dziś wykorzystuje Facebooka czy Twittera do informowania o promocjach i wyprzedażach. Kampanie społecznościowe nie są drogie - nie obciążają więc reklamowych budżetów korporacji.
7% ankietowanych przez ComScore przyznało, że śledzi wpisy swoich ulubionych marek. Komunikacja między klientami a producentami staje się dwukierunkowa. Ukuto już nawet określenie "social shopping" (społecznościowe zakupy).
Tak wygląda sytuacja w USA. Nad Wisłą z adaptacją nowych mediów w marketingu jest oczywiście dużo gorzej. Wirusowe kampanie w sieci rzadko są robione profesjonalnie, z Twittera korzystają politycy, ale nie przedsiębiorcy.
W Polsce głównym źródłem opinii o produktach pozostają wirtualne sklepy, gdzie można publikować komentarze. Sporą rolę odgrywają także porównywarki cen. Niedługo zacznie się to zapewne zmieniać.
Źródło: Bloomberg