Nie wiesz co kupić bliskim na święta? Poszukaj pomysłów na Facebooku

Serwisy społecznościowe wpłynęły na decyzje zakupowe 28% Amerykanów, którzy nabyli już prezenty dla swoich bliskich - stwierdziło ComScore. Największe uznanie wzbudzały recenzje pisanie przez innych internautów.

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

09.12.2009 16:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Serwisy społecznościowe wpłynęły na decyzje zakupowe 28% Amerykanów, którzy nabyli już prezenty dla swoich bliskich - stwierdziło ComScore. Największe uznanie wzbudzały recenzje pisanie przez innych internautów.

Prezes ComScore Gian Fulgoni przyznał, że wpływy nowych mediów i serwisów internetowych na handel szybko rosną. Trend ten utrzyma się także w nadchodzącej dekadzie.

Wiele dużych firm - na przykład Eastman Kodak - już dziś wykorzystuje Facebooka czy Twittera do informowania o promocjach i wyprzedażach. Kampanie społecznościowe nie są drogie - nie obciążają więc reklamowych budżetów korporacji.

7% ankietowanych przez ComScore przyznało, że śledzi wpisy swoich ulubionych marek. Komunikacja między klientami a producentami staje się dwukierunkowa. Ukuto już nawet określenie "social shopping" (społecznościowe zakupy).

Tak wygląda sytuacja w USA. Nad Wisłą z adaptacją nowych mediów w marketingu jest oczywiście dużo gorzej. Wirusowe kampanie w sieci rzadko są robione profesjonalnie, z Twittera korzystają politycy, ale nie przedsiębiorcy.

W Polsce głównym źródłem opinii o produktach pozostają wirtualne sklepy, gdzie można publikować komentarze. Sporą rolę odgrywają także porównywarki cen. Niedługo zacznie się to zapewne zmieniać.

Źródło: Bloomberg

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.