Ośmioro ważnych pracowników Google'a, którzy już porzucili Google+

Ośmioro ważnych pracowników Google'a, którzy już porzucili Google+22.09.2011 09:07
Google+ nie jest popularny nawet w Mountain View (Fot. Flickr/Mike Knell/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Google bardzo poważnie traktuje swój nowy serwis społecznościowy i w walce z Facebookiem sięga po coraz to nowe narzędzia. Tylko dlaczego nawet sami ojcowie założyciele i najważniejsi pracownicy korporacji z Mountain View już nie chcą korzystać z Google+?

Larry Page milczy od 15 sierpnia

Fot. Google+
Fot. Google+

Jak odkrył Business Insider Google+ to nie jest miejsce, w którym pracownicy amerykańskiego giganta chętnie dzielą się zdjęciami, linkami albo czymkolwiek innym. Ba, nie czynią tego nawet założyciele Google'a.

Larry Page ostatni post wrzucił 15 sierpnia – i od tego czasu milczy jak zaklęty. Ponad 300 tys. osób, które go mają w swoich kręgach, czeka i czeka na jakikolwiek znak życia i doczekać się nie może.

Sergey Brin, człowiek z refleksem

Fot. Google+
Fot. Google+

Sergey Brin, drugi ojciec założyciel Google'a, nie wrzucał nic na Google+ od 29 sierpnia. Przyłapany przez Business Insider natychmiast swój błąd naprawił. Zaprezentował tajemnicze zdjęcie, zachęcając użytkowników do zgadywania, co to jest.

Fot. Sergey Brin
Fot. Sergey Brin

Sądząc po setkach komentarzy, które pojawiły się w ciągu paru godzin, ludzie bardzo łaknęli czegokolwiek od Sergeya Brina. Na jak długo im wystarczy zdjęcie z zoo?

Szef Androida Andy Rubin też nie lubi Google+

Fot. Google+
Fot. Google+

Andy Rubin ostatnio zainteresował się Google+ 15 sierpnia. Zaprezentował wtedy światu zdjęcie pokazujące jak fajnie ważni ludzie w Mountain View się bawią, grając w pingponga. Od tego czasu szef Androida nie był już łaskaw zaszczycić przyszłego/niedoszłego Facebook-killera swoją obecnością.

Jeden wpis pani Susan Wojcicki

Fot. Google+
Fot. Google+

O tej pani kilka miesięcy temu pisał Łukasz, uznając ją za najważniejszą osobę w Google'u. Wojcicki zarządza produktami reklamowymi Google'a – AdWords i AdSense.

Jak reklamuje się na Google+ pani od reklamy? Nijak. Serwis zainteresował ją dokładnie raz, 16 sierpnia, kiedy to podzieliła się wiadomością, że przeczytała książkę Lisy See. Książka jest godna polecenia, bo można z niej dowiedzieć się sporo na temat sytuacji kobiet w XIX-wiecznych Chinach. Profil Susan Wojcicki godny polecenia nie jest, bo nie można się z niego dowiedzieć niczego, poza tym, że spodobała jej się książka Lisy See.

Bill Coughran, człowiek kilku miejsc

Fot. Google+
Fot. Google+

Wiceszef Działu Infrastruktury Wyszukiwania i Systemów melduje się w Google+ raz na kilka tygodni, korzystając z Check-Ins. Ostatnio go widziano 3 września. Nie muszę chyba dodawać, że wielu miejsc w ten sposób nie zdołał zaprezentować nielicznym osobom, które są zainteresowane jego profilem.

Popularny jak Osama Bedier

Fot. Google+
Fot. Google+

Wiceprezes ds. płatności Osama Bedier jeszcze nigdy nie napisał nic wartościowego, melduje się tylko raz na jakiś czas za pomocą Google Check-Ins. Tylko 264 osoby mają go w swoich kręgach, on czyta posty 179 osób. No, "czyta" to w tym przypadku nie najlepsze słowo. Najpierw musiałby tu w ogóle zaglądać.

Tom Mills, człowiek bez twarzy

Fot. Google+
Fot. Google+

Tom Mills, dyrektor edukacji w Google'u, w avatarze na swoim profilu nie pokazuje nawet własnej twarzy. Dobrze, że w tej kwestii nie ma tutaj tak ostrych zasad jak w przypadku pseudonimów.

Millsa ostatnio widziano na Google+ 2 września – co w porównaniu z dokonaniami kolegów nie jest takim złym wynikiem.

Jim Lecinski, człowiek od marketingu

Fot. Google+
Fot. Google+

Wiceprezes do spraw sprzedaży w USA opublikował swój jeden jedyny post 11 lipca. Zachęcał do przeczytania ebooka o nowoczesnym marketingu przy użyciu social media. Od tego czasu milczy. Ach, ten nowoczesny marketing w social media.

Google+ bardzo się stara, ale nieprędko będzie nowym Facebookiem. Zapowiadane nowe funkcje, a także (czas najwyższy) rezygnacja z zaproszeń pewnie kogoś przyciągną, ale moim zdaniem raczej nie będą to tłumy.

750 mln użytkowników, które ma Facebook, to na razie dla Mountain View marzenie. Na dodatek ci, którzy już zdecydowali się ze społecznościówki Google'a korzystać, nie odwiedzają swoich kont, nie piszą, nie wrzucają zdjęć. A skoro szefowie Google mają dokładnie taki sam stosunek do Google+, to coś tu naprawdę nie gra.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.